Mršavljenje – kako izgleda idealna porcija?

By  |  0 Comments

Veoma je važno da vodite računa o količini pojedene hrane ako želite da održite vitku figuru tela ili želite da sagorite koji kilogram viška. S obzirom da restorani i radnje brze hrane služe obimne porcije, ako jedete napolju nekoliko puta nedeljno, a cilj vam je da smršate, trebali biste da znate kako izgleda idealna porcija i koju količinu naručene hrane biste trebali da ljubazno zamolite da vam spakuju da ponesete kući i pojedete za ručak narednog dana.

Najveći problem predstavljaju pića koja u sebi imaju veliku količinu šećera, a nemaju veliku hranljivu vrednost. Osim kalorija, ne obezbeđuju vašem telu ni proteine, ni vlakna, ni masti te vas veoma brzo teraju da ponovo jedete. Ovo su neki od saveta koji mogu da vam pomognu da odredite kako izgleda idealna porcija.

Koliku porciju smemo jesti?

Prilikom određivanja kako izgleda idealna porcija smernica neka vam bude vlastiti dlan, odnosno sve što stane na njega dozvoljeno je da pojedete bez da se pitate hoćete li se ugojiti, da li ste preterali, kako ćete sagoriti sve te kalorije…

Povezano: Tečna bomba: sagorite masti preko noći – 2 napitka koja tope salo oko struka!

Porcija po meri:

  • meso i riba: 100 g (veličina dlana);
  • kuvano povrće ili voće: ½ šolje (puna šaka),
  • sirovo voće ili povrće: 1 šolja (veličina pesnice),
  • skrobne namirnice (pirinač, testenina, krompir…): ½ šolje,
  • grickalice (smoki, čips, krekeri…): oko 30 g,
  • mleko: 1 šolja,
  • jogurt: ⅔ šolje,
  • sir: oko 30 g,
  • kikiriki maslac i dresing za salatu: 2 čajne kašike (veličina palca),
  • maslac, majonez i ulja: 1 čajna kašika (vrh prsta),
  • koštunjavo voće: oko 30 g,
  • 3 kriške hleba.
chef-cuts-the-fillet-of-red-fish.jpg

Pogledajte i: Ketogena dijeta – vodič za početnike: Šta da (ne)jedete?

Kako biste znali kako izgleda idealna porcija određene namirnice, kupovni proizvodi na etiketi često istaknu koja je prihvatljiva količina za serviranje zato uvek proverite poleđinu pakovanja ili ćete završiti sa preterivanjem u hrani i piću, a još gore sa suvišnim kilogramima.

Ako nakon merenja idealne porcije ostanete gladni, ne brinite, treba vam vremena da naviknete oči, stomak i mozak da ne žele da pojedu sve što je servirano na tanjiru, odnosno da ih obučite kako izgleda idealna porcija. Takođe, uživajte u hrani, nemojte jesti na brzinu, ali ni predugo ili presporo jer vrlo je verovatno da ćete imati problema sa varenjem.

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!