Koliko ste puta doživeli da uđete u prodavnicu i da vam ljubazna prodavačica toliko posveti paznje da od njenog monologa ne čujete sopstvene misli? I zaboravite po šta od kozmetike ste došli?
Da li kozmetiku kupujete i zbog pritiska prodavca?
Da li u tom momentu zaista slušate šta vam ona govori ili je vaš tok misli uz osmeh na vašem licu “Bože, hoće li prestati više, ne mogu da ražmišljam od nje?!… Toliko me iritira da bih je raspalila po sred face!!!… Da li ih dodatno plaćaju da smaraju ljude?… Po šta sam ja ono došla?…”
Trgovci (bi trebalo da) su tu da nam olakšaju kupovinu i da nas informišu. Često za zaposlene postoje akcije i “targeti” koje oni moraju da ispune kako bi dobili neki novčani bonus. Iz tog razloga oni se ponašaju baš kako niko od nas ne želi.
Trgovci se takodje često služe lažima kako bi vam prodali proizvod, pa tako ukoliko kupujete npr. kozmetiku (naročito preparativnu) često ćete čuti: “Ovaj proizvod je 100% prirodan, bez parabena i ostalih štetnih sastojaka, organski je… “, što često veze s’vezom nema.
Šta vi treba da uradite? Evo nekoliko stvari na koje treba obratite pažnju pri kupovini kozmetike.
1. Sastav kozmetike
Uzmite ambalažu u ruke i slobodno pročitajte sastojke. Bez obzira što vam je trgovac odmah sa vrata sasuo u lice da su proizvodi bez parabena, desiće se da ipak piše Methylparaben, Ethylparaben, Popylparaben, Butylparaben…
Postoje dva objašnjenja:
1. trgovac ne zna šta prodaje
2. trgovac misli da ste ovca za šišanje i pokušava da “ispuni target”.
Da li još uvek želite da kupujete od tog trgovca?
Takođe je dobro znati da paraben nije jedini štetni sastojak. Pogledajte koji su to štetni sastojci i zašto štete našem organizmu – OVDE.
2.Šta tačno znači organsko?
Na proizvodu sme da stoji oznaka da je “ORGANSKI” jedino ako su biljke koje su u sastavu proizvoda tretirane samo prirodnim proizvodima, nikako nekom hemijom. Bar bi trebalo da stoji (ako neko to još uvek kontroliše). Organska kozmetika i uopšte organski proizvodi su uvek skuplji jer je sam proces uzgoja biljaka skuplji i zahtevniji.
3. Rok trajanja kozmetičkih proizvoda
Koliko vas pri kupovini pogleda rok trajanja proizvoda? Samo oni koji su se opekli pa kupili nešto čemu je rok već istekao. Ostalim srećnicima ne bi ni palo na pamet da to urade. Svakom od tih srećnika se može desiti da dođe u istu situaciju, zato nemojte da vas mrzi da okrenete kutiju i proverite rok trajanja. Ako ne jedemo hranu kojoj je istekao rok, zašto bi stavljali na sebe nešto što je pokvareno?
Takođe nemojte paničiti ako je rok istekao juče ili danas. Svaki od tih proizvoda može potrajati još neko vreme, ali proizvođači su dužni da se ograde i stave kraći rok. Ako se i odlučite da koristite taj proizvod onda požurite da ga potrošite.
4. Cena
Cena je takođe bitan faktor u odabiru proizvoda. U zavisnosti od platežne moći potrošača, neki će se odlučiti za najjeftinije proizvode i neće gledati ništa od prethodno navedenog. Drugi su spremni da i za malo višu cenu kupe proizvod koji je boljeg kvaliteta. Ako spadate u grupu “drugih” potrošača, onda ćete svakako povesti računa i dobro pogledati šta kupujete. Nećete dozvoliti da vas trgovac požuruje, zbuni i slaže.
Sledeći put kada uđete u radnju nemojte se odmah posvađati sa trgovcem. Budite ljubazni i saslušajte šta i na koji način će vam reći. Kada se posle svih provera uverite da je trgovac zaista želeo da vam pomogne, znaćete da ste pronašli iskrenu osobu i stalno ćete se vraćati tu u kupovinu.
Nemojte da vam kupovina kozmetike predstavlja opterećenje, uživajte. Budite pametni i kupujte promišljeno.
Autor teksta: “Ispoštujte trgovca, ali kupujte kozmetiku pametno!” – Milica Ubovic Profesionalni Sminker
_____________________________________________________________ Svi tekstovi i kompletan sadržaj na portalu Lepotica.rs napisani su samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet. Portal Lepotica.rs ne pruža medicinske, psihološke niti bilo koje stručne savete i sadržaj tekstova na portalu ne predstavlja mišljenje autora i nije zamena za stručno mišljenje, te portal Lepotica.rs ne može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu korišćenjem informacija iz sadržaja tekstova.
Na trzistu se mogu naci od najboljih do najlosijih preparata na bazi Aloje za negu koze. Ovi zadnji su na zalost u vecini.
U USA, ovu pojavu nazivaju „velikim maskiranjam“, jer tzv. cudotvorna sredstva umesto lecenja i nege koze i kose privremeno maskiraju probleme, koji ce se kasnije javiti u jos drasticnijem obliku.
Kvalitet Gotovog Proizvoda Zavisi od Kvaliteta Sirovina.
autorka teksta pise sa odredjenim tonom gorcine i pristrasnosti… ljudi koji nemaju para za organsku i skuplju kozmetiku su isto svesni koliko je losa ona koju mogu da priuste, samo nisu svi u mogucnosti da se odreknu rate za kredit kako bi isfinansirali kvalitetnu preparativu, dekorativu…a da je stanje u nasoj zemlji malo bolje, druga bi bila prica i sa trgovcima i njohovom odnosu prema kupcu. pozz
Draga Bubice, iskreno… Dosla sam iz kupovine i desilo mi se bas sve o cemu sam pisala… Pri tom sam se setila prodavacile u Liliju koja je uporno pokusavala da mi uvali farbu koju ja nisam zelela, na kraju je htela i u narandzasto da me ofarba (dosla sam po plavu farbu) i mnogih drugih “napasti” zbog kojih izadjem iz radnje i pre nego sto kupim nesto. Volim kada su trgovci strucni i spremni da pomognu u odabiru… Na takva mesta se uvek rado vracam. Trudim se da nisam pristrasna kada su tekstovi upitanju (mozda mi je promaklo ovog puta, ali ne znam kom delu se oseti pristrasnost i gorcina)… Nigde niko nije rekao da ovo nije tacno “ljudi koji nemaju para za organsku i skuplju kozmetiku su isto svesni koliko je losa ona koju mogu da priuste”… Sustina teksta nije bila da svi treba da kupuju skupu kozmetiku niti da ljudi koji kupuju jeftino nisu svesni nekvaliteta… Sustina je bila odnos sa trgovcem…
U pravu si da treba obratiti paznju, a ja sam tu da dam podrsku prodavcima. Gde god se okrenes vidis neko udruzenje za zastitu potrosaca, ali nigde nekoga ko ce zastititi prodavce od agresivnih, besnih, nervoznih kupaca… 🙂
Draga Ana, o tebi kao trgovcu sam vec pisala (sve najlepse)… Eeeee da su svi trgovci kao ti pa da mi ulepsaju svaku kupovinu 🙂 A verujem da ni vama nije lako da se izborite sa raznim tipovima zena 😀
Jao,kad udjem u Lilly,nadjem sta sam xtela i dodjem do kase onda krene “imamo owo na snizenju,jako powoljno,imamo ono na akciji. . .”xaos
Draga B.M.,
Onda ce Vam se danasnji post veoma svideti http://lepotica.rs/preporucujemo/beauty-proizvodi-snizeni-20-i-vise 🙂