Upoznajte simbole sa kozmetičkih proizvoda – Šta nam oni govore?

By  |  0 Comments

Ako bolje zagledate vaše kozmetičke proizvode, videćete da na svojoj etiketi imaju različite simbole koji nam mnogo otkrivaju o proizvodu. Većina nas zaista ne razaznaje značenje ovih sličica. Zato smo vam spremili vodič za upoznavanje simbola sa kozmetičkih proizvoda, kako bismo ih bolje upoznali i savesnije koristili!

12 najčešćih simbola na kozmetičkim proizvodima

#1: Otvorena teglica

Ikonica otvorene kreme se naziva PAO (Period After Opened), što u prevodu znači koliko dugo proizvod može da se koristi nakon prvog otvaranja zaštitnog poklopca ili folije. Obično na teglici stoji neki broj i slovo M, što označava broj meseci koliko sme da se koristi nakon otvaranja. Najčešći simboli su 3M, 6M, 12M, 24M ili 36M, što označava 3 meseca, 6 meseci, godinu dana, dve godine ili tri godine.

#2: Peščani sat

Prethodni PAO simbol se često povezuje sa peščanim satom koji označava „best before date“ (BBD), ali nisu isti. Nekada ćete ga naći i pod oznakom „Exp.“ („expiring“ = ističe). Peščani sat označava trajnost proizvoda na polici, odnosno vremenski period koliko može da se čuva pre otvaranja. Kada proizvodu istekne datum naveden BBD oznakom, ne može se više koristiti, čak i ako proizvod nije bio otvoren.

simboli sa kozmetičkih proizvoda

#3: Krug sa strelicama

Ovaj simbol se naziva „Green Dot symbol“ i koristi se u Evropi. Označava da ta kozmetička kompanija finansijski pomaže reciklažu i firme koje nadgledaju sladištenje otpada i ambalaže. Ali to ne znači da je sama ambalaža datog proizvoda napravljena od recikliranog materijala.

simboli sa kozmetičkih proizvoda

#4: Mobijusova petlja

Trougao napravljen od savijenih strelica se naziva Mobijusova petlja. Ona pokazuje da se pakovanje kozmetičkog proizvoda može reciklirati. Ukoliko je ovaj simbol unutar kruga, to znači da je sama ambalaža napravljena od recikliranog materijala.

simboli sa kozmetičkih proizvoda

Povezano: Gde uložiti, a gde uštedeti prilikom kupovine šminke?

#5: Simbol zeca

Ova tri simbola zeca su međunarodno priznati logoi koji označavaju da kozmetički proizvođač ni na koji način ne izvodi testiranje proizvoda na životinjama. Sve ove oznake (zec koji skače, PETA „cruelty free“ simbol i „Choose Cruelty Free – Not tested on animals“) znači da je kozmetički proizvod „cruelty-free“.

#6: Malo slovo „e“

Malo slovo „e“ (estimated quantity) se koristi u proizvodnji kozmetike unutar Evropske unije da iznači neto količinu proizvoda (francuski: quantité estimée) u trenutku pakovanja. Za kozmetiku se koristi oznaka u gramima (g) ili mililitrima (ml) za čvrste i tečne proizvode. Proizvodi koji imaju manje od 5 g ili 5 ml, nemaju obavezu da imaju ovu oznaku.

simboli sa kozmetičkih proizvoda

#7: Ruka sa knjigom

Ruka koja pokazuje na knjigu („Refer to insert“) označava da postoje dodatne infromacije o proizvodu koje su odštampane na posebnoj knjižic ili pamfletu, a ne mogu se izlistati na etiketi samog proizvoda. To su često informacije poput liste sastojaka, instrukcija za upotrebu ili upozorenja. Ovo je posebno koristan znak za manje kozmetičke proizvode koji nemaju dovoljno mesta na amabalaži da iskažu sve informacije.

simboli sa kozmetičkih proizvoda

Povezano: Kako uštedeti na kupovini kozmetike u doba krize?

#8: Čovek koji baca smeće u kantu

Ovaj znak se naziva „Tidyman“ i označava, da nakon upotrebe, ambalažu možete baciti u najbližu kantu za smeće.

simboli sa kozmetičkih proizvoda

#9: Oznake za organske i prirodne proizvode

Postoje četiri tipa oznaka za prirodne i organske kozmetičke proizvode, a koji se koriste u različitim delovima sveta:

  • za američke proizvode – USDA Organic simbol
  • za evropske proizvode – zeleni list sa zvezdicama
  • Cosme Bio simbol koristi francuska organizacija za sertifikate
  • ECO CERT simbol – nevladin sertifikat koji potvrđuje da je proizvod organski (najmanje 95% biljnih ekstrakata i 10% organskih sastojaka)

Svi ovi simboli označavaju sastojci ovog proizoda dolaze iz organskih kultura. Ovi znaci se koriste i za prirodne proizvode.

simboli sa kozmetičkih proizvoda

#10: Trougao od strelica

Znak „Recycling Arrows Triangle“ je sigurno jedan od najbitnijih oznaka na proizvodu i označava mogućnost recikliranja ambalaže. Unutar ovog znaka i ispod njega se nalaze neka dodatna objašanjenja, a brojevi od 1 do 7 označavaju tip plastike od kog je pakovanje proizvoda napravljeno.

simboli sa kozmetičkih proizvoda

#11: Otvoren plamen

Ovaj znako pokazuje kupcu da proizvod ne izlaže otvorenom plamenu ili visokoj temperaturi, jer je proizvod lako zapaljiv. To se odnosi najčešće na lak za kosu, dezodorans, lak za nokte i skidač laka za nokte, jer ovi proizvodi sadrže sastojke poput alkohola i gasa.

simboli sa kozmetičkih proizvoda

#12: Veganski simboli

Kada je reč o oznakama veganske kozmetike (kozmetike koja ne sadrži sastojke životinjskog porekla), u većini slučajeva se oslanjamo na nevladine organizacije koje verifikuju proizvode, i one se razlikuju od zemlje do zemlje. Najčešće oznake koje ćete pronaći su: kanadska VegeCert sertifikacija, američki Certified Vegan logo, i britanski Vegan Society simbol.

simboli sa kozmetičkih proizvoda

Pročitajte još i: Zavisnost od kupovine kozmetike – da li je i vi imate?

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!