Najgore stvari koje radimo svojoj kosi

By  |  0 Comments

Postoje mnoge stvari za koje se zna da štete zdravlju kose, poput tuširanja toplom vodom, izlaganja kose suncu, nepravilne ishrane. Pored toga, postoje i medicinski razlozi koji su jednostavno izvan naše kontrole. Ukoliko želite sjajnu, dugu i bujnu kosu, postoje ozbiljna “pravila” kojih se trebate pridržavati, počev sa poznavanjem najgorih stvari koje možete uraditi vašoj kosi.

Šta sve nepovoljno utiče na zdravlje kose?

Ne perete kosu dovoljno često

Iako su suvi šampon (šamponi za suvo pranje kose) hit među proizvodima za higijenu kose, oni nisu tako dobri za vašu kosu. Treba ih koristiti kada nemate drugo rešenje. Dovoljno je loša činjenica da nagomilavanje proizvoda ili preterano perutanje na koži glave, blokira folikulu dlake, a može biti i problematično za rast kose. Perite kosu svaki drugi dan, pogotovo ako se znojite ili koristite preparate za oblikovanje. U suprotnom će ostatak proizvoda, prljavština i ulje blokirati pore na koži temena. Perite kosu ujutro jer ćete tako rasporediti prirodna ulja,  koja su se akumulirala tokom noći, po celoj glavi.

Koristite šampone bez sulfata koji su manje agresivni prema koži glave i kosi.

Tuširanje sa puno pare

Topla voda dehidrira niti, što dovodi do sušenja i krte kose koja postaje sklonija pucanju i opadanju. Pranje pretoplom vodom odstranjuje zaštitno ulje kose, a pore se otvaraju na temenu glave da bi sačuvale ulje prouzrokujući oštećenje korena i dodatno skidanje prirodnog ulja.

Pogrešno postupanje sa mokrom kosom

Niti kose su veoma krte i sklonije lomljenju kada su zasićene sa vodom, pošto je tad zaštitna kutikula blago podignuta. Četkanje ili češljanje pod tušem, pa agresivno sušenje peškirom, stvaraju savršenu podlogu za pucanje vlasi. Očešljajte kosu pre tuširanja (koristite prste umesto četke ili češlja), a tokom pranja je masirajte kružnim pokretima. Nemojte je češljati od vrha, već krenite od sredine dužine kose.

Korišćenje stajling preparata

Silikonski proizvodi, lakovi za kosu, gelovi ili serumi sadrže visok postotak alkohola koji isušuje kosu i čini je lomljivom. Preskočite proizvode koji utiču da vaša kosa izgleda kruta ili lepljiva. Bolji izbor su kreme za oblikovanje koje su hranljive, održavaju vlagu kose netaknutom i ne stvaraju trenje prilikom pranja ili proizvodi koji sadrže organske sastojke i na bazi su ulja (argan ulje će unaprediti rast kose i poboljšati zdravlje kose).

Ulja za kosu – Zašto ih treba koristiti?

the-hairdresser-applies-a-lotion-in-the-hair-of-a-woman.jpg

Korištenje alata za oblikovanje kose

Visoka temperatura oštećuje proteine u vašoj kosi i njenu zaštitnu kutikulu, pri čemu se poremeti količina vlage, a kosa postaje sklonija lomljenju. Ograničite upotrebu fena i četki za oblikovanje frizure, kao i pegle za ravnanje, na najviše 2 ili 3 puta nedeljno. Koristite proizvode za zaštitu kose tokom stilizovanja koji smanjuju trenje i stvaraju barijeru za toplotu. Koristite proizvode koji sadrže dimetikon koji zadržava vlagu tako da je ne gubite tokom feniranja.

Preparati za zaštitu kose od toplote – 7 predloga!

peglanje kose presom

Frizure

Čvrst konjski rep ili pletenica stvaraju preteranu napetost na folikulu dlake i dovode do njenog oštećenja, odnosno do alopecije (stanje koje trajno slabi folikulu i i onemogućava rast kose). Pokušajte da nosite puštenu kosu što je češće moguće. Ako prilikom spavanja vezujete kosu, neka to bude potpuno labav rep.

Dijeta

Izgladnjivanje tera telo da usmeri svoju energiju na osnovne funkcije (pomaže srcu i mozgu da normalno rade) pre nego na kosu (npr. prilikom dijagnoze anoreksije, jedan od glavnih simptoma je ozbiljan gubitak kose). Jedite namirnice bogate proteinima (riba, piletina, sočivo i pasulj). Kosa je prvenstveno sačinjena od kolagena i proteina koji ako se ne unose dovoljno (46 grama dnevno) mogu uništiti kosu.

Sunce

Čak i kada ste mudro odustali od sunčanja, velike su šanse da vam je kosa i dalje izložena UV zracima koji “jedu” snagu i elastičnost vaše kose. Koristite preparate sa zaštitom od štetnih sunčevih zraka i nosite šešir kad god je to moguće (celu kosu stavite pod šešir).

preparati sa UV zastitom od sunca

Češkanje glave

Svrab temena glave može dovesti do oštećenja i gubitka kose. Jednom kada se kutikula oštetiti, vlakna kose postaju podložna lomljenju. Ublažite svrab šamponom koji sadrži selen, cink pirition ili ulje čajevca. Takođe, dermatolog vam može prepisati antigljivični šampon ili kortizon penu.

Uzimanje kontraceptivnih pilula

Ako ste jedna od mnogih žena koje su osetljive na istanjenje kose zbog hormonalnih promena, pogrešna oralna upotreba kontraceptivnih pilula može oslabiti kosu. Pilule koje sadrže androgene mogu izazvati gubitak kose. Posavetujte se sa lekarom o prebacivanju na pilule sa manjim iznosom androgena.

Uzimanje određeneih lekova

Određeni lekovi (statini, antidepresivi, sredstva protiv uznemirenosti, anti-hipertenzivni lekovi) ili hormoni (npr. tiroidne zamene za lekove) mogu dovesti do gubitka kose. Možete poremeti, prekinuti ili omesti normalni ciklus rasta kose, uzrokujući da kosa ode u fazu mirovanja i prerano počne opadati. Posavetujte se sa lekarom o alternativnim lekovima koji nisu loši za kosu.

*******************

Pratite svoj omiljeni ženski portal i na društvenim mrežama:

YouTube, Facebook, Instagram, Twitter.

*******************

 

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!