Smršajte i ubrzajte metabolizam uz dijetu sa JAGODAMA!

By  |  0 Comments

Najnovija istraživanja ističu važnost nutritivnih komponenti jagoda, koje stimulišu metabolizam, suzbijaju apetit, kontrolišu nivo šećera u krvi, i pomažu gubitku kilograma. Zato je popularna dijeta sa jagodama jedan od najbržih načina da izgubite i do 2.5 kg nedeljno.

Sezona jagoda, omiljenog bobičastog voća je počela – zato je sad idealno vreme da isprobate kratku voćnu dijetu zasnovanu na jagodama. Ova dijeta ima više varijanti – ide od toga da ih  jedete kao DEO svakog obroka, pa čak do onih ekstremnih koje predviđaju isljučivo jagode kao svaki obrok.

Jagode – super voće

Jagode su idealno voće za dijetu – imaju ekstremno malo kalorija (49 kalorija u šolji jagoda) i masnoća, a bogate su vlaknima, manganom, vitaminom c i antioksidantima flavonoidima. Uz ove nutrijente, jagode umanjuju upale u telu, pomažu gubitku kilograma, smanjuju rizik od hroničnih bolesti, bolesti srca, usporavaju starenje mozga.

Jagode

Osim toga, redovno konzumiranje jagoda pomaže da se izborite sa stresom i da ostanete u dobrom raspoloženju, kako biste neutralisali negativne emocije.

Dijeta sa jagodama – razne verzije

Najekstremniju dijetu sa jagodama  sprovodila je zvezda Spice Girls-a, Viktorija Bekam, tako što je unosila samo jedan obrok jagoda na dan. Ovo je apsolutno nedovoljno za dnevne potrebe – čak i ako pojedete 5 šolja jagoda, unećete samo 300 kalorija i manje od 6 grama proteina dnevno.

Kako su ekstremne verzije dijete sa jagodama opasne za telo (kada se konzumiraju samo jagode za sva tri obroka), donosimo vam zdravu verziju dijete koja će vam ubrzati metabolizam i smanjiti višak kilograma.

Povezano: Sve što treba da znate o voćnoj dijeti pre nego što se bacite na nju

Blaža verzije dijete

Ipak, mnogo bolja i zdravija opacija je da uključite jagode u svaki obrok nekoliko dana nedeljno. Neka vam užina uvek bude dijetalni smuti od jagoda. Ove dijete tartgetiraju zdravih 1200 kalorija na dan, tako da ne budete gladni i bez energije. Obično traju tri do četiri dana, tako da ih možete sprovoditi svake nedelje ako želite.

Primer jednog dana na dijeti sa jagodama

Doručak – voćna salata

Napravite voćnu salatu od jedne šolje jagoda, jedne jabuke i jedne banane. Prelijte salatu sa pola šolje nemasnog jogruta pomešanog sa kašičicom meda.

Voćna salata

Užina – dijetalni smuti od jagoda

Izmaksajte pola šolje jagoda sa pola šolje nemasnog mleka i kašičicom meda. Dodajte kocke leda.

Ručak – salata od jagoda i špargli

Napravite salatu od jagoda, špargli i ćurećih grudi. Skuvajte špargle, pomešajte ih sa iseckanim jagodama i krastavcima, kao i ćurećim grudima isečenim na trake. Napravite dresing od limunovog soka, maslinovog ulja, peršuna, soli i bibera.

salata od jagoda

Užina – dijetalni jogurt sa jagodama

Iseckajte šolju jagoda i pomešajte sa nemasnim jogurtom, kašikom meda i žitaricama u činiji.

Večera – salata od sitnog sira i svežih jagoda

Iseckajte jagode, luk i celer na kockice. Potom izblendajte sitni sir, jogurt, limunov sok i peršun u blenderu. Prelijte ovo preko kockica i posolite i pobiberite. Služite sa pečenim krompirom.

Primer drugog dana na dijeti sa jagodama

Doručak – dve kriške integralnog hleba, sir i pola šolje jagoda

Užina – dijetalni smuti od jagoda

smuti

Ručak – salata od iseckanih jagoda, paradajza, pola zelene salate, nemasnog sigra i jogurta, limunovog oka i bibera uz integralni tost

Užina – sok od jagoda, nemasni jogurt i sok od ananasa

Večera – integralne palačinke sa jagodama

Ovo su samo primeri kako možete ukombinovati jagode u svaki obrok u toku dana (tri glavna i dve užine).

Top savet

Kao i u svim dijetama, neophodno je da usvojite zdrav životni stil i neki oblik fizičke aktivnosti (to mogu biti i redovne šetnje ili penjanje stepenica umesto liftom, pešačenje umesto prevoza itd).

Pročitajte još i: Letnje poslastice ispod 90 kalorija – idealna užina

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!