Hrono restrikcija – Lako do idealne kilaže

Šta je zapravo restrikcija, šta podrazumeva i kako da se  sprovodi? Ako samostalno provodite program, bilo da želite da regulišete telesnu masu ili poboljšate zdravlje postoje opšta pravila kojih se treba pridržavati da bi postigli željene rezultate. Restrikcija traje najmanje mesec dana ili dok se ne dođe do zdrave kilaže.

Opšta pravila hrono restrikcije :

  • U restrikciji se iz ishrane se izbacuju svi šećeri, beli hlebovi, pića sa veštačkim zaslađivačima, margarini, biljni sirevi, pekarska peciva, grickalice, mleko, jogurt, višle, paštete, kukuruzno brašno.
  • Obroci se nikad ne preskaču, bez obzira da li ste gladni ili ne, jer radimo na ubrzavanju metabolizma.

Povezano: Upoznajte hrono ishranu – Jedite, budite zdravi i mršavite!

Hrono doručak u restrikciji

  • Dan započinjemo šoljom biljnog čaja sa limunom ili blagom limunadom bez šećera.
  • Doručak je najvažniji obrok u toku dana i mora biti obilan i mešovit, to je jedini obrok u kom se jede hleb od zdravih žitarica i pseudožitarica ili neke zamene za hleb kao što su mafini, palačinke, galete, pite itd..
  • Mlečni proizvodi se jedu 3 do 4 puta sedmično, isključivo za doručak (kiselo mleko i mladi sirevi, veoma retko pavlaka i feta sir). Stari sirevi se ne konzumiraju. Jogurt i mleko ne koristiti, a ako pijete kafu sa mlekom najbolje je domaće bademo mleko. Nikad ne mešati dva mlečna proizvoda, a veoma retko mlečne proizvode i jaja.
  • Mesne prerađevine koje su dozvoljene (najbolje je domaće kojima znamo sastav, domaće kobasice, slanina, čvarci, zatim šunke, pečenica pršuta) se mešaju sa jajima ili mlečnim proizvodima.
  • Maslac je dozvoljen (margarini su zabranjeni) i njega gledamo kao dozvoljenu masnoću, a ne mlečni proizvod što znači da ga možemo mešati sa mlečnim proizvodima.

Doručak treba obavezno sadržati masti životinjskog porekla, namirnice visoke hranjive vrednosti, belančevine u kombinaciji sa žitaricama, odnosno hrono hlebovima.

Nikakve tečnosti se ne piju pola sata pre i pola sata posle obroka.

hrono dorucak

Povezano: Brza hrono pogača za svaki dan u restrikciji

[adsense_inserter id=”12825″]

Hrono ručak u periodu restrikcije

  • Za ručak se ne jede hleb niti bilo kakve testenine.
  • Ne jedu se skrobna povrća pasulj, boranija, grašak, sočivo niti pirinač.
  • Jede se meso u kombinaciji sa neskrobnim povrćem (karfiol, kupus, brokoli, praziluk, tikvice, patlidžan…). Umesto mesa se jedu belanca ili masnija riba.
  • Sirće se ne koristi, salate začinjavamo maslinovim uljem i limunovim sokom.

Hranu pripremamo na pari, u kesi, grilovano, dinstano. Nikad panirano, pohovano i prženo u dubokoj masnoći.

hrono rucak

Hrono večera u restrikciji

  • Za večeru se jedu lagani proteini sa svežim salatama.
  • Riba ili  belanca, ako vam ne smetaju mogu se koristiti i pečurkeu kombinaciji sa svežim salatama, jedite što više vlakana uveče.
  • Uveče izbegavamo crvena povrća, jedemo zelena.

Idealno vreme za večeru je oko 19 sati, mada nije obavezno. Dozvoljena su i veća odstupanja samo je važno da jedete barem dva sta pre spavanja.

hrono vecera

Ostale napomene vazane za restrikciju

  • Razmak između obroka je 5 do 5,5 sati.
  • U restrikciji se ne jede voće.
  • Cela jaja se jedu samo za doručak.
  • Kafa je dozvoljena dva puta dnevno, pola sata posle doručka i pola sata posle ručka.
  • Dozvoljene masnoće za pripremu hrane su, svinjska mast, suncokretovo nerafinisano ulje, ulje od koštice grožđa, maslinovo ulje od komine.
  • U restrikicji se ne jedu morski plodovi.
  • Šargarepu i celer ne jedmo termički obrađenu, samo u svežem stanju jer kuvanjem menjaju glikemijski indeks.
  • U restrikciji nema grickanja između obroka i nema užine.
  • Količine hrane nisu ograničene, jede se u pravo vreme prava namirnica.

*************************************************************

Autor teksta:

“Hrono restrikcija – Lako do idealne kilaže”, Blog Bobine hrono čarolije

hrono kuhinja bobine carolijeNisam kuvar po profesiji, ali ljubav prema kuvanju imam još od malena. Pravo zadovoljstvo sam pronašla od kako se hranim po hrono principima. Nije mi bitno samo da obrok bude ukusan već da to i na oko lepo izgleda. Sa velikim zadovoljstvom kuvam, slikam i delim recepte na blogu. Na osnovu svog iskustva želim drugima pomoći da izađu na pravi put zdravlja.

*************************************************************

error: Content is protected !!