Kada biste čuli za termin “blue beauty”, verovatno bi vas asocirao na dobro poznati termin “green beauty”. Donekle ste u pravu, s tim da “blue beauty” pokret podrazumeva kozmetiku koja je bezebedna po okeane. Svake godine, industrija lepote napravi oko 100 milijardi kozmetičkih ambalaža (teglice, bočice, sprejevi, kompakt proizvodi), i oko 22 milijarde jednokratnih kesica. Većina ove ambalaže se ne može reciklirati. To je veliki problem koji ugrožava sve vode sveta, a posebno okeane. U nastavku saznajte sve o “blue beauty” pokretu!
Šta je “blue beauty” pokret?
Projekat “blue beauty” je raširen od strane osnivača Beauty Heroes sajta, Jeannie Jarnot, sa idejom da kreira bolju i “plavlju” planetu za sve nas. Ona i saradnici su kreirali događaj na jednoj američkoj plaži, na kojem su sakupili oko 2 tone plastike! “Blue beauty” pokret podržava očuvanje okeana, koristeći sastojke koji su bezbedni po korale i životinjski okeanski svet. Cilj pokreta je da svi brendovi pođu ka “zero-waste” načinu pakovanja kozmetičkih proizvoda.
Čak i eko-friendly brendovi sa kartonskim pakovanjima proizvoda često sadrže skrivene plastične delove, poput laminacije i lepka, dok same formule proizvoda sadrže male količine plastike koje nekako završe u okeanu. Kozmetički industrija je odgovorna za ogromne količine mikroplastike koja odlazi kroz naše slivnike pravo u reke, mora i okeane.
Na svu sreću, “blue beauty”, kao rastući pokret, fokusira svoje delovanje na vezu između kozmetičke industrije, plastičnog otpada i zdravlja vodenih površina (reka, zaliva, jezera, okeana). Nazivajući neki proizvod “plavim” znači da proizvod nije štetan za vodene tokove, ili je inspirisan okeanima.
Razlika između “green beauty” i “blue beauty” pokreta
Iako su ova dva pokreta veoma slična i oba imaju za cilj da edukuju potrošače o efektima proizvoda na celu planetu, ipak postoji razlika. “Green beauty” pokret se zasniva na transparentnosti sastojaka, odakle su oni nabavljeni, kako se proizvod pravi, koji resursi se koriste da bi se napravila formula, kako se pakuje i distribuira. “Blue beauty” pokret je više zabrinut za očuvanje okeana i svih vodenih tokova.
Kako kozmetika doprinosi zagađenju voda?
Najpre – uglavnom se radi o pakovanju kozmetičkih proizvoda. Štetna i nepotrebna ambalaža oštećuje morski ekosistem i životinje koja ga naseljavaju. Osim toga, veliiki broj poznatih hemikalija iz kozmetike šteti morskom ekosistemu – poput nekih UV filtera (oxybenzone i octinoxate), koji doprinose izbeljivanju korala.
Trenutno, najčešći tip morskog smeća jesu različiti oblici plutajućeg plastičnog otpada. Ovo nije problem samo urbanih vodenih sredina – plastični otpad je primećen i na najudaljenijim obalama svih kontinenata. Ne samo što plastika i mikroplastika ubrzava negativan efekat klimatskih promena, već je ujedno smrtonosna za životinje i morski svet, i tako može kontaminirati hranu i vodu koju pijemo. Zato je važno da pričamo o ovome.
Povezano: Kako da odredite da li su vaši proizvodi “eco-friendly”?
_____________________________________________________________ Svi tekstovi i kompletan sadržaj na portalu Lepotica.rs napisani su samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet. Portal Lepotica.rs ne pruža medicinske, psihološke niti bilo koje stručne savete i sadržaj tekstova na portalu ne predstavlja mišljenje autora i nije zamena za stručno mišljenje, te portal Lepotica.rs ne može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu korišćenjem informacija iz sadržaja tekstova.
Ostavi odgovor
Vidi komentare