8 saveta protiv zadržavanja vode u organizmu

By  |  0 Comments

Ako se često osećate naduveno, podbulo i otečeno – možda zadržavate višak vode u organizmu. Ako su vam cipele najednom tesne i ne možete da skinete prsten sa ruke, možda je vreme da porazmislite i pogledate naše savete protiv zadržavanja vode u organizmu – kako biste se što pre rešili štetnih toksina koji su u ovoj vodi.

Tečost čini 70% ljudskog tela. Ipak, zadržana voda u telu može da vam upropasti raspoloženje jer se osećate otečeno, teško i tromo, naduveno i nelagodno. Često možete imati i otečene skočne zglobove i prste, otečeno lice itd.

Voda se može zadržavati u telu iz mnogih razloga:

  • pretoplo vreme – telo sporije izbacuje tečnost iz tkiva u letnjim emsecima
  • gravitacija – ako stojite duži period dana
  • opekotine – pogotovo sunčane opekotine, koža sadržava tečnost i otiče kao odgovor na opekline
  • kontraceptivne pilule – mogu uzrokovati oticanje i zadržavanje vode
  • hormoni – u zavisnosti od dela ciklusa
  • neizbalansirana ishrana – deficit prteina ili vitamina B1
  • visok unos soli

Otečeni zglobovi kao simptom

Izabacite višak vode na ove načine:

1. Krećite se više!

Možda zvuči kao kliše, ali jednostavno kretanje i šetanje može biti jako efikasno za izbacivanje nataložene tečnosti u organizmu, pogotovo u delovima tela kao što su donji ekstremiteti. Podizanje nogu takođe pomaže.

2. Pijte više vode

Možda paradoksalno zvuči, ali ako povećate unos vode, ubrzaćete proces izbacivanja tečnosti iz organizma, jer ćete podstaći diuretički sistem da više radi. Osim što ćete „ispirati“ bubrege i ceo digestivni sistem, hidrirati delo i mozak – višak vode će pre „izaći“ napolje. Popijte barem 8 čaša vode na dan kako bi vaš organizam normalno fukncionisao, a i preko toga, da biste isprali toksine.

Povezano: Voda sa limunom – Zašto je treba piti svako jutro?

Minimum 8 čaša vode na dan

3. Čaj od peršuna

Peršunov čaj je oduvek poznat u narodnoj medicina kao lek protiv zadržavanja vode jer poseduje jaka diuretička svojstva. Prelijte dve kašike sušenog peršuna šoljom ključale vode. Ostavite ga desetak minuta, potom ga procedite i popijte tri puta na dan.

4. Kupka sa gorkom soli

Jedan od najdelotvornijih načina za otpuštanje nakupljene vode iz tela je kupka sa gorkom soli (epsom soli). Ona se može naći u prodavnicama zdrave hrane. Gorka so deluje tako što izvlači višak vode i toksine iz tela, a deluje i relaksirajuće na telo. Ovu kupku priuštite 3 puta nedeljno, tako što ćete sipati 2 šolje epsom soli u punu kadu. Ležite 15 minuta u ovakvoj kupki.

5. Smanjite so u ishrani

Preterano slana hrana utiče na zadržavanje vode u organizmu. Zato batalite hranu kao što je pomfrit, čips, grickalice, itd, jer sadrže prevelilke količine soli, zapravo. Telu je potrebno oko 2 do 2,5 grama soli dnevno kako bi metabolizam normalno funkcionisao. Smanjite so, i zamenite je začinima kao što su beli luk, đubir, crni biber, vlašac, korijander, ljutim sosom ili bilo kojim drugim začinom koji će dati ukus vašoj hrani, bez dodatne soli.

Povezano: Uklonite sve toksine iz tela za samo tri dana!

Smanjute unos soli

6. Jabukovo sirće

Jabukovo sirće je odličan prirodni izvor kalijuma, a na taj način smanjuje nivo natrijuma. Kako biste podstakli izbacivanje vode, rastvorite za početak jednu kašiku jabukovog sirćeta u čaši vode. Kasnije možete povećati na dve kašike. Pijte ovaj rastvor dva puta dnevno.

7. Znojte se više

Znojenje je vid hladjenja tela putem isparavanja. Ono što zapravo pokušavate da izbacite nije samo čista voda, već natrijum zarobljen ispod kože. Zato je vaš znoj slan. Probajte da se više angažujete u fizičkoj aktivnosti ili da posetite saunu, dok istovremeno unosite veće količine vode. Na početku, vaš znoj biće slan, a potom nekog vremena, vaš znoj neće imati nikakav ukus, a to je znak da ste počeli da se rešavate nataloženog natrijuma.

Rešite se zadržane vode kroz znojenje

8. Voće i povrće bogato kalijumom

Kako biste smanjili nivo natrijuma i povećali nivo kalijuma, najbolje je da ih unosite kroz ishranu. Birajte povrće bogato kalijumom – zeleno i listato poput kupusa, kelj, zelena salata, spanać, blistva, peršun, i voće kao što su banane i kajsije. Dodatno možete uzimati suplemente magnezijuma i kalijuma u tabletama.

Pročitajte još i : 7-dnevna anticelulit dijeta

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!