Za većinu žena koje kupuju kozmetiku ili šminku na redovnoj bazi, to predstavlja iskustvo ravno poseti Diznilendu: gledanje, isprobavanje, online istraživanje, razmena utisaka sa drugaricama… Ovo postaje uzbudljiva aktivnost koja nam izaziva leptiriće u stomaku. Ako se i vi veoma često “častite” beauty proizvodima koji vam realno ne trebaju, a to je jače od vas – otkrivamo zašto je to tako!
Često se dešava da loš dan želimo da “popravimo” impulsivnom beauty kupovinom proizvoda koji nam realno ne trebaju. Ponekada imamo osećaj da moramo da kupimo baš taj novitet na kozmetičikom tržištu, jer nas je ponela recenzija blogerke ili dobra reklama. Nekim danima, poželimo da iskoristimo primamljiv popust, kako bismo navodno uštedeli. Kada se sve to zbroji, završimo sa prepunim policama i neseserima kozmetike uz probijen budžet.
6 razloga zašto smo zavisni od kupovine kozmetike
#1: Kozmetika nas čini mlađima i lepšima
Ovo je razlog broj jedan zbog kojeg žene kupuju i koriste beauty proizvode i šminku. Jer šminka može učiniti naše oči većim, istaknutim, osveženim, usne punim, a ten savršenim. Isto važi i za kozmetiku: redovna upotreba krema i seruma čini ten negovanim hidriranim, posvetljenim, što u totalu daje sveopšti utisak mlađeg izgleda kože. Večita mladost je beauty trend koji postoji koliko ljudski rod, zato ne čudi što se naš um aktivira na svaki “anti-age” natpis na kremi.
#2: Osećamo se dobro
Jedno istraživanje navodi da žene doživljavaju pozitivne emocije nakon što nanesu kozmetiku ili se našminkaju. Naučnici su koristili skener mozga i otkrili da se u momentu korišćenja beauty proizvoda otpušta dopamin, koji je okidač osećaja zadovoljstva. Za većinu žena, iako ih može šminka ne ulepšava ili ne neguje zaista, daje im osećaj samopouzdanja i zadovoljstva, što je dovoljan razlog da se “navučemo” na još i još kupovina.
Povezano: Kako uštedeti na kupovini kozmetike u doba krize?
#3: Zračimo samopouzdanjem
Naučnici su utvrdili da ljudi doživljaju našminkane žene lepšim, privlačnijim, kompetentnijim, profesionalnijim i kredibilnijim. Ovo je logično, jer ako izgledamo dobo, odmah se i osećamo bolje u vezi sebe. Setite se kako samo malo crvenog karmina daje ogromnu dozu samopouzdanja i ženstvenosti. Ovaj osećaj nas podstiče da kupujemo šminku sve više i više.
#4: Priča o uspehu nas privuče
Većina beauty kompanija u svojim reklamama ili promo videima stalno ističe svoj uspeh. Isto tako, beauty blogeri i prezenteri kozmetike naglašavaju efikasnost i uspešnost datog kozmetičkog preparata. Naš mozak reaguje kada čuje bilo šta što ima pozitivne rezultate, i automatski dobijamo želju da i mi to probamo, očekujući iste uspešne rezultate. Trenutak kasnije, ta krema je već u našoj korpi.
Povezano: Zašto kvalitetna kozmetika ne može da bude jeftina?
#5: Osećamo pripadnosti grupaciji
U poslednjih nekoliko godina, virtuelna beauty zajednica je eksplodirala pojavom beauty blogera i make-up gurua. Na društvenim mrežama možemo lajkovati, podeliti ili pitati za kozmetičke i make-up proizvode, na taj način spajajući se sa ženama koje dele istu strast. Ovo čini da se osećamo kao da pripadamo jednoj velikoj porodici, klubu ili zajednici.
#6: Konzumerizam koji je u zamahu
Nikad kao do sada nije bio aktuelan trend megalomanskog konzumerizma. Osim toga, hiperprodukcija beauty proizvoda dovodi do agresivnog i direktnog marketinga koji mora prodati tu robu krajnjem kupcu. Zato se dešava da vas beauty blogerke ubedjuju da kupite najnoviju paletu senki koja je izašla, čak i ako imate slične boje u svojoj kolekciji. Marketing je veoma uticajan, i on prodaje robu vama. Osim toga, potrošačko društvo u kojem živimo nameće da svoje unutrašnje potrebe ili krize zadovoljavamo utešnim kupovinama.
Razmislite da li i vas na kupovinu kozmetike navodi neki od ovih razloga i da li sebe možda smatrate ovisnikom o beauty shoppingu?
_____________________________________________________________ Svi tekstovi i kompletan sadržaj na portalu Lepotica.rs napisani su samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet. Portal Lepotica.rs ne pruža medicinske, psihološke niti bilo koje stručne savete i sadržaj tekstova na portalu ne predstavlja mišljenje autora i nije zamena za stručno mišljenje, te portal Lepotica.rs ne može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu korišćenjem informacija iz sadržaja tekstova.
Ostavi odgovor
Vidi komentare