Ovu hranu izbegavajte ako imate masnu kožu!

masna koža i hrana

Kada je reč o zdravlju kože, jedan faktor se često zanemaruje, a to je – ishrana. Masnu kožu uzrokuje pojačano lučenje sebuma, što dovodi do proširenih pora, mitisera i akni. Ipak, određene namirnice samo dodatno pogoršavaju stanje masne kože, a lako ih možete zameniti drugima. O kojim se to namirnicama radi – saznajte u nastavku teksta.

Ove namirnice nepovoljno deluju na masnu kožu, tako što je dodatno maste “iznutra”, utiču na punjenje pora i generalno na izgled kože. Zato samo spremili za vas šta treba da izbegavate u ishrani, ako ste masnokožac, i koje su to zdravije alternative.

Masna koža – namirnice za izbegavanje

Mlečni proizvodi

Mlečni proizvodi poput mleka, putera, pavlake i sira sadrže visoke nivoe horona (poput testosterona), koji mogu dovesti do pojačanog lučenja sebuma i zapušenih pora. Zato se upravo mlečni proizvodi direktno vezuju za problematičnu i aknoznu kožu. Isto važi i za mlečnu čokoladu – ona vam može uzrokovati haos na licu, dok kvalitetnu crnu slobodno možete jesti.

Zdravija alternativa: bademovo mleko i veganski sir. Ako ste zabrinuti za unos kalcijuma, pojačajte unos zelenog lisnatog povrća, badema i pomornadži.

Povezano: Alternative za mleko – 4 predloga

Mlečni proizvodi

Rafinisani ugljeni hidrati

Rafinisane žitarice procesom obrade gube vlakna i druge nutrijente. Ovo znači da imaju veći uticaj na nivo šećera u krvi, a samim tim vode do pojačanog lučenja sebuma. To su namirnice poput belog hleba, belog pirinča, testenine i žitarica koje se jedu za doručak.

Zdravija alternativa: hleb od celog zrna, kinoa, ovas, testenina od celog zrna. Ove namirnice su mnogo maje procesuirane, drže nivo šećera mnogo stabilnijim i imaju više vlakana.

Zasićene i trans masti

Ishrana bogata zasićenim mastima povećava nivo holesterola u krvi, kao i rizik od bolesti srca. Ove masti takođe povećavaju upalu kože, koja dalje uzrokuje povećano lučenje masnoća. Zasićene masti se mogu naći u crvenom masu poput govedine, jagnjetine, kobasicama, slanini, potom tortama, pecivima, pici, puteru, siru. Takođe, hrana pržena u dubokoj masti talpđe dooprinosi povećanoj proizvodnji masnoće na koži.

Zdravija alternativa: živinsko meso (piletina i ćuretina), masna riba poput lososa i skuša, lešnici, avokado. Probajte da kuvate sa zdravijim uljem, poput maslinovog. Takođe, primenite druge metode spremanja hrane poput kuvanja, grilovanja i poširanja hrane.

Trans masti

So

Konzumiranje previše soli može uzrokovati zadržavanje vode, oticanje i kesice ispod očiju. Takođe, može dovesti do povećanja lučenje masnoće na koži, jer se koža bori sa dehidratacijom uzrokovanom solju. Pod ovim se misli na slanu hranu poput gotovih soseva, dresinga za salatu, gotovih supica, sušenog mesa i slanine, ukiseljenog povrća, čipseva, pomfrita i keksića.

Zdravija alternativa: nesoljeni oraštasti plodovi, povrće umočeno u humus, kriške jabuke sa kikiriki puterom, domaće supe.

Povezano: 8 saveta protiv zadržavanja vode u organizmu

Šećer

Unošenjem velike količine šećera, povećavate nivo šećera u krvi. Telo potom reaguje stvaranjem velikih količina insulina koji pospešuje žlezde da proizvode više masnoće, i eto vam masnije kože i akni. Osim povećanja masnoće, šećer uzrokuje upale u telu i na koži. Prirodni šećer poput voćnog, možete konzumirati umereno, dok one rafinisane (slatkiši, torte, džemovi, peciva, krekeri, gazirana pića), treba da ograničite.

Zdravija alternativa: bobičasto voće, mango, banane, crna čokolada, voda sa limunom

Izbegavajte slatkiše

Alkohol

Ako ste skloni masnoj koži – izbegavajte alkohol. Naime, on izvlači tečnost iz kože, uzrokujući dehidrataciju, što znači da koža mora da proizvode još više masnoće kako bi je kompenzovala, tako da ovaj proces često vodi do bubuljica. Alkohol takođe, uzrokuje pojačano znojenje i tera vas da jedete masniju hranu što u kombinaciji dovodi do zapušenih pora.

Zdravija alternativa: voda, ili bezalkoholni kokteli sa malo šećera. Ako već ne možete da se odreknete pića, držite se “čistijih” alkohola, kao što je vodka, a između svake čašica popijte čašu vode kako biste se hidrirali.

Pročitajte još i: Kako da PRAVILNO negujete masnu i problematičnu kožu?

error: Content is protected !!