Da li ste čuli za “dupes”: Jeftinije alternative skupljim beauty proizvodima

"dupes"

Ako ste redovni na društvenim mrežama (kao mi!), sigurno ste u više navrata naleteli na originalni video nekog content kreatora ili blogera, koji priča o tzv. “dupes” proizvodima. Ova popularna engleska reč se čita kao “djups”, i označava skraćenicu od reči duplikat. Dakle, radi se o jeftinijim alternativama za mnogo skuplje kozmetičke i make-up proizvode, koji daju sličan efekat i ugođaj, ali za mnogo manju cenu. Svi smo u potrazi za jeftinim, a odličnim proizvodima, a uz današnje cene na tržištu, nije ni čudo što se “dupe” kultura popularizovala. U nastavku saznajte sve o ovom fenomenu!

Zašto su “dupes” proizvodi tako popularni?

Postoji razlog za ovaj trend – “dupes” proizvodi čine kozmetiku dostupniju svima, pružaju širok spektar proizvoda koji potpadaju pod najveće beauty trendove, poput “glass skin” i “skin cocktailling”. Najveći broj nas ne može da priušti kremu od 60 eura, a sa korektorom od 30 eura rizikujemo da promašimo boju. Zato su “dupes” proizvodi mnogo jefitnije alternative, za nekoga ko otkriva svet beauty trendova. Plus, svi znamo da skuplje nije nužno bolje, jer danas na tržištu postoji pregršt povoljnih brendova sa dobrim učinkom.

Društvene mreže kao značajan faktor u “dupes” kulturi

Društvene mreže igraju veliku ulogu u “dupes” kulturi. Na primer, Instagram nalog @dupethat postoji samo da svojim brojnim pratiocima (kojih ima oko pruža najbolje i najpovoljnije beauty “dupe”-ove. Platforma “Brandefy” je imala porast od 330% samo u toku 2020. godine. Sa sve više zahteva koji dolaze od milenijalaca i pripadnika Gen Z, koji su željni najnovijih beauty trendova, svakim danom se kreiraju nove platforme i kanali za deljenje jeftinijih alternativa. “Dupe” proizvode su pretežno popularizovali kreratori na Youtube i TikTok-u, jer je lojalnost brendovima ipak stvar prološlosti, a mlađi potrošači nisu ciljna grupa velikih i skupljih beauty brendova.

“Dupes” proizvodi kao ekološki problem

“Dupes” proizvodi se na društvenim mrežama često asociraju sa “haul”-ovima – tipovima videa u kojima content kreator pratiocima pokazuje šta je kupio. Iako su ovi videi zabavni za gledanje, oni promovišu etiku “više je više”, odnosno nezaustavljavu konzumaciju novih i novih proizvoda. Ovaj pristup je loš za planetu, jer se beauty industrija dugo bori sa problemom otpada. Preko 120 milijardi ambalaža se proizvede svake godine, i to samo u industriji lepote. Beauty trenodi poput “skincare layering”-a i “shelifie”-ja su dodatno podstakli da neprestano kupujemo svo što izađe na tržište.

Naravno, jeftiniji proizvodi ne znače nužno niži kvalitet i lošiju etiku proizvodnje. “Dupe” proizvodi nisu fejk proizvodi, već pružaju veoma sličan efekat i ugođaj korišćenja, samo za delić cene tog luksuznog prozvoda.

Pitanje etike

Još jedna “briga” koja se javlja vezano za kupovinu “dupes” proizvoda jeste što veliki brendovi, koji su potrošili dosta vremena i novca da razviju nov proizvod gube deo udela na tržištu. Prodaja se smanjuje, a inovacije koje su uneli ne dolaze do potrošača. Iako ovi brendovi mogu podneti gubitke, ipak ostaje pitanje autentičnosti tih “dupe” proizvoda. Osim toga, “dupes” kultura često donosi problem plagijarizma. Neki brendovi imitiraju vrlo slične nijanse, efekte i pakovanja, pod drugim nazivom, tako da postaje očito koji luksuzni proizvod je poslužio kao inspiracija tom jeftinijem brendu.

Da li vi imate običaj da tražite “duplikate” za popularne kozmetičke i make-up proizvode? Podelite iskustvo sa nama.

_____________________________________________________________ Svi tekstovi i kompletan sadržaj na portalu Lepotica.rs napisani su samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet. Portal Lepotica.rs ne pruža medicinske, psihološke niti bilo koje stručne savete i sadržaj tekstova na portalu ne predstavlja mišljenje autora i nije zamena za stručno mišljenje, te portal Lepotica.rs ne može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu korišćenjem informacija iz sadržaja tekstova.
error: Content is protected !!