Alternative za mleko – 4 predloga

By  |  0 Comments

Mleko je suštinski deo zdrave ishrane. Ipak, mnogima je suviše težak za stomak. Ukoliko ste netolerantni na laktozu ili imate poremećaj varenja, iskoristite prednosti bele tečnosti, bez neželjenih efekata –probajte ove alternative za mleko dok uživate u šolji kafe, činiji jutarnje kaše ili čaši čistog mleka.

Ukoliko tražite zamenu za kravlje mleko, postite ili jednostavno ste raspoloženi da probate i ostale „mlečne“ opcije, najzdravije alternative za mleko su sojino, bademovo (odnosno mleko od orašastih plodova), pirinčano i kokosovo mleko. Svaka zamena ima svoje vrline i mane koje vam otkrivamo u nastavku teksta.

Sojino mleko

Bogatstvo vitamina D, B12, B2 i kalcijuma, čini sojino mleko podjednako zdravim kao kravlje. S obzirom da nema ni malo holesterola u sebi, redovno konzumiranje soje može značajno smanjiti nivo holesterola u krvi. Vlakna koja sadrži čine da osećate sitost duži vremenski period te je sojino mleko odličan saveznik u borbi protiv suvišnih kilograma, koji takođe poboljšava imunitet i pomaže u izbacivanju štetnih supstanci iz organizma.

Sojino mleko različite arome možete kupiti ili sami napraviti. Potopite soju u vodu preko noći, sutradan isperite i ocedite soju, pa je izblendajte. Dobijenu smesu pomešajte sa vodom (soja:voda – 1:10), kuvajte oko 40 minuta uz stalno mešanje. Procedite i spremite u staklene boce. Aromu možete prilagoditi vašem ukusu – dodajte kašiku meda, ekstrakta vanile, šećera ili soli.

kondenzovano mleko za kolace

Pogledajte i: Kondenzovano mleko – Kako da ga napravite?

Bademovo mleko

Dugotrajnost je samo jedna od osnovnih prednosti bademovog mleka. Zbog niskog sadržaja kalorija, rado ga piju oni koji žele da skinu suvišne kilograme ili održe postojeću kilažu. Bdemovo mleko je dobra opcija i za osobe sa visokim holesterolom i srčanim oboljenjima jer snižava loš holesterol u krvi te sadrži omega-3 i omega-6 masne kiseline. Zbog kalcijuma i vitamina D bademovo mleko je zdravo za izgradnju jakih kostiju.

I bademovo mleko, umesto da kupujete, možete napraviti sami. Potopite bademe u vodu preko noći, sutradan ocedite, pa izblendajte sa vodom (na 200 grama badema, dodajte 800 do 1000 ml vode). Procedite i čuvajte do 5 dana u frižideru.

Kokosovo mleko

Zanimljivo je da kokosovo mleko može biti zamena za kravlje mleko, ali i za kokosovo ulje – koristi se u kuvanju, a može se i namazati po koži kako bi uklonili prljavštinu i višak sebuma ili po kosi za veći sjaj, protiv perutanja, kao i svraba. Masti koje se nalaze u kokosovom mleku stvaraju osećaj sitosti, a kako i ne bi kad oko 250 ml kokosovog mleka ima preko 550 kalorija, odnosno oko 60 grama masti.

Povezano: Kako da koristite mleko za negu kože i kose!

Za pripremu kokosovog mleka treba vam 100 grama kokosovo brašna, 2 ½ šolje vrele (ne prokuvane) vode. Natopite kokosovo brašno u vodu na 2 sata. Kasnije blendajte oko dva minuta, procedite kroz gazu i čuvajte do 5 dana u frižideru.

Pirinčano mleko

Zbog niske količine masti, pirinčano mleko je idelno za pripremu raznih jela i poslastica, odnosno mogu da konzumirati osobe koje su na posebnim režimima ishrane. Zbog vitamina B i antioskidanata, pirinčano mleko veoma poboljšava cirkulaciju. Takođe, ova dijetalna, hranljiva i lako svarljiva tečnost pogodna je za sve koji pate od dijareje ili imaju povišene masnoće u krvi.

Najčešće se prodaje u prahu, a ako ga ne možete naći u tečnom stanju u lokalnim radnjam zdrave hrane, pirinčano mleko možete napraviti i sami. Skuvajte 100 grama pirinča sa 300 ml vode. Potom, izblendajte pirinač pa izmiksanoj smes dodajte pola litra prokuvane vode. Promešajte, procedite kroz gazu i čuvajte u frižideru do 5 dana.

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest1Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!