Sve što treba da znate o voćnoj dijeti pre nego što se bacite na nju

By  |  0 Comments

Priznajte sebi koje ste sve dijete probali – LCHF, ketogena, 80/20, danska… Spisak je dug ali sigurno se na njemu ne nalazi dijeta čijeg se režima ishrane niste pridržavali jer ste mislili da možda neće rešite vaš problem sa suvišnim kilogramima. Upoznajte se sa voćnom dijetom pre nego što se bacite na nju u želji da izgubite težinu.

Kako je koncipirana voćna dijeta?

Voćna dijeta, poznata kao sirova veganska ishrana, zahteva da za sva vaša tri obroka u toku dana jedete samo sirovo voće (75%) te orašaste plodove i semenke (25%). Takođe, ove tri vrste namirnica trebalo bi da budu i jedini vid užine. Možete jesti kiselo voće (citrusi, ananas, brusnice), subkiselo voće (trešnje, maline, smokve), slatko voće (banane, dinje, grožđe), orašaste plodove (lešnici, pistacije, indijski orasi), semenke (suncokret, bundeva), masno voće (avokado, kokosov orah, masline), suvo voće (urme, suve šljive, suvo grožđe).

Prednosti i mane voće dijete

I sami ste svesni da je voćna dijeta veoma restriktivna, ali ipak joj je velika prednost jer je bazirana na sirovim, neprerađenim namirnicama, bez dodatnih šećera i masti, sa puno vitamina i antioksidanata. Ipak, voćna dijeta ima i svoju negativnu stranu – s obzirom da strogo zahteva da unosimo 75% voća, a 25% orašastih plodova i semenki tokom dana, a našem telu su potrebni i proteini, vlakna te masnoće kako bi moglo da funkcioniše ispravno, rizično je ograničiti se samo na ove tri grupe namirnica.

idealna porcija

Pogledajte: Mršavljenje – kako izgleda idealna porcija?

Takođe, ako se počnete pridržavati ovog strogog režima ishrane, moguće je da ćete na početku često osećati glad, umor te biti nervozni zbog čega će se vaš metabolizam usporiti kako bi sačuvao energiju za vitalne funkcije. Moguće je da ćete razmišljati i koliko ste šećera uneli u vaš ogranizam (ne preporučuje se više od 36 grama dnevno) i sigurno ćete osećati nadutost.

Važna napomena: Ako se odlučite da voćna dijeta bude vaš savezniku u borbi protiv suvišnih kilograma, konsultujte se sa vašim lekarom koliko je ovaj režim ishrane dobar za vas ili koje suplemente (vitamin B12, kalcijum, vitamin D, jod, omega-3 masne kiseline) biste trebali da uzimate kako biste sprečili moguće zdravstvene probleme kao što su anemija, kandida, letargija, disfunkcija imunog sistema ili osteoporoza.

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!