Dermatolog otkriva: 7 saveta za savršeno glatku kožu

glatka koža

U velikoj ponudi skincare proizvoda i trendova, potraga za glatkom, blistavom i mladolikom kožom se nikad ne završava. Od akni u tinejdžerskom dobu, pa sve do oštećenja od sunca u odraslom dobu, prvih bora posle 30-e, nija lako održati zdrav i mlad izgled kože. Jedan od najvećih imperativa lepote jeste glatka kože, bez neravnina, ujednačene teksture, poput bebine kože. Dermatolozi vam u nastavku dele svoje savete kako da postignete perfektno glatku i savršenu kožu!

Šta uzrokuje da koža bude neravne teksture?

Na zdravlje kože utiču razni faktori – nega, zagađenje, stres i UV zračenje, koje kroz vreme dovode do pojave dobro poznatih problema: gruboće, bora, fleka i opuštenog tonusa. Osobe koje pate od genetskih stanja poput ekcema, psorijaze, keratois pilarisa su prirodno skloniji suvljoj i grubljojo koži.

Kod zrelije kože i žena koje prolaze kroz perimenopauzu i menopauzu dešava se opšti gubitak glatkoće kože, zbog hormonskih promena. Kolagen koži pruža čvrstinu i podršku. Kada žena dostigne menopauzu, već je izgubila oko 45% kolagena. Naslage odumrlih i keratinizovanih ćelija kože, kao i i česte iritacije, mogu takođe doprineti neravnoj tksturi kože. Nedostatak hidratacije i vlage su najčešći razlozi za suvu i grubu kožu lica.

glatka koža

Savet #1: Poboljšajte ishranu

Prerađena hrana, alkohol i rafinisani ugljenih hidrati doprinose uništavanju dobrih bakterija u utrobi, a tako nastaje upalni proces u organizmu, koji se može manifestovati i na koži. Zato, dodajte više vitamina i antioksidanata u ishranu, kako biste pojačali prirodnu odbranu kože od slobodnih radikala. Riba je takođe sjajan izvor omega-3 masnih kiselina, koje su od esencijalne važnosti za glatku, blistavu kožu.

Vitamini A i C , kao i cink, imaju važnu ulogu u reparaciji kože i njenom zdravlju. Cink možete naći u mlečnim proizvodima, piletini, mesu, i tamnoj čokoladi, a vitamine u svakoj vrsti voća!

Savet #2: Dovoljno spavajte

Stres može uništiti kožu, posebno kada ne dozvoljavate telu da reparira štetu od prethodnog dana. Osobe koje pate od hroničnog stresa imaju kožu koja je usahla, suva, siva i beživotna. Vreme je da učniti beauty sleep prioritetom. Svake večeri spavajte barem 8 sati kvalitetnim snom kako biste podmladili i osvežili kožu i telo.

Savet #3: Redovno vežbajte

Put ka glatkoj koži nije potpun, bez uključivanja redovnog vežbanja u rutinu životnog stila. Vežbanje pokreće cirkulaciju i na koži lica, što znači da više mikronutrijenata i kiseonika stiže do kože lica. Na taj način se smanjuju upale, regulišu se hormoni koji utiču i na izgled kože, i sprečava se oštećenje od slobodnih radikala. Osim toga, znojenje je odličan način da očistite pore od nečistoća!

glatka koža

Savet #4: Posvetite se čišćenju i pilingu kože

Čišćenje i piling kože daje glatki, blistavi izgled, tako što uklanja odumrle ćelije sa površine kože, dozvoljavajući da svetlo obasja njenu površinu. Duplo čišćenje je odličan metod da uklonite sve nečistoće sa kože, bez isušivanja.

Piling s druge strane, može da se radi hemijski ili mehanički. Hemijski pilinzi rade na bazi voćnih kiselina koje omekšavaju kožu i uklanjaju rožnati sloj odumrlih ćelija se njene površine. Mehanički pilinzi s druge strane, koriste mikrogranulice kojima poliraju površinu kože. Ako želite efikasnije tretmane za zaglađivanje kože, isprobajte mikrodermoabraziju, hemijske pilinge u salonu ili tretman laserom (laser skin resufracing).

Povezano: Nije svejedno – 5 važnih pravila za kućni piling lica

Savet #5: Pojačajte hidrataciju

Bilo da imate suvu ili masnu kožu, hidratacija je važna kako biste izbalansirali proizvodnju sebuma, sprečili ljuspanje kože i suve delove. Odaberite laganu kremu za lice koja sadrži neki od hidrirajućih sastojaka: glicerin, hijaluronsku kiselinu, aloe vera ekstrat, ureu, ceramide itd. Za maksimalan efekat, uvek kombinujte hidratantni serum i kremu, a preko možete osvežiti nivo hidratacije uz face mist.

Savet #6: Hidrirajte kožu iznutra

Što više vode unosite, to vam je koža hidriranija i jedrija – zapamtite to, stoga učinite napor da dnevno unosite između 2 i 3 litra vode. Ovo je najbolji savet koji primenjuju Francuskinje! Dnevno popijte 8-10 čaša vode, i pojedite najmanje 5 komada voća ili povrća, kako biste dobili sve mikronutrijente za zdravu kožu.

glatka koža

Savet #7: Bežite od sunca

Nije tajna da su UV zraci loši za kožu. Zapravo, najveći procenat oštećenja kože kod starijih ljudi i dolazi od celog života izlaganja suncu bez adekvatne zaštite. Hronično izlaganje suncu kroz život ima kumulativni efekat na unišatavanje kolagena i elastina. Bilo da ste pored plaže ili završavate obavezez po gradu, SPF krema sa zaštitom širokog spektra je ključ mladolike i glatke kože. Posebno kada imate u vidu da oko 80% UV zraka prolazi kroz oblake, a i kroz staklo i procore.

Pročitajte još i: 8 mitova o nezi kože u koje morate prestati da verujete

error: Content is protected !!