6 namirnica za jače nokte

By  |  3 Comments

Da li ste znali da postoji veza između noktiju i kostiju? Verovali niste, ali zapravo vaši nokti vam daju vizuelni uvid u stanje vaših kostiju. Ishrana igra važnu ulogu u jačanju kako noktiju, tako i kostiju, zato smo pronašli 6 ukusnih namirnica koje utiču da vaši nokti budu jači, duži i zdraviji.

Jaja

Jaja su jedan od retkih prehrambenih izvora vitamina D, a njihov sadržaj proteina je od ključnog značaja za jake nokte. Za razliku od mesa, proteine u jajima telo vrlo lako svari. Jaja sadrže vitamine B12, A i E, gvožđe i biotin (takođe poznat kao vitamin B7 ili vitamin H, i deo vitamina B-kompleksa). Biotin povećava debljinu noktiju i smanjuje njihovu lomljivost. Sveža jaja sadrže sumpor koji je korisna hranljiva materija koja jača nokte, ali i kosu.

Losos

Losos je ukusna namirnica koja jača nokte i podmlađuje kosti. Posebno je bogat vitaminom B12 čiji nedostatak može izazvati da nokti postanu suvi i da potamne. Losos, takože sadrži vitamin D, ključni vitamin za rast kostiju, kao i omega-3 masne kiseline koje daju snagu vašim noktima i sprečavaju njihovo lomljenje. Stručnjaci preporučuju da jedete losos (sve vrste ribe) dva puta nedeljno, ali ne češće.

Povezano: Jaja u beauty upotrebi – nega kose, kože, noktiju, trepavica, zuba…

Grašak

Kao i suncokretove semenke, iako je malih dimenzija, grašak je bogat hranljivim materijama. Njegov sadržaj proteina jača nokte i ubrzava rast noktiju, a sadrži i beta-karoten i vitamin C. Grašak je pun vitamina K i B-kompleksa, a sadrži i iznenađujuće količine omega-3 masnih kiselina.

Pasulj

Pasulj je predivna svestrana mahunarka koja dolazi u različitim oblicima, veličinama i bojama. Ukusan i hranljiv, pasulj sadrži proteine koji podstiču rast noktiju, ali su i veliki izvor prijateljskih vitamina i minerala za nokte kao što su gvožđe, cink i biotin.

Suncokretove semenke

Dodate u pecivo ili u razna jela, suncokretove semenke su pune hranljivih sastojaka. U izobilju sadrže jedan od najvažnijih minerala za izgradnju kostiju – magnezijum. Pored toga, suncokretove semenke sadrže mikroelemente mangan i bakar, koji su neophodni za sintezu i proizvodnju vezivnog tkiva u kostima i hrskavici. Ove hrskave semenke takođe sadrže minerale i vitamine koji doprinose jačanju noktiju i kostiju poput vitamina B6, cinka i vitamina E.

Povezano: Zamrznute namirnice koje je zdravo kupovati!

Ovas

Ovas sadrži mikronutrijente poput bakra i cinka koji su važni za zdravlje noktiju i održavanje kostiju. Takođe sadrži mangan, silicijum i vitamine B-kompleksa, koji jačaju nokte i kosti. Ovas je veliki izvor dijetetskih proteina. Pre jela, ovas potopite na nekoliko sati ili ostavite preko noći. Netretirana ovas, kao i druge žitarice, sadrže fitinsku kiselinu koja blokira apsorpciju kalcijuma, magnezijuma, bakra, gvožđa i cinka u crevima. Potapanje omogućava enzimima da neutrališu fitinsku kiselinu i na taj način poboljšavaju nutritivne vrednosti ovsenih pahuljica.

Povezano: Ovsene pahuljice za lepotu i negu kože!

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

3 Comments

  1. Egypt

    13.02.2017. at 08:56

    I found just what I was needed, and it was engnttaieinr!

  2. http://www.hackscheats.us/

    14.02.2017. at 16:46

    bravo pour cette petite explication pour expliquer comment créer une fan page facebook qui me sera utile pour mon hotel club à phnom penh (cambodge).hotel phnom penh recently posted..

  3. one day car insurance

    18.02.2017. at 21:25

    hi!!sangat teruja jumpa blog pasal dak DIIM.. teruskan ar promote kos nie..seriously x susah kos nie klu suka menbaca&m’hafal(saya cakap sbb sya dah habis dgn jayanya)..infact dah sng sbb bnyk sbjek dah rombak tuk dak OBE plus skrng nie juz 5 sem jer..cuma rugi sbb dah xder programming yg penting sbb dgree t ada system..hope pas nie org x pndang sebelah mata dekat bdk IM..

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!