4 načina da izbegnete digitalni zamor dok radite za računarom

digitalni zamor

Povratak na posao u januaru, posle svih praznika može da se čini kao napor, posebno ako se vraćate radu za računarom. Manjak energije i zamućen um su klasične posledice dugog rada ispred ekrana. Prema istraživanjima, osobe između 16 i 64 godine provedu u proseku 6 sati i 37 minuta ispred ekrana SVAKOG DANA! Uticaj ove prakse na naše zdravlje je veliko – čak 59% ljudi smatra da ekran šteti njihovom zdravlju, s tim da su žene i deca najviše ugroženi. Zato vam donosimo 4 načina kako da smanjite osećaj zamora posle dugog sedanja za računarom.

Digitalni zamor od računara: Kako da ga sprečite?

#1: Zdrava hidratacija

Ako dnevno provedete 6 sati za računarom, onda ste sigurno osetili simptome poput glavobolje, suvih očiju, slabog vida i zamora oka. Iako je neprirodna svetlost sa ekrana štetna za oči, u tom periodu trepćemo 6 do 8 puta manje kada gledamo u ekran. Pravilo koje lekari preporučuju jeste da prilagodite jačinu ekrana svetlosti same sobe. Najgore je skrolati telefon u potpuno mračnoj sobi – na ovaj način oko se najviše zamara. Koristite nežne kapi za hidrataciju oka koje će sprečiti isušivanje koje nastaje kada ne trepćete dovoljno. Ubacite kvalitetne suplemente omege-3 u ishranu, povećajte unos vode i koristite masku za oči u u vidu vruće komprese.

digitalni zamor

#2: Povremeno promenite fokus

Ako dugo zurite u dvodimenzionalni objekat (ekran telefona, tableta ili računara), vaše oči prelaze u mod fokalnog vida. Kada se ovo dešava, vaše očne jabučice se rotiraju prema nosu, kako bi omogućile suženi fokus, tako da se koncentrišete samo na ono isrped vas, bez drugih vizuelnih distrakcija. Iako je ovo prirodna rekacija, ovaj mod visokog fokusa je povezan sa povećanim nivoom stresa, jer deluje kao okidač na simpatetički nervni sistem. Zato se povremeno udaljite od ekrana, i bacite pogled na panoramski prozor ili koristite periferni vid. Dakle, pogled usmerite na fiksirani objekat koji se nalazi par metara ispred vas.

Povezano: Mobilni telefon šteti vašoj koži na ovih 5 načina

#3: Izađite napolje

Ako ste za računarom satima, najverovatnije ste unutra, za stolom ili na sofi. Jedan način da sprečite zamor oka i tela jeste da izađete napolje na otvoreno, jer prirodno svetlo stimuliše otpuštanje dopamina iz retine, i na ovaj način se sprečava miopija (kratkovidost). Takođe, izlaganje svežem kiseoniku otpušta serotonin, prirodni booster raspoloženja. Boravak napolju pomaže vašoj kognitivnoj funkciji, što je važno, kada puno vremena ispred ekrana čini da se osećate grogi. Dakle, izađite na terasu, balkon ili ispred firme i malo prošetajte. Ovako ćete sprečiti digitalni zamor.

digitalni zamor

#4: Ograničite plavo svetlo

Plavo svetlo kojim zrače svi ekrani udara vašu epifizu, čime se telo zbunjuje, misleći da je drugo doba dana, posebno ako predugo skrolate mobilni telefon tokom večeri. Iako naočare sa zaštitom od plavog svetla donekle smanjuju uticaj previše vremena ispred ekrana, najbolje je da u potpunosti izbegnete gledanje u ekran 2 sata pred odlazak u krevet. Takođe, klonite se ekrana prvih 30 minuta po ustajanju, kako biste podržale odgovor kortizola na buđenje. Ovo je veoma važno, jer vas ovaj hormonski odgovor prirodno vodi iz stanja sna u stanje budnosti.

Pročitajte još i: Šta je digitalno starenje kože i kako da ga sprečite?

error: Content is protected !!