5 saveta za jačanje imuniteta tokom jesenje sezone

imunitet

Lišće žuti, dani su hladniji i oštriji, miris začina za bundeve je u vazduhu – zvanično je jesen stigla. Sa sezonom gripa i COVID-19 virusom na vidiku, jesenja sezona je poslednji trenutak da preduzmete neke zdrave korake i promene u životnom stilu. Na taj način ćete pripremiti imuni sistem na jesen i sve izazove koje ona nosi! U nastavku pročitajte savete za jačanje imuniteta tokom ovih hladnijih dana!

Najbolji saveti za jačanje imuniteta za jesen

#1: Jedite u skladu sa vremenom

Za jesen, stručnjaci predlažu da pređete sa laganih salata i sirove hrane (u kojima smo uživali tokom leta), na sveže voće i povrće iz jesenje sezone. Ubacite tople obroke, poput pečenog povrća, tikvi i toplih supa. Biljni proteini (sočivo, pasulj, semenke i orašasti plodovi), kao i oni životinjski (jaja, mlečno i meso) su osnova jesenje ishrane, samo obratite pažnju da ne dobijete zatvor od preterane količine ovih namrinica.

Namirnice koje grane naš digestivni sistem u ovom delu godine su: slatki krompir, jabuke, avokado, kruške, špargle, kupus, pečurke, radič, spanać, tikva i potočarka. Fermentisana hrana poput kisleog kupusa, kefira i miso super hrani zdravu floru u crevima. Takođe, kuvanje sa belim lukom izuzetno jača imuni sistem.

Na kraju, smanjite rafinisani šećer i brašno, jer ovi nutrijenti potkopavaju zdravlje vašeg imunog sistema.

jesenja hrana

#2: Eliminišite toksine iz tela

Prevencija je najbolji lek. Podržite vaš imuni sistem iz limfnu drenažu, koju ćete obaviti suvim četkanjem pre tuširanja. Četkajte telo kružnim pokretima, počevši od šaka, preko ruka, pa sve to pomoćnih limfnih čvorova i srca. Potom počnite od stopala, uz noge, pa sve do limfnih čvorova na preponama i torzou. Vrat četkajte pokretima naniže, kako biste drenirali limfne čvorove koji vode do sinusa. Uvek četkajte u smeru prema srcu.

Sauna ili parno kupatilo su odlične alternative za eliminisanje toksina preko kože, stimulisanje cirkulacije, i opuštanje, koje poboljšava imuni sistem.

Povezano: Ojačajte imunitet – najbolji suplementi za jesen

#3: Promenite rutinu vežbanja

Sa promenom godišnjeg doba, zadajte telu drugačiju rutinu vežbanja. Pokrenite se sa jednostavnim 20-minutnim joga sekvencama, kako biste umirili nervni sistem i upali u stanje relaksacije i odmora. Neka vaša pluća uživaju uz kardio-treninge (2-3 puta nedeljno) za pojačanu oksigenaciju krvi i otpora za bolesti. Fokusirjate se na udisanje i izdisanje, jer će ova praksa utopliti i navlažiti vazduh koji ulazi u telo.

jesenje vežbanje

#4: Dovoljno spavajte

Sigurno znate da dnevna fizička aktivnost poboljšava kvalitet sna. Ali, koliko sna vam je zapravo potrebno? Vaši organi su zauzeti detoksikacijom tela dok spavate, zato se postarajte da spavate barem 7-8 sati dnevno.  Ako nedovoljno spavate, broj T-ćelija opada, a broj inflamatornih citokina se povišava, povećavajući rizik od prehlade ili gripa.

#5: Suplementacija je važna

Postoji mnogo različitih biljaka koje stimulišu vaš imuni sistem. Kako vreme biva hladnije, slobodno ubacite više belog luka i đumbira u pripremu hrane. Proverite nivoe vitamina D – mnogi od nas pate od deficita vitamina D, stoga bi odgovarajuća suplementacija ojačala vaš imunitet. Takođe, razmislite o multivitaminima, probioticima, vitaminu C, cinku, koneziu Q10 – sve ovo su odlični suplementi koji će ojačati vaš imunitet. Naravno, o suplementaciji se konsultujte sa lekarom ili farmaceutom.

Pročitajte još i: 7 jesenjih začina koji su veoma zdravi

error: Content is protected !!