5 super-food namirnica za sjajnu i blistavu kožu

By  |  0 Comments

Blistava i mladolika koža: svi je želimo! Nije tajna da je važno ono što nanosimo na nju: serumi, kremice i tonici, ali i ono što unosimo u sebe se računa! Kako da ishranom dođete do boljeg tena? U nastavku donosimo 5 super-food namirnica, prema mišljenju nutricionista, za savršenu kožu!

Koje namirnice treba da unosite za lepu kožu?

#1: Losos

Unošenje namirica koje su bogate omega-3 masnim kiselinama, poput lososa, je odličan način da popravite ten i izgled kože. Losos sadrži selen, koji je odgovoran za ujednačen ten. Predlažemo da unosite 100-200 grama masne ribe barem 2 puta nedeljno. Ako se odlučite za lososa – odaberite divljeg, a ne uzgajanog.

losos za kožu

#2: Borovnice

Supstanca koja se naziva antocijanin, koja daje borovnicama njihov tamni pigment, je moćan antioksidant! To znači da borovnice mogu da deluju preventivno na oksidativnu štetu. Dok mnoge pigmentovane bobice imaju visok antioksidativni kapacitet, borovnice su ubedljivi šampioni ove kategorije! Nadalje, njihov visoki sadržaj vode održava vašu kožu hidriranom. Ubacite ih u jutarnji smoothie, ovsenu kašu, ili jednostavno uživajte grickajući ih.

Povezano: Najbolje namirnice za smoothie ako želite blistavu kožu

#3: Avokado

Avokado je sjajna izvor kalijuma, koji balansira nivo elektrolita i unutrašnjih tečnosti. Ubacite avokadu u salatu, omleti ili napravite klasičan avokado-tost!

avokado

#4: Slatki krompir

Beta-karoten, koji slatkom krompiru daje narandžasti pigment je poznat po antioksidantivnom svojstvu i sposobnosti da zaštiti kožu od oksidativnog stresa. U našem telu, beta-karoten se pretvara u vitamin A, koji igra ključnu ulogu u zdravlju kože. Samo pola slatkog krompira sa kašičicom kokosovog ulja i prstohvatom cimeta je obrok pun vlakana, nutrijenata i kompeksnih ugljenih hidrata, i može da zameni pirinač ili pastu na tanjiru.

#5: Začini

Prestanite da zatrpavate meso i povrće slatkim i slanim marinadama i sosovima. Umesto toga, poigrajte se različitim biljkama i začinima kako biste kreirali jedinstven ukus, koji sadrži malo kalorija. Na primer, čili, tucana paprika, kajen paprika i halapenjo papričice daju „kick“ vašem jelu, dok pružaju vitamine A i C.

Pročitajte još i: Ishrana prema duginim bojama – Šta boja namirnice znači za vaše zdravlje?

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!