Najbolji suplementi za jesen: Povratite energiju i ojačajte imunitet!

By  |  0 Comments

Po pravilu, trebalo bi da najveći deo nutrijenata dobijemo iz ishrane, ali nekada to nije dovoljno, i tada je suplementacija neophodna. Pošto je jesen deo godine, kada je svežih plodova i prirodnih vitamina sve manje, sada je idealan trenutak da u svoj režim ishrane i brige o sebi ubacite neke od preporučenih suplemenata. Na ovaj način povratićete izgubljenu energiju, smanjićete energetski deficit, i ojačaćete imunitet! Ništa više nam i ne treba od suplemenata, osim da nam pomognu da se osećamo zdravo, čilo i energično! U nastavku vam donosimo predloge eksperata u vezi suplemenata za jesen!

Koje supelemente treba da uzimamo na jesen?

#1: Visoka doza vitamina C

Vitamin C je osnovni suplement, a po sastavu askorbinska kiselina, koji pomaže imunom sistemu i neutrališe slobodne radikale. Dnevna doza za jesen bi trebalo da bude oko 500 mg na dan, stoga ne štedite kada je reč o ovom dragocenom vitaminu!

vitamin C

#2: Kolagen

Zglobovi su na udaru tokom hladnijeg dela godine, stoga su suplementi sa prirodnim kolagenom tipa II odlični za imuni sistem, kako bi očuvao zglobove i pomogao regeneraciju zdrave hrskavice. Kolagen je protein koji služi različitim svrhama u telu: kolagen tipa I i III pomaže zdravlju kože, mišića, kostiju i noktiju, a kolagen tipa II pomaže hrskavici i zglobovima.

#3: Prebiotici

Zdravlje digestivnog trakta je vitalno, kada je reč o imunitetu. Zapravo, 80% imunog sistema se nalazi u utrobi. Kada digestivnih trakt funkcionše kako treba, imuni sistem je na svom optimumu. Probiotici su žive bakterije koje povećavaju nivo dobrih bakterija u stomaku, a prebiotici su hrana za dobre bakterije. Prebiotici poboljšavaju efikasnost probiotika.

#4: Vitamin D

Vitamin D se najviše sintetiše kada boravimo na suncu, ali moderan stil života nas uslovljava da sve više vremena provodimo u zatvorenim prostorima. Zato je suplementacija ovog vitamina jako važna, posebno za ljude preko 65 godina. Vitamin D aktivira odbranu imunog sistema, a njegova deficit nas čini podložnijim prehladama i gripu.

vitamin D

#5: Kurkumin

Iako može dodajte kurkumu u latte ili kari, nova generacija suplemenata na bazi ekstrakta kurkume koristi tehnologiju absorpcije ovog sastojka, čineći ga bioraspoloživim. Aktivni sastojak kurkume je kurkumin – koji poseduje antioksidativna svojstva, čineći ga izuzetno korisnim suplementom. Kurkuma pomaže mišiće, zglobove, i zdravlje digestivnog trakta. Takođe, umanjuje štetu nanetu ćelijama u telu, a ujedno ih štiti od slobodnih radikala. Ako je nivo toksina u krvi visok, a nedostaje nam antioksidanata, mnogo smo podložiji šteti koji slobodni radikali nanose.

#6: Spirulina

Fitocijanin je moćni protein sa antioksidativnim dejstvom, koji se nalazi samo u spirulini. On podstiče imunitet, oporavak nakon vežbanja i štiti ćelije od oksidativnog stresa, koji nastaje usled stresnog životnog stila i okruženja.

#7: Folna kiselina

Jako je važna za podelu ćelija, i prirodno se nalazi u povrću. Tokom hladnog dela godine, većina nas ne dobija dovoljen doze folne kiseline iz ishrane. Folna kiselina je ekstremno osetljiva na toplotu i svetlost. Pošto tokom jeseni i zime, konzumiramo više tople hrane i manje porcije povrća, razmislite o suplementaciji folne kiseline. Preporučena doza je oko 400 mikrograma na dan.

folna kiselina

#8: Cink

Ovaj element sitmuliše određene delove imunog sistema i štiti protiv prehlada, jer se virusi mnogo teže „kače“ za nosnu mukozu. Dodatno, cink inhibira rast virusa, što dodatno sprečava prehlade i grip.

*** Pre uzimanja suplemenata, posavetujte se sa lekarom ili farmaceutom, posebno ako patite od hroničnih stanja.

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!