Otečenost i bol u nogama

By  |  0 Comments

Problem umornih i otečenih nogu, može nastati iz više razloga. Uglavnom, javlja se nakon intezivnije fizičke aktivnosti, nakon dužeg hodanja ili stajanja ili kao posledica nošenja neudobne i tesne obuće. Kako bi smo vam pomogli da što brže i jednostavnije otklonite bol i otečenost nogu, podelićemo sa vam nekoliko izuzetno korisnih saveta.

Kada se javi, problem otečenosti i bola u nogama vam u velikoj meri može otežati funkcionisanje kroz različite dnevne aktivnosti. Može vas naterati da budete pasivniji nego što ste planirali ili vam jednostavno pokvariti raspoloženje.

Kako sprečiti problem bola i otečenosti u nogama?

Pre svega, da bi ste sprečili ovaj problem, trudite se da nosite što komotniju i udobniju obuću i to od što prirodnijih materijala. Takva obuća, omogućava da vaša stopala budu u prirodnom položaju i da samim tim mogu duže i pravilnije da podnesu teret koji težinom svog tela vršite na njih. Time ćete ispuniti prvi preduslov da vam noge ne budu umorne i otečene, jer sav umor i otok koji se javlja u nogama, potiče upravo od stopala.

Takođe, važno je da nivo fizičke aktivnosti i vreme pešačenja ili stajanja, uskladite sa svojim fizičkim mogućnostima. Nemojte forsirati sebe i ukoliko ste prinuđeni na duže pešačenje ili stajanje, trudite se da ritam vašeg hodanja bude lagan, a čim osetite prve znake zamora u nogama tokom stajanja, napravite kratku pauzu.

Unosite u organizam dovoljno magnezijuma, posebno u periodu pojačane fizičke aktivnosti i neposredno pre dugog pešačenja ili stajanja. Ovaj mineral je direktno odgovoran za otpornost mišića na fizički napor i ujedno sprečava pojavu grčeva i napetosti u mišićima. Dnevna potreba vašeg organizma za magnezijumom iznosi oko tri stotine miligrama, a njegovi najbolji prirodni izvori su semenke bundeve, susamove semenke i koštunićavo voće.

Kako rešiti problem umornih i otečenih nogu?

Ukoliko su vam noge već umorne i otečene, preduzmite neki od sledećih koraka:

  • Uzmite desetak smrekovih šišarki, a zatim ih skuvajte u dva litra vode. Kuvane šišarke ostavite da odstoje u vodi oko petnaest minuta. Zatim, vodu procedite i ukoliko je potrebno u nju dolijte onoliko hladne vode koliko je potrebno da temperatura postane prijatna. U tu vodu potopite noge i držite ih petnaest minuta. Osetićete olakšanje.
  • Uzmite nekoliko grančica pelina i potopite ih u ključalu vodu. Vodu zatim prohladite do potrebne mere i u nju na petnaest minuta potopite noge, ne vadeći grančice pelina. Ovaj tretman, učiniće da se vaši mišići opuste, nestaće osećaj umora i otok.
  • Majčina dušica ili timijan, u svom sastavu, sadrži veliku koncentraciju timola i karkavola. Ova dva elementa, zapravo su vrste eteričnih ulja, koja utiču na smanjenje bola u nogama, bilo da je on prisutan u mišićima ili čak kostima. Istovremeno, timol i karkavol smanjuju otok i otklanjaju prisustvo grčeva u mišićima. Zato, uzmite nekoliko grančica majčine dušice ili dve do tri kesice čaja od ove biljke i dodajte u ključalu vodu. Zatim, ponovite isti postupak kao sa pelinom. Dakle, potopite noge u vodu sa majčinom dušicom i sačekajte petnaest minuta.
  • Na isti način, možete upotrebiti i žalfiju. Žalfija deluje antiupalno, pospešuje prokrvljenost mišića i samim tim otklanja osećaj napetosti i umora u nogama.

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *