8 načina da se opustite pre spavanja

By  |  0 Comments

S obzirom da je kvalitetan san neophodan za vaše zdravlje, ali i za lepotu, donosimo vam 8 načina da se opustite pre spavanja i lakše i lepše zaspete.

Da biste imali lepe snove, ali se i izborili sa životnim situacijama koje vas tokom dana opterećuju, važno je da se opustite i uživate kad god je to izvodljivo. Pronađite vremena za opuštanja pre spavanja i dobro se pripremite za predstojeći dan na jedan od 8 načina koje vam donosimo u nastavku teksta.

Opuštanje pre spavanja

Miris

Pošto određeni mirisi opuštajuće deluju na naš um i telo, ukoliko želite da se opustite na kraju dana, osvežite zrak u spavaćoj sobi mirisnim štapićem, eteričnim uljem u posudi sa vodom na radijatoru ili aromaterapijskim jastučetom punjenim suvim cvetom lavande ili kamilice koji ćete držati pored kreveta. Takođe, nužan je i svež vazduh te najmanje 2 puta, a pre odlaska na spavanje obavezno, provetrite vašu spavaću sobu na 15ak minuta.

Pravilno disanje

Tajna opuštanja je i u pravilnom disanju. Dišite duboko – lezite, zatvorite oči i usmerite pažnju na udah i izdah i lepe misli, dok ne postanete mirni i ne počnete tonuti u san. Oslobodićete telo i um od napetosti, ali i izbaciti toksine iz tela koji vam otežavaju da se opustite.

Antistres loptica

U trenucima kada želite da se opustite, veoma je korisna i antistres loptica koju možete bacati ili stiskati. Kada stisnete antistres lopticu i opustite stisak, oslobodićete se nakupljenog stresa i frustracija i opustiti mišiće, ali i poboljšati pažnju, kao i snagu ruku.

Mesto za opuštanje

Vaša spavaća soba treba da bude mesto gde ćete se opustiti i napuniti baterije te je veoma bitno da se rešite viška nameštaja koji vam blokira protok energije i unosi nemir. Ostavite najnužnije – krevet, ormarić pored njega i svetiljku. Takođe, rasteretite vaše mesto za opuštanje umirujućim bojama poput plave, zelene ili bele. Kako biste se opustili i kvalitetno odmorili, važno je da imate i kvalitetan madrac te lepu posteljinu. Uredite vaše mesto za opuštanje i neće biti reči o napetosti i umoru.

Šetnja

Kako biste se opustili i zdravije spavali, prošetajte pre odlaska u krevet, posebno ako ste tokom dana većinu vremena proveli u sedećem položaju. Pre spavanja otiđite u šetnju od 20ak minuta, razmišljajte o proteklom danu, budućim izazovima, bez trunke pomisli na posao – čvrsto i mirno ćete spavati, ali i redukovati stres i anksioznost.

Povezano: Kako da se izborite sa manjkom sna?

Muzika

Muzika je jedan od načina opuštanja koji ima blagotvoran učinak kada je kvalitetan san u pitanju. Lako i brzo ćete se opustiti slušajući klasičnu muziku ili pevušeći uz vaše omiljene pesme pre odlaska u krevet. Naučnici su otkrili da pesma pod nazivom Weightless benda Marconi Union ubedljivo najbrže opušta jer sadrži konstantan ritam i postepeno usporava, pa nije na odmet da je poslušate.

Crna čokolada

Nema ništa lepše od opuštanja uz slatkiše pa zašto dan ne završiti sa nekoliko kockica (preciznije 40 grama) omiljene crne čokolade, naročito kada ste pod stresom? Crna čokolada će vam smanjiti nivo hormona stresa kortizola, osloboditi endorfin u mozgu te vam pomoći da se opustite i srećni odete na spavanje.

Smeh

Momentalno ćete se osećati opuštenije i srećnije ako pre spavanja odgledate nekoliko duhovitih video snimaka ili pročitate zabavan tekst jer smeh opušta mišiće, oslobađa endorfin, smiruje napetost i tera negativne misli.

Želimo vam lepe snove!

Povezano: Masaža stopala pre spavanja!

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!