Sigurno vam se desilo da sređujete svoj neseser za šminku ili kozmetiku i pronađete preparate koje ne koristiti i ne sećate se ni kada ste ih kupili. Razmislite da li ćete ih koristiti.
Čitajte deklaracije
Svi kozmetički proizvodi moraju da imaju deklaraciju sa datumom proizvodnje (uvoza) i rokom upotrebe, ali i uslovima čuvanja proizvoda. Takođe, preparati koji dolaze sa prostora EU već nekoliko godina na samoj ambalaži imaju oznaku i koliko se proizvod može koristiti kada se otvori, jer kako dolazi u kontakt sa vazduhom preparat gubi svežinu i svojstva, pa je ova informacija od velikog značaja.
Najopsaniji su svakako preparati koje stavljate na lice, naročito na predeo očiju, kao što su maskare i senke, kreme i maske za lice i njihov rok je najkraći pa ako se pokvare i nanesu na oči mogu izazvati razne komplikacije i alergije.
Losioni za telo, kreme za sunčanje, šamponi i sredstva za čišćenje lica i gelovi za tuširanje, traju između jedne i dve godine, naravno ukoliko ne dođu u kontakt sa vodom i čuvaju se na hladnijem mestu.
Ono što svakako ima najduži rok trajanja su lakovi za nokte i to je obično više godina. Njima se jedino može desiti da postanu gušći, a za to postoje razređivači laka (kap-dve), nikako aceton.
Bacite sumnjivo
Svakako, ako pre isteka roka uoptrebe primetite promene u izgledu i strukturi preparata ili imate neku reakciju po nanošenju, odmah bacite preparat.
Predlog je i najbolje je da nista od kozmetike ne delite sa drugima, ali ukoliko je to slučaj povedite još više računa o higijeni četkica i sunđera, što se posebno odnosi na salone.
_____________________________________________________________ Svi tekstovi i kompletan sadržaj na portalu Lepotica.rs napisani su samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet. Portal Lepotica.rs ne pruža medicinske, psihološke niti bilo koje stručne savete i sadržaj tekstova na portalu ne predstavlja mišljenje autora i nije zamena za stručno mišljenje, te portal Lepotica.rs ne može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu korišćenjem informacija iz sadržaja tekstova.
3 Comments
Vidi komentare