I miris i ukus: 7 jesenjih začina koji su veoma zdravi!

jesenji začini

Začini su deo kuhinje svake domaćice, bilo da preferirate začinjenu hranu ili ne. Kako je vreme zahladilo, počinjemo da se okrećemo toplim obrocima koji nas “teše” i zadovoljavaju, jer više obična salata nije dovoljna (kao u letnjim danima). Određeni začini prosto asociraju na jesen i mogu prilično transformisati neukusnu i običnu hranu u pravu jesenju gozbu! A da ne spominjemo koliko su ti začini zapravo zdravi za naš organizam! Zato vam u nastavku izdvajamo 7 najzdravijih jesenjih začina koje morate uvrstiti u ishranu!

Najzdraviji jesenji začini

#1: Cimet

Ovaj popularni začin je obavezni sastojak pita, sutlijaša, ali i toplih napitaka! Odlično se slaže i u slatkim i u slanim jelima, bilo da pravite pitu bundevaru ili marokanski tažin! Ima široku primenu tokom jesenjih meseci i definitivno ga morate nabaviti, ako doi sad niste!

CImet je odličan za krv, jer reguliše nivo šećera i snižava loš (LDL) holesterol. Osim toga, cimet je moćan agens koji deluje protiv zgrušavanja krvi i formiranja trombova.

jesenji začini

#2: Muskantni oraščić

Poput cimeta, i muskantni oraščić odlično ide u različita slana ili slatka jela: od torti, preko karija i soseva, zaista je odličan začin da ga imate u kolekciji.

Muskatni oraščić poseduje antibakterijska svojstva, i ubija bakterije koje uzrokuju karijes u zubima, a takođe deluje protiv loših bakterija u digestivnom traktu. Ipak, treba ga koristiti umereno, i potpuno izbegavati, ako ste trudni ili dojite. Prstohvat-dva je bezbedna količina da ga dodate u jesenja jela, ako niste u drugom stanju.

#3: Klinčić

Klinčići se mogu dodati u slana jela, poput čorbi i karija, a idu jako dobro sa voćem – dodajte par komada u pitu sa jabukama, za dodatni ukus.

Što se tiče zdravlja, klinčić umanjuje upalu i deluje kao prirodni anestetik i protiv bolova, a posebno je dobar za zubobolju. Ako vam je ukus klinčića poznat iz zubarske ordinacije, to je zato što se dodaje u tečnost za ipsiranje usta, pošto poseduje blagi efekat umirivanja bola.

jesenji začini

#5: Kurkuma

Kurkuma se tradicionalno dodaje u karije i slana jela, i uspeva da svaku namirnicu oboji u jarku, žutu boju.

Kurkuma ima dugu istoriju medicinske upotrebe. Aktivni sastojak kurkume, kurkumin, je supstanca sa jakim protivupalnim dejstvom i jak je antioksidant.

Povezano: Kurkuma – super začin potreban i vašoj lepoti

#6: Kim

Još jedan začin koji se često koristi u gulašima i karijima, kim podržava varenje, poboljšava nivo holesterola u krvi i izuzetan je izvor gvožđa. Ako kuvate sa semenkama kima (a ne sa prahom), najpre istostirajte semenke u tiganju, kako bi ispustile aromu.

jesenji začini

#7: Piment

Ovaj začin se još naziva “all spice”, u prevodu – “začin za sve”. Radi se o biberu sa Jamajke, koji je slatkast i podseća na mešavinu bibera, klinčića, ciemta i muskantnog oraha.

Piment poseduje jaka protivupalna svojstva i koristi se kod nadutosti i problema sa gasovima. Osim toga, piment blokira glikaciju – proces koji ima važnu ulogu u starenju organizma!

Pročitajte još i: Najbolji suplementi za jesen – povratite energiju i ojačajte imunitet

error: Content is protected !!