Zašto je joga bolja od teretane – 3 prednosti

By  |  0 Comments

Joga, za razliku od teretane, čini spoj fizičke aktivnosti i duhovnog života, odnosno utiče na celokupno zdravlje i vitalnost tela, ali i uma. Prednosti jedne od veoma popularnih tehnika relaksacije i opuštanja su mnogobrojne, a u današnjem tekstu vam donosimo 3 razloga zašto je joga bolja od teretane.

Joga se preporučuje svima, bez obzira na godine, a može se praktikovati bilo gde, solo ili u paru. Usporava starenje, čini nas vitalnijim, pospešuje rad metabolizma, jača životne stavove, popravlja imuni sistem, smanjuje rizik od migrene… Pored nabrojanih, uvažite i ove 3 prednosti bavljenja jogom pre nego što sledeći put krenete u teretanu.

Joga poboljšava fleksibilnost

Fleksibilnost je ključna za prevenciju povreda i efikasnije kretanje, a posle čak nekoliko časova joga vežbi, primetićete da ste savitljiviji, rastegljiviji i gipkiji. Joga položaji pokreću zglobove, ligamente i tetive koje ređe koristimo i umesto naglih, joga se fokusira na spore pokrete koji postepeno normalizuju tonus mišića i čine nas fleksibinijim.

Povezano: Oslobodite se stresa – probajte 3 najefikasnije joga poze!

Joga eliminiše stres

Zbog usredsređenosti na disanje, joga je dokazani način borbe protiv stresa i anksioznosti. Pravilan način razmišljanja, ponašanja i ishrane koji joga podstiče otklanja nagomilanu tenziju u vama, dovodeći vas u stanje ravnoteže. Joga položaji redukuju telesne, ali i psihičke tenzije te pozitivno utiče na nivo šećera u krvi, funkcije pankreasa, jetre, kao i na telsenu masu.

joga vežbe

Pogledajte i kako da se oslobodite bolova u vratu pomoću joga vežbi!

Joga poboljšava koncentraciju

Nakon redovnog vežbanje joge, koja je fokusirana na držanje tela i duboko disanje, lakše i brže ćete se koncentrisati na mentalne zadatke i izoštriti pamćenje jer ćete brže obrađivati informacije. Praktikovanje joge najmanje 20 minuta dnevno poboljšava kognitivne funkcije mozga, koncentraciju i radnu memoriju, ali i vodi ka boljem razumevanju sebe i druge i drugih.

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!