8 načina kako se STRES manifestuje na KOŽI i kako da sanirate posledice

By  |  0 Comments

Svi smo čuli, na ovaj ili onaj način da lepota počinje iznutra: i to je s razlogom, jer je koža naš najveći organ. Spoljašnji problemi mogu da budu pokazatelj borbi koje se vode unutar tela. Činjenica je da skok hormona kortizola koji se luči u stresnim situacijama utiče na pogoršanje stanja kože: od akni, pa sve do finih linija. U nastavku saznajte na kojih 8 načina koža manifestuje stres i kako da sanirate posledice!

Kako koža manifestuje stres?

#1: Stres od sunca i iscrpljena barijera kože

Pre nego što pogledate interno, postoji jedan faktor koji može da stresira vašu kožu i oslabi njenu odbranu, a to je UV zračenje. Ono je karcinogen, koji upijamo tokom izlaganja suncu. Bilo da je prirodno ili veštačko (u solarijumu), UV zračenje šalje signal crvenim krvnim zrncima da pojure u eksponirani deo kože i pokušaju da je „oprave“. Ovo se manifestuje kroz opekotine, a kasnije i tamne flekice, mladeže ili rak kože.

Najbolji način da se borite protiv UV zračenja je nanošenje SPF zaštitne kreme svako jutro, tokom CELE godine.

stres i koža

#2: Upala i iritirana koža

Urtikarija, psorijaza, ekcem, dermatitis, rozacea, su često rezultat upale – ali studije su pokazale da kada je mozak na stadijumu pregorevanja od stresa, to direktno ugrožava zaštitne sposobnosti kože. Drugim rečima, stres otežava koži da se reguliše i balansira. Nije ni čudo što vam izađu nove akne posle neprospavane nedelje ili posle intezivne svađe.

Delovanje protiv upala kože kojima je uzrok stres počinje eliminisanjem uzroka stresa. Počnite za početak da se bavite jogom ili meditacijom, izbalansirajte ishranu i izbacite preradjenu hranu

#3: Pojačana produkcija sebuma i akne

Nije iznenađenje da je nauka povezala stres sa aknama, i to posebno kod žena – stres može da poremeti nervne signale koje koža šalje, uzrokujući neizbalansirane hormnone i hemikalije koje proizvode sebum. Iako ne možete u potpunosti ukloniti stres iz života, praktikujte trikove za opuštanje i dugoročne anti-stres tehnike kao što je vežbanje ili meditacija.

Sreća pa akne i pojačano lučenje sebuma reaguju dobro na topikalne preparte: birajte sastojke poput salicilne kiseline, niacinamida, ihtiola, koji će otpušiti pore i umanjiti lučenje sebuma.

Za ovaj problem vam preporučujemo Skinology SKIN RESCUE gel kremu sa ihtiolom i niacinamidom.

gel krema

#4: Voštana koža na skalpu, opadanje kose i listanje noktiju

Ako nesvesno vučete kosu, grickate nokte ili radite obe stvari – razlog može biti hormon stresa, kortizol, koji je okidač za ove reakcije. Pre nego što pretpostavite da je ovo stres, proverite sa dermatologom kako biste isključili ostale potencijalne uzroke: za voštanu kožu uzrok može biti ekcem, a za listanje noktiju i opadanje kose loša ishrana ili nega.

Svakako izbegavajte vrele kupke i tuširanje kako ne biste napravili dodatnu štetu i izbalansirajte ishranu.

Povezano: Oslobodite se stresa – probajte 3 najefikasnije joga poze

#5: Tanja osetljiva koža

U slučaju nenormalno visokih vrednosti kortizola u krvi, koža može da se stanji. Korziol uništava proteine kože, koji uzrokuju da koža izgleda tanko poput papira, i da lako dobija modrice i poderotine. Proverite sa doktorom opšte prakse nivoe kortizola u krvi, ako ste primetili pojačano stanjivanje kože usled stresa.

stres i koža

#6: Sporo zarastanje rana

U slučajju jakog stresa, epidermis postaje oslabljen, pojačavajući rizik za infekcije i patogene iz sredine. Ovo takođe usporava prirodnu sposobnost kože da zaceli rane, ožiljke i akne. Kako biste popravili barijeru kože, koristite proizvode sa glicerinom i hijaluronskom kicelinom. Unosite namirnice bogate cinkom i lanenim uljem, koji dokazano povećavaju sposobnost odbrane kože od infekcija.

#7: Iscrpljene oči i koža orbitalne regije

Ako dobijate komentar kako su vaši podočnjaci i tamni krugovi oko očiju veoma vidljivi, onda znate koliko loše spavanje uništava vaše zdravlje – deo toga je i stres. U tim situacijama, telo šalje adrenalin po celom telu, posebno u tim noćnim satima, potrebnim za san. Zato pred spavanje probajte da se opustite – osim meditacije i joge, probajte da izbegavate ekrane televizora i telefona, popijte topli napitak, i pustite difuzere eteričnih ulja da rade.

Povezano: Okoloočna nega za svaki uzrast – savršen antirid za 20+, 30+ i 40+

stres i koža

#8: Fine linije i bore

Psihološki stres neizbežno pronalazi načine da napravi trajne „dokaze“ načih emocija – bore smejalica, lepezaste bore oko očiju, bore u obliku broja 11 imeđu obrva… Sve ove bore i linije nastaju posle ponovljenih facijalnih pokreta. Dakle, šta uraditi? Jogu za lice! Ona daje slične rezultate kao botoks, ali zahteva svakodnevnu posvećenost. Ciljajući facijalne mišiće koje koristite svakog dana, kroz tehnike masaže, ove vežbice mogu da deluju protiv razvijanja bore i da kožu učine fleksibilnom i otpornom.

Mi vam predlažemo i da uvedete serum na bazi peptida, poput Skinology ARGIRELINE 10% seruma, koji na na bore deluje poput botoksa!

Pročitajte još i: Napravi sama masku za lice protiv stresa

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *