Kada je prerano za skincare: Stručnjaci otkrivaju uzrast kada je OK početi sa negom kože

skincare

Da li se sećate koje ste kozmetičke proizvode koristili kada ste imali 10 godina? Šanse su da ste imali jedan voćni sjaj za usne i upravo ste započeli svoju kolekciju lakova za nokte.  Vaša rutina nege kože, ako je uopšte postojala, uključivala sapun i eventualno univerzalnu kremu, koju ja mama kupila za vas u apoteci. Kako su se vremena promenila. Sada, Gen Alpha — deca rođena 2010. ili kasnije — su se posebno zainteresovala za negu kože, preplavivši TikTok video snimcima koji detaljno opisuju njihovu dnevnu rutinu uz skupocene Sephora proizvode. Neki imaju čak sedam godina i koriste popularne brendove – serume, kreme, maske, pa čak i retinole. Gde je granica ovome – otkrivamo u nastavku teksta.

Početak skincare opsesije dece

Nije teško odrediti šta je ovo počelo. Društveni mediji, i tačka – tvrde dermatolzi. TikTok i Jutjub su zamenili televiziju za ovu generaciju. Marketing brenda takođe igra ulogu. „Sve što treba da uradim je da uđem u Sephoru da vidim da novi i postojeći brendovi očigledno služe isključivo Gen Alpha da bi unovčili ovu novu demografsku kategoriju potrošača. Neki bi rekli da je ova pojava bila spora, jer su se milenijalci i generacija Z takođe dublje zainteresovali za negu kože ranije nego prethodne generacije, tvrde stručnjaci. Moglo bi se reći da Gen Alfa jednostavno sledi korake generacija pre njih, samo što u njihovom slučaju interesovanje može da preokrene opsesiju u svetlu korišćenja društvenih medija više od bilo kog drugog.

skincare

Prema dvogodišnjem istraživanju tinejdžera koje je sama prijavila Pajper Sandler, a koja anketira malo stariju demografsku grupu sa prosečnom starošću od 15 godina, ukupna kategorija potrošnje za beauty proizvdoe je porasla za 23 procenta u odnosu na prošlu godinu, a posebno za negu kože je porasla za 19 procenata. To se verovatno neće promeniti u skorije vreme, ali da li je to problem? Koliko god zabavno moglo da bude gledati ove slatke video snimke dece kako nanose serume i maske na svoju besprekornu, već jedru kožu od kolagena, u svemu tome postoji i nešto pomalo uznemirujuće. Da li je uopšte bezbedno da deca koriste tako napredne proizvode za negu kože?

Možete li ikada biti “premladi” za negu kože?

Odgovor na ovo pitanje je komplikovan. Nikad nije prerano da biste koristili odgovarajuće proizvode za negu kože ako je potrebno. Predpubertetski period, pa sve do ranih tinejdžerskih godina — otprilike između 10 i 14 godina — je odlično vreme za uvođenje rutine nege kože, jer u ovom uzrastu deca počinju da shvataju važnost higijene i lične nege i stoga imaju tendenciju da prijemčivi za ideju da se brinu o sebi, smatraju dermatolozi. Izreka – manje je više važi. Iako ne postoje univerzalne smernice, lekari se slažu da bi cilj trebalo da bude samo održavanje kože čistom i zaštićenom. To znači da koristite sredstvo za čišćenje (i sredstvo za uklanjanje šminke noću ako je potrebno), tretman akni sa salicilnom kiselinom ako je potrebno, hidratantnu kremu i SPF zaštitu. Ako tinejdžer ima teže akne, preporučujemo im da posete dermatologa radi detaljnijeg pregleda i specifičnog tretmana koji bi mogao uključivati mešavinu proizvoda iz apoteke i onih na recept.

Povezano – Nega kože tinejdžera – odakle početi?

skincare

Sve više od obične rutine je previše

Upotreba popularnih seruma, maski za lice (izvan povremenih zabavnih SPA večeri) i aktivnih sastojaka se ne preporučuje. Mnogi od ovih proizvoda imaju komplikovane formulacije prepune moćnih sastojaka koji ne pogoduju mladoj koži. Tinejdžeri ne moraju da koriste serume sa vitaminom C, retinoide u svrhe protiv starenja, hemijske pilinge poput alfa hidroksi kiselina, niti ogromnu većinu TikTok trendovskih tonera, seruma i maski. Ne morate da počnete da ih koristite sve dok ne budete u svojim 20-im godinama, jasni su dermatolozi.

Evo nekoliko prilično ozbiljnih razloga za ovaj savet. Prerano započinjanje upotrebe može vas izložiti riziku od raznih kožnih oboljenja. Deca predpubertetskog uzrasta koja koriste proizvode koji su previše grubi ili na drugi način neprikladni za njihovu kožu jer su namenjeni starijoj koži mogu biti štetni. Ovo delimično naglašava zašto sve više mojih mladih pacijenata dolazi sa iritacijom, alergijskim kontaktnim dermatitisom, opštom suvoćom, osetljivošću, pa čak i povećanim aknama u odnosu ranije decenije. Ovi proizvodi će verovatno izazvati iritaciju kožne barijere, što je ključno za celokupno zdravlje kože. Druga zabrinutost je da stalna upala na koži zapravo može negativno uticati na kolagen.

skincare

Važnost i mentalnog zdravlja u svemu tome

Osim fizičkih rizika za barijeru kože, postoji i pitanje mentalnog zdravlja. Kako trenutno stoji, mnogi odrasli se bore da se nose sa nerealnim standardima lepote koje postavljaju industrija i društveni mediji. Sa toliko dece koja su se prilagodila ovim verovanjima u ranijem uzrastu, vrlo je moguće da će to imati dugoročne efekte na samopoštovanje. Ova generacija, posebno, neku vrstu telesne dismorfije i opštu opsesiju kožom i negom kože do te mere da su dermatolozi i dečji psiholozi zabrinuti za ovu generaciju dece.

Dakle, skincare rutine predpubertetske i pubertetske dece  – DA, ali bez aktivnih sastojaka, samo čišćenje, hidratacija i SPF.

_____________________________________________________________ Svi tekstovi i kompletan sadržaj na portalu Lepotica.rs napisani su samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet. Portal Lepotica.rs ne pruža medicinske, psihološke niti bilo koje stručne savete i sadržaj tekstova na portalu ne predstavlja mišljenje autora i nije zamena za stručno mišljenje, te portal Lepotica.rs ne može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu korišćenjem informacija iz sadržaja tekstova.
error: Content is protected !!