Dijeta 80/20: Jedite bez osećaja krivice

By  |  0 Comments

Postoje stotine, nutritivno neuravnoteženih i vrlo strogih, različitih dijeta koje obično imaju spisak dozvoljenih i listu namirnica koje nisu dozvoljene. Međutim, čak i ako bi to bilo dobro za mršavljenje, nije zdravo da jedete istu hranu svaki dan. Zato je dijeta 80/20 najzdraviji način ishrane kada pokušavate da smršate.

Kako je koncipirana dijeta 80/20?

Dijeta 80/20 je, kao što smo rekli, način ishrane koji ima 2 osnovna pravila: umerenost u hrani i ravnoteža između zdrave i nezdrave hrane. To znači da 80 posto vremena treba da budete posvećeni unosu zdravih namirnica, a 20 posto vremena imate mogućnost da se počastite nekom kaloričnom hranom poput slatkiša, kolača i brze hrane. Važno je napomenuti da se ovo odnosni na nedeljni jelovnik, što ćemo pobliže objasniti u nastavku.

Šta sve treba da znate o dijeti 80/20?

Suština ovog stila prehrane je da najveći deo vremena tokom nedelje jedete zdrave obroke. Na primer, ako jedete 3 zdrava obroka tokom dana, imate pravo da se počastite sa 3 nezdrava obroka iste količine tokom iste nedelje. Možete jesti i 5 manjih zdravih obroka dnevno pa uživati u 7 manjih porcija omiljene nezdrave hrane tokom nedelje. Ili se pridržavati zdrave hrane tokom radne nedelje, te nesputano uživati u nezdravoj hrani vikendom.

Povezano: Šta je najbolje da jedete pre vežbanja?

Ono za čim žudite ipak je poželjno količinski/kalorijski ograničiti kako ne bi usledilo prejedanje. Zato je važno da u 80 posto vremena napunite vaš tanjir svežim voćem i povrćem, integralnim žitaricama, mahunarkama, koštunjavim voćem, mlečnim proizvodima, nemasnim mesom i ribom, a 20 posto vremena počastite se komadom torte, kuglom sladoleda, parčetom pice, čašom gaziranog soka ili kesicom grickalica bez osećaja krivice.

Tokom pridržavanja ovog načina ishrane, preporučuje se oko sat vremena vežbanja umerenog intenziteta, najmanje pet dana u nedelji kako biste izgradili i definisali mišiće, ali i ubrzali vaš metabolizam. Takođe, priuštite sebi odmor i opuštanje i najmanje 2 litre vode na dan.

Prednosti dijete 80/20

Pored toga što vas dijeta 80/20 može održati vitkim, ovaj stil prehrane vam može poboljšati i sveukupno zdravlje – smanjuje rizik od srčanih obolenja, visokog krvnog pritiska i raka jer unosite više zdravih namirnica u organizam. Takođe, ne morate ograničavati vaš društveni život – nema uzdržavanja od druženje sa prijateljima jer dijeta 80/20, za razliku od drugih dijeta, ne zahteva pridržavanje nekih rigoroznih pravila.

Povezano: Mit: Ne smete jesti posle 20 sati!

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!