“Tech Neck” efekat: U kakvoj su vezi mobilni telefon i bore na vratu?

By  |  0 Comments

Ako i vi u kući posedujete više digitalnih uređaja (laptopova, mobilnih telefona, tableta), i nekoliko sati dnevno provodite koristeći ih, vrlo je moguće da imate prve znakove “tech neck”-a! Bol, neudobnost i loše držanje, uz neminovno krivljenje vrata koje dovodi do bora. Produženo vreme korišćenja mobilnih telefona, sa glavom koja je konstantno savijena ka dole, u nepravilnom položaju, dovodi do preranog starenja kože vrata i neželjenih bora. U nastavku saznajte sve o “tech neck” efekatu i kako da umanjite njegove posledice!

Šta je “tech neck”?

“Tech neck” (“tehnološki vrat”) je fenomen koji se dešava od kostantnog savijanja kože vrata, usled repetitivnog pokreta, uzrokovanog gledanjem u mobilni telefon ili laptop. Tanka koža vrata je veoma sklona boranju, jer je dermis (sloj kože koji sadrži kolagen) u toj regiji veoma tanak. Zbog građe kože u ovoj regiji, ona je pod većim rizikom od bržeg starenja, nego ostale regije kože lica. Držanje glave pod uglom od 45 stepeni, tokom kuckanja poruka, surfovanja, ili rada na laptopu, neminovno dovodi do “tech neck” efekta.

tech neck efekat

Koža vrata ja tanja nego koža lica, sa manje lojnih žlezda i manje kolagena, i time je sklonija borama i opuštenosti. Uz to, boravak na suncu može biti još jedan važan uzrok starenju kože vrata, ali repetitivno savijanje glave nadole može ubrzati proces nastanka horizontalnih linija.

Šta učiniti?

Sve više dermatologa i pelastičnih hirurga viža pacijente sa ovim brigama: horizontalne linije na vratu i opuštenost kože. Društvena opsednutost mrežama i selfijima, uz konstanto krivljenje glave nadole, čini da je svako od nas podložan “tech neck” efekatu. Osim estetskog, postoje i zdravstveni problemi koji dotiču ljude koji previše vremena koriste mobilni telefon: bol u vratu, ukočenost, loše držanje.

Povezano: 5 trikova za mladoliki izgled kože vrata

Prevencija

#1: Odložite mobilni telefon

Potpuno odbacivanje mobilnog telefona u 21. veku je nemoguće, ali pokušajte da smanjite njegovu potrebu. Mnogi uređaji sada mogu da isprate dnevno vreme korišećnja, pa tako možete videti koliko vremena dnevno provedete na mobilnom telefonu. Pravite česte pauze u korišćenju, i redovno vežbajte. Nežno rastežite leđa, vrat i ramena posle upotrebe telefona.

tech neck efekat

#2: Obratite pažnju na držanje

Umesto da gledate netremice sa glavom na dole, dok skrolujete po mrežama, podignite telefon da vam bude u nivou lica. Uložite u stalak koji izdiže vaš računar na nivou koji drži glavu iznad ramena i bradu paralelnu sa podom. Mislite stalno na pravilno držanje i sedenje.

Tretiranje “tech neck” efekta

#1: Ne zanemarujte kožu vrata

Žene najčešće neguju kožu lica samo do brade. To je velika greška. Nega kože lica prestaje ispod dekoltea, na početku grudi. Zato vrat tretirajte kao produženi deo lica, i na njega nanosite sve one serume, tonike, kreme, maske i pilinge kojima negujete lice. U ove svrhe možete koristiti i roler od žada, kojim ćete umasirati serum na vrat, pokretima odozgdo nagore.

#2: Nanosite SPF kremu

Sigurno ste već sto puta čule da je SPF krema ključni korak u svakoj skincare rutini, ali da mora da se nanese i na vrat. Nanosite SPF kremu na vrat svaki put pre izlaska iz kuće, i redovno je obnavljajte, ako provodite dosta vremena napolju.

Predlažemo vam Skinology Hidratantnu kremu sa SPF 25.

tech neck efekat

#3: Profesionalni tretmani i fileri

Kako biste brzo i efikasno tretirali horizontalne bore na vratu, postoje efikasni profesionalni tretmani, poput botoksa (koji omekšava mišiće vrata i čini bore manje vidljim. Postoje i tretmani zatezanja kože pomoću svetla (Ultherapy) ili radio-talasi koji laserski smanjuju izgled bora i finih linija. Kao efikasan tretman za “tech neck” se korisi još frakcioni CO2 laser, koji obnavlja površinu kože. Kao ekstremna opcija, estetski hirurzi preporučuju hirurški lifting kože vrata.

Pročitajte još i: Mobilni telefon šteti vašoj koži na ovih 5 načina!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!