9 top saveta kako da pobedite jesenji umor i imate više energije

By  |  0 Comments

Jesen može biti težak period godine. Deca se vraćaju u školu, a vi ste izloženi novim obavezama po povratku sa godišnjeg odmora. Nije neobično ako ste osetili promenu raspoloženja i energije sa promenom godišnjeg doba. Zato je važno da se fokusirate na povećanje energije, a ne na trenutno raspoloženje. U tom vam mogu pomoći naših 9 saveta kako da se izborite sa jesenjim umorom!

Smanjite jesenji umor uz ove savete

1. Provodite vreme vani

Pogledajte Skandinavce – žive u najdepresivnijem delu sveta što se tiče vremenskih prilika, a uvek su nasmejani. Izloženost zelenilu i prirodi je povezano sa mentalnim zdravljm, snižavanjem simptoma depresije i anksioznosti. Svež vazduh je tokom jeseni rezak i osvežavajuć, te će pomoći da napunite pluća kiseonikom i da regulišete prirodne nivoe energije. Ne zaboravite: ne postoji loše vreme, samo loša odeća.

Povezano: Budi FIT – Saveti za vežbanje tokom jeseni

jesenji umor

2. Duže spavajte

Prirodno je da vam je potrebno više sna u ovom delu godine. Manje je dnevne svetlosti da sintetiše vitamin D u telu, i aktivira serotonin i kortizol u mozgu. Ovo čini da nivo vaše energije prirodno opadne. Zato vam je potrebno više vremena da se „napunite“ i „oporavite“ od napornog dana. Pokušajte da ranije ležete i da se budite u isto vreme.

3. Unosite suplemente

Sa smanjenim sunčevim zračenjem, opada i nivo vitamina D, čiji je nizak nivo povezan sa lošim raspoloženjem. I povrće koje jedemo je primilo manje sunca, te je potrebno da nutrijente koji nam nedostaju dodano unosimo kroz suplemente. Na ovaj način ćemo očuvati imuni sistem i tokom hladnih dana. Posebno obratite pažnju na suplemente vitamina D.

4. Napravite udobnu atmosferu u kući

Ovo je savršeno doba godine da pretvorite svoj životni prostor u svoje malo ušuškano gnezdo. Zapalite sveće, mirisne štapiće, unesite sezonsko cveće, skuvajte toplu čokoladu i napravite jesenje kolačiće i pite. Umotajte se u najveće ćebe i opustite se uz šolju toplog čaja i knjigu. Ovo će pomoći vašem telu i umu da se opuste.

jesenji umor

5. Smanjite vreme pred ekranom

Tokom jeseni je lako da se zarobimo u stanu ispred kompjutera, telefona ili TV-a, jer nam se ne izlazi po hladnom vremenu. Uradite upravo suprotno – nakon završenog posla na kompjuteru ili telefonu, ugasite ga. Ograničite sebi vreme do kada morate da ugasite telefon ili TV. Tako ćete smanjiti svetlosno zagađenje od ekrana i prirodnije spavati, jer ćete eliminisati neprirodno plavo svetlo pred spavanje, koje remeti san.

6. Jedite toplu, „utešnu“ hranu

Sa promenom godišnjeg doba, treba da promenimo i navike u ishrani. Tokom leta je lako da preživljavamo na laganim salatama, dok u jesen moramo „pojačati“ ishranu toplim, hranljivim obrocima. Jesen je bogata povrćem, koje možete ubaciti u šerpu i napraviti ukusne gulaše, čorbe, variva uz malo mesa, koji će ugrejati i snabdeti vaše telo nutrijentima. Kuvano bi trebalo da preovladava u vašem jelovniku tokom hladnih dana.

jesenji umor

7. Užinajte između 14h i 16h

Tokom jeseni, prirodni nivo energije opada između 14 i 16h popodne, usled zalaska sunca i našeg hormonskog odgovora. Ovi prirodni ritmovi vas čine umornim i gladnim – nastupa jesenji umor. Iskombinujte proteine i ugljene hidrate za užinu, poput kriški jabuke sa malo kikiriki putera, za vrhunski boost energije!

8. Brinite o zdravlju stomaka

Tokom jeseni obratite posebnu pažnju na zdravlje sistema za varenje, jer on podržava proizvodnju hormona sreće – serotonina. Birajte fermentisanu hranu poput kiselog kupusa, turšije, jogurta, kefira, i uzimajte dnevnu dozu probiotika. Sa poboljšanjem digestivne funkcije, apsorpcija nutrijenata i izabcivanje toksina će pomoći da se osećate lakše i puno energije.

Povezano: 3 načina da se rešite nadutosti stomaka

9. Imajte fokus

Tokom letnjih meseci, ljudi su često na putovanjima i van rutine. Jesen je zato sjajno vreme da se vratite u rutinu i postavite neke nove ciljeve. Bilo da se radi o dijeti, početku vežbanja, učenju novog jezika ili upisivanju nekog kursa, stimulišete sebe sa novim izazovima, kako biste ostali motivisani i tokom jesenjih meseci, a da predupredite jesenji umor.

Pročitajte još i: Šal – ključni modni detalj za jesen i zimu

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!