Brzo, lako, jeftino: Domaći kikiriki puter

By  |  0 Comments

Ukoliko volite kikiriki, sigurno ćete zavoleti i domaći kikiriki puter.

Domaći kikiriki puter je veoma hranljiv, ukusan i zdrav dodatak svakom doručku. Pored toga što ga možete jesti samostalno kao zdrav namaz, možete ga koristiti i za pripremu raznih deserata ili ga kombinovati sa brojnim namirnicama i salatama (na internetu postoji mnogo recepata). Posebnim ga čini i njegova jednostavnost pri pripemanju, a u to ćete se uveriti u nastavku teksta.

Kako se pravi domaći kikiriki puter?

Potrebni sastojci:

  • 2 šolje sirovog ili pečenog kikirikija (poželjno bez opne),
  • ½ šolje ulja od kikirikija ili bilo kojeg drugog ulja (zbog kremastije strukture),
  • ½ kašičic braon šećera ili meda,
  • ½ kašičica soli.

Način pripreme:

Zagrejte rernu na 200 stepeni pa pecite kikiriki oko 10 minuta, odnosno dok blago ne požuti. Možete preskočiti ovaj korak ako koristite unapred pečen kikiriki. Prebacite pečeni kikiriki u blender ili neku jaču seckalicu (dok je topao) pa ga sitno iseckajte. Nakon minut neprekidnog mešanja, dodajte so, ulje, zaslađivač, pa nastavite mutiti dok ne dobijete potpuno glatku, skoro tečnu smesu. Prespite dobijeni domaći kikiriki puter u teglicu sa poklopcem. Možete ga koristiti odmah ili čuvati u frižideru.

Pogledajte i video uputstvo kako da napravite domaći kikiriki puter!

Povezano: U slast – Mafini sa bananama i nutelom!

Zašto treba da koristite kikiriki puter?

Kikiriki puter predstavlja zdrav izvor masnoća i pošto sadrži više nezasićenih masti može umanjiti rizik od srčanih bolesti jer utiče na smanjenje količine lošeg holesterola u krvi, a umanjuje i rizik od nastanka dijabetesa tipa 2. Takođe, razvija osećaj sitosti za duže vreme jer je bogat proteinima i složenim ugljenim hidratima koji se sporije vare i obezbeđuju energiju za duži period nakon konzumiranja. Idealan je i za dijabetičare jer ima izrazito nizak glikemijski indeks (GI=22) te neće dovesti do nepoželjnog naglog skoka šećera u krvi. Riznica je i minerala i vitamina kao što su magnezijum, kalijum, kalcijum, gvožđe, vitamin E, kompleks vitamina B (koji je koristan za nervni sistem).

Savet +

Iako je veoma zdrav, kikiriki puter treba jesti umereno – najviše 2 kašike dnevno. Takođe, metod za pripremu kikiriki putera je potpuno isti za izradu putera od badema, pistaća, oraha ili nekog drugog koštunjavog voća ili semenki.

Povezano: Ukusne čokoladne kuglice od samo 4 sastojka!

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!