11 najgorih stvari koje možete sa uradite (tankoj) kosi

By  |  0 Comments

Postoje mnoge stvari za koje se zna da štete zdravlju kose, poput tuširanja toplom vodom, izlaganja kose suncu, nepravilne ishrane. Pored toga, postoje i medicinski razlozi koji su jednostavno izvan naše kontrole. Ukoliko želite sjajnu, dugu i bujnu kosu, postoje ozbiljna “pravila” kojih se treba pridržavati, počev sa poznavanjem 11 najgorih stvari koje možete uraditi vašoj kosi.

Izbegavajte da biste imali zdravu kosu:

1. Ne perete kosu dovoljno često

Iako je suvi šampon hit među proizvodima za higijenu kose, on nije tako dobar za vašu kosu. Dovoljno je loša činjenica da nagomilavanje proizvoda ili preterano perutanje na koži glave, blokira folikulu dlake, a može biti i problematično za rast kose. Perite kosu svaki drugi dan, pogotovo ako se znojite ili koristite preparate za oblikovanje. U suprotnom će ostatak proizvoda, prljavština i ulje blokirati pore na koži temena. Perite kosu ujutro jer ćete tako rasporediti prirodna ulja,  koja su se akumulirala tokom noći, po celoj glavi.

Naša preporuka je Subrina professional hidratantni šampon za normalnu kosu koji nežno čisti, ne otežava i pogodan je za svakodnevnu upotrebu.

šamp

Za više informacija, kliknite na sliku!

2. Neispravno postupanje s mokrom kosom

Niti kose su veoma krhke i sklonije lomljenju kada su zasićene sa vodom, pošto je tad zaštitna kutikula blago podignuta. Četkanje ili češljanje pod tušem, pa agresivno sušenje peškirom, stvaraju savršenu podlogu za pucanje vlasi. Raščešljajte kosu pre tuširanja (koristite prste umesto četke ili češlja ili se odlučite za Tangle Teezer inovativne četke koje nežno, bez napora, bez bola i bez čupanja raščešljavaju i najzamršeniju kosu), a tokom pranja je masirajte kružnim pokretima. Nemojte je češljati od vrha, već krenite od sredine dužine kose.

pranje kose

3. Tuširanje puno pare

Topla voda dehidrira niti, što dovodi do sušenja i krhke kose koja postaje sklonija pucanju i opadanju. Pranje pretoplom vodom odstranjuje zaštitno ulje kose, a pore se otvaraju na temenu glave da bi sačuvale ulje prouzrokujući oštećenje korena i dodatno skidanje prirodnog ulja.

4. Korišćenje preparata za postojanost

Silikonski proizvodi, lakovi za kosu, gelovi ili serumi sadrže visok postotak alkohola koji isušuje kosu i čini je lomljivom. Preskočite proizvode koji utiču da vaša kosa izgleda kruta ili lepljiva. Bolji izbor su kreme za oblikovanje koje su hranljive, održavaju vlagu kose netaknutom i ne stvaraju trenje prilikom pranja ili proizvodi koji sadrže organske sastojke i na bazi su ulja (argan ulje će unaprediti rast kose i poboljšati zdravlje kose).

arg

Za više informacija, kliknite na sliku!

5. Korišćenje alata za oblikovanje kose

Visoka temperatura oštećuje proteine u vašoj kosi i njenu zaštitnu kutikulu, pri čemu se poremeti količina vlage, a kosa postaje sklonija lomljenju. Ograničite upotrebu fena i četki za oblikovanje frizure, kao i pegle za ravnanje, na najviše 2 ili 3 puta nedeljno. Koristite proizvode za zaštitu kose tokom stilizovanja( 7 savršenih proizvoda) koji smanjuju trenje i stvaraju barijeru za toplotu. Koristite proizvode koji sadrže dimetikon koji zadržava vlagu tako da je ne gubite tokom feniranja.

6. Frizure

Čvrst konjski rep ili pletenica stvaraju preteranu napetost na folikulu dlake i dovode do njenog oštećenja, odnosno do alopecije (stanje koje trajno slabi folikulu i i onemogućava rast kose). Pokušajte da nosite puštenu kosu što je češće moguće, naročito tokom spavanja kada se kotrljate po jastuku pri čemu stvarate veće trenje.

konjski rep

7. Dijeta

Izgladnjivanje tera telo da usmeri svoju energiju na osnovne funkcije (pomaže srcu i mozgu da normalno rade) pre nego na kosu (npr. prilikom dijagnoze anoreksije, jedan od glavnih simptoma je ozbiljan gubitak kose). Jedite namirnice bogate proteinima (riba, piletina, sočivo i pasulj). Kosa je prvenstveno sačinjena od kolagena i proteina koji ako se ne unose dovoljno (46 grama dnevno) mogu uništiti kosu.

8.Upijanje sunca

Čak i kada ste mudro odustali od sunčanja, velike su šanse da vam je kosa i dalje izložena UV zracima koji “jedu” snagu i elastičnost vaše kose. Koristite kondicioner ili stajlinfg proizvode sa zaštitom od štetnih sunčevih zraka i nosite šešir kad god je to moguće (celu kosu stavite pod šešir).

sesir za sunce

9. Češkanje glave

Svrab temena glave može dovesti do oštećenja i gubitka kose. Jednom kada se kutikula oštetiti, vlakna kose postaju podložna lomljenju. Ublažite svrab šamponom koji sadrži selen, cink pirition ili ulje čajevca. Takođe, dermatolog vam može prepisati antigljivični šampon ili kortizon penu.

Naša preporuka je MARRAKESH kaHm SHAMPOO sa jedinstvenim biljnim proteinom koji dubinski deluje na kosu, hidrira je, omekšava, kosa je glatka, sjajna i poslušna.

šamp1

Za više informacija, kliknite na sliku!

10. Uzimanje kontraceptivnih pilula

Ako ste jedna od mnogih žena koje su osetljive na istanjenje kose zbog hormonalnih promena, pogrešna oralna upotreba kontraceptivnih pilula može oslabiti kosu. Pilule koje sadrže androgene mogu izazvati gubitak kose. Posavetujte se sa lekarom o prebacivanju na pilule sa manjim iznosom androgena.

11. Uzimanje određenih lekova

Određeni lekovi (statini, antidepresivi, sredstva protiv uznemirenosti, anti-hipertenzivni lekovi) ili hormoni (npr. tiroidne zamene za lekove) mogu dovesti do gubitka kose. Možete poremeti, prekinuti ili omesti normalni ciklus rasta kose, uzrokujući da kosa ode u fazu mirovanja i prerano počne opadati. Posavetujte se sa lekarom o alternativnim lekovima koji nisu loši za kosu.

 

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!