Dobra reklama i lepo pakovanje su često faktori koji određuju kako biramo nove kozmetičke proizvode. Ipak, nemojte svemu verovati što čujete na reklami ili pročitate na pakovanju. Često su ove tvrdnje obmanjujuće, sa ciljem da što više kozmetičkih proizvoda ubacimo u korpu. Zato u nastavku saznajte koji su najčešći mitovi koje nam plasiraju proizvođači kozmetike.
Mitovi o kozmetici
#1: Kreme tope celulit
Ako je ovo istina, onda super-modeli ne bi koristili Photoshop. U ovom momentu, ne postoje naučni podaci o sastojcima koji će vas rešiti celulita, samo uz topikalno nanošenje. Ishrana, dosta vode i fizičko vežbanje može uticati na smanjenje celulita koji se taloži ispod kože, dok kozmetički proizvodi samo mogu da ulepšaju površinski izgled kože, ali ne i da deluju dubinski.
#2: Organska kozmetika je “bolja”
“Organska” kozmetika je samo marketinška metoda. Prisutnost prirodnih sastojaka nekom kozmetičkom proizvodu ne znači da on radi efikasnije. To znači da su bezbednije za kožu, ali ne i da se radi o “super-proizvodu”. Osim toga, nisu baš ni 100% bezbedni, jer često sadrže druge hemikalije koje deluju kao konzervansi, kako bi se očuvali prirodni sastojci.
Povezano: Lepota i kozmetika – neraskidiva veza?
#3: Kreme peglaju bore
Ne postoji kozmetički proizvod sposoban da se u potpunosti reši strija, bora ili tamnih kolutova oko očiju. Nijedan od njih ne može da se poredi sa tretmanima poput botoxa i voćnih kiselina. Jedini sastojak za koji je klinički dokazano da ima uticaj na bore jeste retinol. Svi drugi sastojci poput Q10 koenzima, peptida, hijaluronske kiseline itd, deluju samo kao preventiva za nastanak budućih bora.
#4: Kreme sa SPF faktorom su samo za plažu
Ako pogledate police drogerija tokom zime – videćete da ne možete naći proizvode sa SPF zaštitnim faktorom. To ne znači da ovakve kreme treba da koristite samo tokom letovanja! Naprotiv – najbolji način da delujete preventivno na bore, starenje, pojavu fleka i smanjenje kolagena je redovno mazanje zaštitnog faktora na lice. To možete biti dnevna krema ili čak puder sa SPF fkatorom bar 20.
#5 Što je brend poznatiji, to su bolji efekti
Efektivnost kozmetičkog proizvoda je uslovljena samo njegovim hemijskim sastavom. Na to ne utiču ni brend, ni prodavnica u kojoj se prodaje, niti cena. Zato čitajte sastav pre kupovine svakog kozmetičkog proizvoda, bez obzira na njegovu “marku” ili cenu.
Povezano: Zavisnost od kupovine kozmetike – Da li je i vi imate?
#6 Farbe koje ne oštećuju kosu
Moderne boje za kosu uklanjaju prirodni pigment dlake i menjaju ga drugim. Ovaj pigment leži na dlaci oko tri meseca, dok one slabije, traju i kraće. Svaka boja koja prodire u dlaku i menja vaš prirodni pigment je istovremeno oštećuje. Zato na verujte reklamama koje kažu da baš ta boja ne oštećuje vlas. Jedini načn farbanja koji ne oštećuje kutikulu je kana, jer njeni molekuli ostaju na površini dlake, a ne prodiru unutar.
Pročitajte još i: Zašto kvalitetna kozmetika ne može da bude jeftina?
_____________________________________________________________ Svi tekstovi i kompletan sadržaj na portalu Lepotica.rs napisani su samo u informativne svrhe i nije zamena za stručni savet. Portal Lepotica.rs ne pruža medicinske, psihološke niti bilo koje stručne savete i sadržaj tekstova na portalu ne predstavlja mišljenje autora i nije zamena za stručno mišljenje, te portal Lepotica.rs ne može preuzeti odgovornost za eventualnu štetu nastalu korišćenjem informacija iz sadržaja tekstova.
Ostavi odgovor
Vidi komentare