5 namirnica koje utiču na bolji rad mozga

By  |  0 Comments

Ako se osećate pospano i bez fokusa, a 15 časova je i radni dan još nije završio, doživljavate klasični poslepodnevni umor. Pre nego što najkraćim putem odete do najbližeg kafea, posegnite za zdravim namirnicama koje utiču na bolji rad mozga.

Sve što jedete utiče na snagu vašeg mozga: koliko ćete informacija zapamtiti, kako ćete obavljati radne zadatke iz dana u dan, koliko ćete dobro pamtiti imena… Vaš mozak koristi glukozu kao „gorivo“ i kada je šećer u krvi nizak, uobičajeno između ručka i večere, vaše mentalne sposobnosti naglo opadaju.

Postoje mnoge namirnice koje su zdrave za mozak, i koje bi redovno trebalo da koristite. Ovih 5 namirnica daće mozgu podsticaj, a ukusne su i sadrže kombinaciju hranljivih materija koje poboljšavaju pamćenje i fokus.

Borovnice

Malena, ali moćna borovnica zaštitiće mozak od oksidativnog stresa i smanjiti efekte demencije. Ishrana bogata borovnicama regenerisaće i podmladiti mentalni ekvivalent, te popraviti mentalne, ali i fizičke sposobnosti, kao što su snaga, spretnost, koordinacija…

Kafa

Mozak doživljava kofein kao poziv na buđenje. Šolja kafe podstiče moždane aktivnosti, povećava količinu proteina u mozgu koja utiče na gubitak pamćenja, smanjuje rizik od demencije, Parkinosove i Alchajmerove bolesti. Ali ne smete preterivati mnogo sa ispijanjem kafe jer možete postati nervozni ili razdražljivi.

Jezgrasto voće i semenke

Jezgrasto voće i semenke su bogati omega-3 masnim kiselinama, a sadrže i vitamin E koji poboljšava intelektualne sposobnosti, ali čuva i elastičnost kože, te usporava pojavu bora. Međutim, nisu bademi, pistaći, indijski orah, orasi, kikiriki, semenke suncokreta, susam, laneno seme odlični samo za mozak. Srce će vam biti srećnije jer jezgrasto voće smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Povezano: Nije crna (kafa) kao što izgleda!

Avocado

Avokado je bogat mononezasićenim masnim kiselinama, te poboljšava protok krvi, a dobar je i za zdravlje vašeg mozga i srca. Avokado može da snizi visok krvni pritisak koji može ugroziti kognitivne sposobnosti. Vlakna u avokadu takođe smanjuju rizik od srčanih oboljenja i lošeg holesterola.

Integralne žitarice

Integralne žitarice, kao što su smeđi pirinač, celo zrno pšenice, ovsa, ječma, takođe će povećati protok krvi u mozgu. Sadrže više netaknutih hranljivih materija od obrađenog belog brašna, uključujući vitamin E, antioksidante i vlakna koji, zajedničkim delovanjem, povećavaju protok krvi održavajući integritet ćelijske strukture.

Povezano: Zamrznute namirnice koje je zdravo kupovati!

Recept za “pametnu” užinu

Pomešajte ½ čaše integralnih žitarica, ¼ šolje suvih borovnica (ili možete koristiti suve kajsije, smokve ili suvo grožđe) i 1 ½ kašiku iseckanih oraha, pa sve sastojke prelijte sa pola šolje mleka ili jogurta. Integralne žitarice su dobar izvor rastvorljivih vlakana, koja usporavaju apsorpciju glukoze u krvotok, sprečavajući pospanost, gubitak pažnje i ostalih kognitivnih funkcije mozga.

Povezano: Mozak u formi – Redovno vežbanje pozitivno utiče i na mozak!

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!