Mit: Ne smete jesti posle 20 sati!

By  |  0 Comments

Kada je reč o kontrolisanju telesne težine, nebitno u koje doba dana jedete, važno je šta jedete, koliko jedete i koliko ste fizički aktivni tokom dana. Ako želite da jedete posle 20 sati, prvo treba da izračunate koliko ste kalorija već uneli.

Iako smo iz dosade skloni prejedanju posle 20 sati (jer nas silne reklame nagovaraju da zavirirmo u frižider), prema istraživanjima, kasni noćni obroci su okarakterisani kao posledica promene raspoloženja i nesanice kojoj je sklon svaki tip građe. Takođe je dokazano da večeranje posle 20 sati može biti problematično ako jedete kaloričnu hranu, ali nije uvek zaslužno za dobijanje kilograma.

Na primer, unos proteina posle 20 sati i najbitnije posle napornog treninga je veoma koristan jer pospešuje dobijanje i definisanje mišićne mase. U suprotnom, ako se prejedete brze hrane, legnete i gledate TV, ubrzo ćete primetiti masne naslage gde ne biste hteli da ih imate.

Takođe, ako jedete posle 20 sati, važno je da se ograničite na manje porcije isključivo zdrave hrane (obrok od 150 kalorija). Ako vam stomak krči neposredno pred spavanje, bolje je da odaberete zdrav, niskokaloričan obrok da suzbijete osećaj gladi. Umesto činije sladoleda ili grickalica, bolje je da izaberete komad voća ili žitarice sa mlekom. Na taj način ćete zadržati nivo šećera u krvi pod kontrolom, ali i poboljšati zdravlje srca.

Možete li jesti posle 20 sati i mršaviti?

Prema svemu navedenom – možete jesti posle 20 sati i mršaviti, odnosno održavati normalnu telesnu težinu. Potrebno je samo da „istrenirate“ vaš metabolizam – rasporedite ukupan dnevni unos kalorija (od 1.800 do 2.350 kalorija dnevno) u najmanje 5 manjih obroka ili užina na svaka 3 sata tokom dana. Ako sagorite više kalorija nego što ste uneli tokom dana – gubićete težinu.

Povezano: 10 namirnica koje zadržavaju sitost a ne goje!

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!