8 zlatnih pravila za bezbedno i efikasno sunčanje

By  |  0 Comments

Toplo leto, jako sunce, beskrajno more i prelepa peskovita plaža – koliko smo samo sanjali o ovome? I na kraju svakog odmora – preplanuli zlatni ten. Zapravo, činjenica je da često završimo sprežene kože koja se ljuspa, crveni i puca, uz besane noći. Kako ne biste i ovo letovanje provele mažući opekotine jogurtom, donosimo vam vodič za zdravo sunčanje, uz koji ćete postepeno i efikasno pocrneti!

Ovo su pravila i saveti za bezbedno sunčanje tokom leta

#1: Pravo vreme za sunčanje

Birajte zdravo vreme za sunčanje, a to je od svitanja pa do 11h, i posle 16h pa sve do sumraka. U periodu ručka, sunce je najagresivnije, zato svako sunčanje u ovom periodu uzrokuje opekotine i potencijalni udar sunčanice.

#2: Hidratacija iznutra

Pijte dosta tečnosti pre, posle i tokom sunčanja, kako ne biste dehidrirali. Unesti par gutljaja vode svakih 5 minuta, i na taj način sprečićete onaj tipičan umor posle celog dana na plaži ili bazenu (a on dolazi zbog dehidratacije celog organizma).

sunčanje

#3: Koristite zaštitni faktor

Nadamo se da ne moramo ni da pominjemo najvažnije zlatno pravilo za bezbedno sunčanje: OBAVEZAN SPF faktor u kremi (prvih dana sunčanja, SPF 30-50), dok poslednjih dana letovanja možete preći na ulja i sprejeve (SPF 15-20). Ako imate veoma svetlu kožu koja lako izgori, a ne preplane – držite se najvišeg zaštitnog faktora.

Svaku SPF kremu morate obnavljati svaka DVA sata, bez obzira da li ste se kupali. Obnavljajte SPF zaštitu i nakon svakog kupanja. Imajte na umu da je pravilna količina SPF kreme za telo čak 30 ml, kako biste postigli zaštitu koja piše na bočici!

Povezano: Istine i zablude o kremama za sunčanje

Predlažemo vam da nežnu kožu lica zaštitite posebnom SPF kremom za lice, poput Skinology Hidrantne SPF kreme sa faktorom 25.

spf

#4: Pravite pauze

Počnite sa sunčanjem 5-10 minuta u prvim danima, kako biste kasnije povećali vreme provedeno ispod direktnog sunca. Ostatak dana provedite u hladu na plaži. Tako ćete postepeno dobiti preplanuli ten, a koža se neće oljuštiti u narednim danima. Svakih pola sata pravite pauzu, ili se okupajte u vodi, kako biste umanjili stres na kožu.

Povezano: Pripremite kožu za letovanje

#5: Pravilan položaj sunčanja

Lezite na plažu tako da, kada sunce udari u vaša stopala, svetlost pada na celo telo. Za najbolji komfor koristite ležaljke, a glavu držite uzdignuto uz pomoć jastuka ili peškira. Tako vam sunce neće ići direktno u oči, a ujedno ćete osunčati i vrat. Menjajte položaj ležanja svakih 10 minuta, kako biste osunčali celo telo podjednako.

sunčanje

#6: Jedite sun-friendly hranu

Sunčajte se barem 1-2 sata posle obroka, kako bi telo lakše tolerisalo stres od UV zračenja. Potrudite se jedete namirnice koje poseduju svoj prirodni SPF faktor: poput paradajza i drugog crvenog i narandžastog voća i povrća, jer sadrži likopen, antikoksidant koji prirodno štiti kožu od sunca. Crna čokolada i kofein vas štite od sunčanice.

#7: Hidrirajte kožu

UV zračenje dehidrira kožu, zato je potrebno da je hranite i hidrirate kremama i losionima. Kada se vratite sa plaže, temeljno se istuširajte i potom namažite bogatim puterom ili kremom za telo, na bazi shea putera, prirodnih ulja i maslaca, koji će nahraniti žednu kožu. Ulja za negu tela su isto odličan primer after sun nege. Ako vas koža pomalo pecka i crvena je – ohlađeni aloe vera gel je pravo rešenje.

Mi vam predlažemo da kožu nahranite hranljivim Eveline losionom na bazi ulja makadamije i argana.

sunčanje

#8: Ne koristite parfeme i eterična ulja

Pre sunčanja, nikako nemojte koristiti parfeme, toaletne vode, eterična ulja niti kreme na bazi mineralnih ulja, jer ove supstance reaguju na sunčevo zračenje, tj. fototoksične su. Na taj način možete dobiti iritacije, opekotine i pigmentne fleke koje je teško skinuti sa kože.

Pročitajte još i: Marmelade i ulja za podsticanje tamnjenja kože – DA ili NE?

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *