9 super namirnica koje su booster-i imuniteta

By  |  0 Comments

Smena godišnjih doba i pad temperature neminovno dovode do sezone gripa i prehlada. Osim tipičnih vidova prevencije bolesti, ne zaboravite da zdravlja ne usta ulazi, što znači da je prvi korak ka jakom imunitetu – pijaca! Ovih 9  namirnica su pravi mali booster-i vašeg imunog sistema, koji će vas odbraniti od sezonskih prehlada!

9 namirnica koje će vas sačuvati od prehlada

1. Citrusi

Naravno ovo je prva asocijacija na namirnice koje jačaju imunitet. Vitamin C iz citrusa to postiže tako što stimuliše proizvodnju belih kravnih zrnaca. Ona su ključna za borbu protiv infekcija. Naše telo ne može da proizvodi ili skladišti vitamin C, te je potrebno da ga uzimate svakodnevno. Ovaj vitamin je ključan za snagu fagocita i T-čelija koje su glavni „borci“ imunog sistema.

imunitet

2. Crvene babure

Ako mislite da citrusi imaju najveći nivo vitamina C u sebi – varate se! Ista količina crvene paprike sadrži čak dvostruko više vitamina C u odnosu na istu porciju citrusa. Takođe su odličan izbor beta karotena. Konzumiranje samo 200 mg citamina C svakog dana smanjuje rizik od dobijanja prehlada na pola, pogotovo ako ste aktivni. Kada ste već prehladjeni, ova doza vitamina C ublažava simptome za 8% kod odraslih, a 14% kod dece.

3. Beli luk

Beli luk je sastojak skoro svake kuhinje na svetu. Daje onaj svež i ljutkast ukus svakom jelu, a ujedno je must-have za vaše zdravlje i imunitet. Sadrži jake antibakterijske i antifungalne agense, koji se bore protiv svih vrsta infekcija. Beli luk takođe snižava krvni pritisak. Redovno konzumiranje svežeg belog luka u salatama ima najveće dejstvo na boost imuniteta. Samo pitajte vašu baku!

4. Đumbir

Đumbir je još jedan sastojak koji morate konzumirati, ako želite da preživite jesen i zimu bez prehlada. On umanjuje upale, i povećava imunitet. Smanjuje holesterol i hronični bol. Bilo kakva upala može da naruši odgovor vašeg imunog sistema, a đumbir igra ključnu ulogu u njegovom očuvanju. A ako se ipak razbolite – đumbir je tu da ublaži simptome i reši upalu grla. Redovno konzumirajte čaj od đumbira, radi jačanja imuniteta.

Povezano: 5 beauty upotreba đumbira

imunitet

5. Kurkuma

Kurkuma je mnogo više od ukusnog začina – sadrži jaku protivupalnu supstancu koja se zove kurkumin (koja daje specifičnu vibrantnu žuto-narandžastu boju). Ova supstanca aktivira proizvodnju T-ćelija, koje su odgovorne za borbu protiv agresora vašeg zdravlja. Osim toga, kurkuma je odlična u tretiranju osteoartritisa i reumatoidnog artritisa. Još jedan razlog da uključite ovaj ukusni začin u vaš kućni meni.

6. Semenke suncokreta

Semenke suncokreta su prepune nutrijenata poput fosfora, magnezijuma i vitamina B-6. Takođe su odličan izvor vitamina E, gde u 50 grama semenki unosite čak 82% preporučenog dnevnog unosa. Ne zaboravite da je vitamin E jak antioksidant, važan za regulisanje i održavanje imunog sistema.

7. Jogurt

Potražite jogurte koji imaju žive i aktivne kulture, poput grčkog jogurta. Ove „dobre“ bakterije stimulišu imuni sistem, kako bi se uspešnije borio sa bolestima. Jogurt je takođe odličan izvor vitamina D, tako da birajte one koji su dodatno boost-ovani ovim vitaminom. On reuliše imuni sistem i prirodnu odbranu tela od prehlada.

Povezano: Kupina – savršena za anemiju, jača imunitet

imunitet

8. Brokoli

Brokoli je krcat vitaminima i mineralima: vitaminima A, C i E, drugim antioksidantima kao i vlaknima. Zato je jedno od najzdravijih vrsta povrća koje možete staviti na sto. Ključ da održite što više nutrijenata je da ga kuvate što kraće, ili najbolje – da ga jedete presnog uz neki dresing u vidu salate.

9. Zeleni čaj

I zaleni i crni čaj su prepuni flavonoida, jedne vrste antioksidanata. Zeleni čaj ipak ima više ovih supstanci – EGCG-a. Ovaj antikoksidant pojačava funkciju imunog sistema. Proces fermentacije kroz koji prolazi crni čaj uništava najveći deo EGCG-a. Listići zelenog čaja se pare, a ne fermentišu se, što znači da je nivo ovog antioksidanta očuvan. Takođe je odličan izbor aminokiseline L-teanina. Ovaj sastojak pomaže borbi protiv bakterija u T-ćelijama.

Pročitajte još i: Ojačajte imunitet – napravite ZIMSKI tonik

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!