I miris i ukus: 7 jesenjih začina koji su veoma zdravi!

By  |  0 Comments

Začini su deo kuhinje svake domaćice, bilo da preferirate začinjenu hranu ili ne. Kako je vreme zahladilo, počinjemo da se okrećemo toplim obrocima koji nas „teše“ i zadovoljavaju, jer više obična salata nije dovoljna (kao u letnjim danima). Određeni začini prosto asociraju na jesen i mogu prilično transformisati neukusnu i običnu hranu u pravu jesenju gozbu! A da ne spominjemo koliko su ti začini zapravo zdravi za naš organizam! Zato vam u nastavku izdvajamo 7 najzdravijih jesenjih začina koje morate uvrstiti u ishranu!

Najzdraviji jesenji začini

#1: Cimet

Ovaj popularni začin je obavezni sastojak pita, sutlijaša, ali i toplih napitaka! Odlično se slaže i u slatkim i u slanim jelima, bilo da pravite pitu bundevaru ili marokanski tažin! Ima široku primenu tokom jesenjih meseci i definitivno ga morate nabaviti, ako doi sad niste!

CImet je odličan za krv, jer reguliše nivo šećera i snižava loš (LDL) holesterol. Osim toga, cimet je moćan agens koji deluje protiv zgrušavanja krvi i formiranja trombova.

jesenji začini

#2: Muskantni oraščić

Poput cimeta, i muskantni oraščić odlično ide u različita slana ili slatka jela: od torti, preko karija i soseva, zaista je odličan začin da ga imate u kolekciji.

Muskatni oraščić poseduje antibakterijska svojstva, i ubija bakterije koje uzrokuju karijes u zubima, a takođe deluje protiv loših bakterija u digestivnom traktu. Ipak, treba ga koristiti umereno, i potpuno izbegavati, ako ste trudni ili dojite. Prstohvat-dva je bezbedna količina da ga dodate u jesenja jela, ako niste u drugom stanju.

#3: Klinčić

Klinčići se mogu dodati u slana jela, poput čorbi i karija, a idu jako dobro sa voćem – dodajte par komada u pitu sa jabukama, za dodatni ukus.

Što se tiče zdravlja, klinčić umanjuje upalu i deluje kao prirodni anestetik i protiv bolova, a posebno je dobar za zubobolju. Ako vam je ukus klinčića poznat iz zubarske ordinacije, to je zato što se dodaje u tečnost za ipsiranje usta, pošto poseduje blagi efekat umirivanja bola.

jesenji začini

#5: Kurkuma

Kurkuma se tradicionalno dodaje u karije i slana jela, i uspeva da svaku namirnicu oboji u jarku, žutu boju.

Kurkuma ima dugu istoriju medicinske upotrebe. Aktivni sastojak kurkume, kurkumin, je supstanca sa jakim protivupalnim dejstvom i jak je antioksidant.

Povezano: Kurkuma – super začin potreban i vašoj lepoti

#6: Kim

Još jedan začin koji se često koristi u gulašima i karijima, kim podržava varenje, poboljšava nivo holesterola u krvi i izuzetan je izvor gvožđa. Ako kuvate sa semenkama kima (a ne sa prahom), najpre istostirajte semenke u tiganju, kako bi ispustile aromu.

jesenji začini

#7: Piment

Ovaj začin se još naziva „all spice“, u prevodu – „začin za sve“. Radi se o biberu sa Jamajke, koji je slatkast i podseća na mešavinu bibera, klinčića, ciemta i muskantnog oraha.

Piment poseduje jaka protivupalna svojstva i koristi se kod nadutosti i problema sa gasovima. Osim toga, piment blokira glikaciju – proces koji ima važnu ulogu u starenju organizma!

Pročitajte još i: Najbolji suplementi za jesen – povratite energiju i ojačajte imunitet

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!