Da li ste spremni za život bez šećera?

By  |  0 Comments

Da li pokušavate da smanjite ili ste spremni za život bez šećera u potpunosti? Skoro sva hrana sadrži neku vrstu šećera, pa čak i ona za koju nikad ne biste pomislili, zbog čega je put ka načinu života bez šećera ili sa manjim unosom šećera još teži. Ako zaista shvatite koliko je šećer loš za vaše telo i zdravlje, verovatno ćete pokušati da ga izbacite iz svakodnevne ishrane. 

5 razloga da smanjite ili izbacite šećer iz ishrane

1. Šećer stvara zavisnost

Sigurno često žudite za nečim slatkim, čemu nikako ne možete da odolite? Šećer oslobađa hemikalije koje pokreću centar za zadovoljstvo u mozgu, razvijate toleranciju na šećer i vremenom vam je potrebno sve više šećera kako biste se osećali dobro. Da, shvatili ste – mi smo ovisni o šećeru i to je ozbiljna ovisnost. Smanjenje ili odvikavanje od šećera je toliko teško da se može porediti sa pokušajem da prestanete da pušite.

2. Energija postaje umor

Verovatno često započnete dan sa čokoladicom kako biste osetili instant nalet energije. Problem je što će vaša energičnost vrlo brzo postati umor. Kada jedete šećer povećavate nivo šećera u kratkom vremenskom periodu pa vaše telo mora da radi napornije da obradi sav taj šećer.

3. Srčani problemi

Opšte je poznato da šećer povećava šanse za dobijanje srčanih problema i često je uzrok hroničnih bolesti kao što su dijabetes, visok krvi pritisak, masna jetra… Takođe utiče na vaš „dobar“ holesterol, koji je tu da se oslobodi vašeg „lošeg“ holesterola.

4. Promena raspoloženja

Smanjivanje šećera znači stabilnije raspoloženje. Unošenje velikih količina šećera izaziva veliki šok u organizmu, koji treba izbegavati. Kada posežete za uzimanjem hrane koja sadrži puno šećera, utičete i na vaše promene raspoloženja i na nivo stresa. Dokazano je da su ljudi koji jedu puno slatkiša i brzu hranu za 40 odsto više izloženi riziku od razvijanja depresije, u odnosu na one koji su se hranili zdravije.

5. Loš imuni sistem

Ako imate poteškoća da se oslobodite prehlade ili groznice, šećer možda ima neke veze sa tim jer visok nivo šećera u krvi smanjuje sposobnost organizma da se bori sa bakterijama i virusima. Šećer „guši“ vaš imuni sistem, počev 5 minuta nakon što ste pojeli nešto što sadrži šećer, do 5 sati posle. Zamislite sad da ceo dan jedete hranu koja sadrži šećer – ne!

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!