6 svakodnevnih navika koje uništavaju kožu, a sigurno ih imate!

By  |  0 Comments

Vaša skin-care rutina je možda savršeno osmiljena, ali postoji mala šansa da naizgled, obične navike, tih sabotiraju vašu negu. Od preteranog čišćenja lica, do izbegavanja SPF kreme, postoji mnogo razloga zbog čega vam se javljaju skin-care brige poput bubuljica ili preranog starenja. U nastavku vam osvetljavamo 6 loših beauty navika koje zapravo uništavaju vašu kožu!

Šta sve radite, a loše utiče na kožu?

#1: Pušenje

Ako do sada nista našlli razlog da ostavite cigarete – neka vam lepa koža lica bude motivacija! Pušenje ne samo da šteti vašem zdravlju, već jako loše utiče na sveopšte stanje kože: razvićete duboke bore, neujednačen ten, a koža će izgubiti sjaj i delovati beživotno. Zapravo – svaka decenija pušenja rezultira izgledom koji je na oko stariji za po 2.5 godine, otkrilo je istraživanje plastičnih hirurga.

#2: Konstantno telefoniranje

Ako više sati dnevno „odmarate“ obraze i bradu na telefonu (bilo da je fiksni ili mobilni), ova praksa može dovesti do bubuljica, bez obzira da li je telefon očišćen ili ne. Samo naslanjanje kože na telefon uzrokuje trenje, okluziju i toplotu, a sve ovo je okidač za akne. Ako je dugo telefoniranja vaša navika – razmislite o slušalicama!

telefoniranje

#3: Ostajanje do kasno u noć

Manjak sna uzrokuje stres, koji je okidač za različita stanja kože, uključujući akne, ekcem i psorijazu. San je vreme kada telo reparira štetu od prethodnog dana, a prekidanje tog procesa usporava obnavljanje ćelija. Ukratko: ako ostajete budni do kasno u noć, ovo ometa proces dovoda krvi u kožu, što će učiniti vaš ten sivim i umornim.

Povezano: 5 stvari koje morate prestati da radite svojoj koži

#4: Konzumiranje junk food-a

Ako niste verovali da smo ono što jedemo – sada poverujte! Istraživanja su otkrila da osobe koje su su zamenile procesuirane ugljene-hidrate sa proteinskom hranom i integralnim žitaricama, imaju tendenciju manjeg izbijanja akni. Zašto? Visoko-glikemijska hrana uzrokuje porast šećera u krvi, što okida nalet insulina. Insulin stimuliše androgene hormone, zadužene za proizvodnju sebuma, i na taj način, nastaju akne. Izbacite „junk food“ i videćete poboljšanje u stanju kože za oko 6 nedelja.

#5: Ne vežbate

Osim toga što podiže raspoloženje, vežbanje povećava protok krvi u kožu, što dovodi do zdravog tena. Momentalno se smanjuje tenzija, koja rezultira lepšom kožom. Kada ste pod stresom, nivo hormona kortizola raste, i on dovodi do akni i drugih stanja koža. Zato uvedite redovnu fizičku aktivnost.

vežbanje

#6: Koristite previše skin-care proizvoda

S obzirom na dostupnost sve većeg broja sastojaka i kozmetičkih proizovda, često se dešava da preteramo sa beauty rutinom. Proverite sastojke i sastave vaših proizvoda: može se desiti da koristite duplu „dozu“ određenog sastojka, a to može izazvati iritaciju ili oštećenje kože. Osim toga, određeni sastojci se potiru u međusobnoj interakciji. Izbegavajte slojevito korišećnja agresivnih sastojaka, poput retinola, AHA kiselina, vitamina C i benzoil-peroksida.

Pročitajte još i: Ove stvari ne treba da radite ako imate masnu kožu!

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!