5 stvari koje treba da radite nakon vežbanja

By  |  0 Comments

Upravo ste završili odličan trening i osećate se prilično dobro. Šta radite nakon vežbanja je isto toliko važno koliko i sam trening. Zbog toga ovih 5 stvari treba da radite posle iscrpne fizičke aktivnosti.

Nakon vežbanje obavezno…

… istegnite se

Vrlo je važno da se i nakon vežbanja istegnete – oko 5-10 minuta – kako bi vam se mišići na prikladan način opustili. Odnosno, istezanje posle fizičke aktivnosti će smanjiti mogućnost upale mišića, koja se javlja 24-48 sati nakon vežbanja, ali i rizik od povreda. Takođe, istezanje opušta i vas, te može pomoći u oslobađanju stresa.

… jedite

Obrok u roku od sat vremena nakon vežbanja je neophodan jer će omogućiti oporavak mišića i rast novih te vratiti vam energiju. Ne pomišljajte na pljeskavicu i koka kolu jer ćete tako nadoknaditi potrošene kalorije. Najbolje je da ponesete sa sobom na trening obrok koji sadrži ugljene hidrate i proteine.

Povezano: Idealne vežbe za vaš horoskopski znak!

… presvucite se

Odmah nakon vežbanja treba da skinete znojnu i prljavu odeću (uključujući i donji veš) koja je savršeno mesto za razvoj bakterija, gljivica ili akni te se istuširate. Ako nemate vremena za tuširanje, obrišite se ručnikom. Na trening nikad nemojte ići obučeni u pamučne odevne predmete jer ovaj materijal zadržava znoj, čineći vas lepljivom i smrdljivom sve dok se ne istuširate.

… ne dirajte lice

Trljanje očiju ili pipkanje lica nakon vežbanja može razneti bakterije, a dobro znate da teretane nisu baš čiste. Operite ruke i obrišite lice ručnikom, a pre nego što počnete, kao i kada završite, sa vežbanjem na nekoj spravi, obrišite je vlažnom maramicom ili antiseptičkim sprejem.

mršavljenje

Pogledajte i: Kako da prilagodite ishranu i vežbanje vašoj starosnoj dobi!

… hidrirajte organizam

Odmah nakon treninga popijte 2-3 čaše vode kako biste nadoknadili izgubljenu tečnost iz tela. Uneta tečnost posle naporne fizičke aktivnosti će efikasno smanjiti upalu mišića. Takođe, vrlo je bitno i da tokom treninga pijete vodu jer dehidratacija može izazvati vrtoglavicu, glavobolju, umor i grčeve mišića. Izmerite se pre i posle treninga te za svaku izgubljenu kilu popijte najmanje pola litre vode.

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!