10 saveta kako da se ne razbolite u sezoni gripa

By  |  1 Comment

Većina tajni za dobro zdravlje, zapravo nisu tajne uopšte. Kao na primer – treba da izbegavate kontakt sa bakterijama i virusima u kolektivu. Osim toga, postoji još dosta trikova koje praktikuju oni ljudi za koje znate da nikada nisu bolesni – neke od njih već znate, a neki su novi. Zato vam donosimo 10 najefikasnijih saveta kako da se ne razbolite u sezoni prehlada i gripa.

Sezona gripa: 10 korisnih savete kako da ostanete zdravi

1. Jedite zeleno povrće

Zeleno lisnato povreće poput brokolija, kelja, kelerabe, spanaća je prepuno vitamina, koji održavaju ishranu izbalansiranom i pomažu zdrav imuni sistem. Prema studijama, konzumiranje listanog zeleniša šalje hemijski signal telu koji boost-uje specifične proteine na površini ćelije, neophodne za efikasnu funkciju imunog sistema. Kuvajte zeleniš što kraće, kako bi očuvali svoje vitamine.

2. Unosite vitamin D

Studije su pokazale da veliki broj ljudi pati od deficita vitamina D. Ovaj deficti dovodi do simptome kao što je slab rast kostiju, krardiovaskularni problemi i slab imuni sistem. Hrana koja je bogata vitaminom D uključuje žumanca, pečurke, losos, tunu iz konzerve i goveđu džigericu. Takođe možete unositi i suplemente vitamina D. Preporučuju se suplementi koji sadrže D3 jer najbolje podiže nivo vitamina D u krvi.

3. Spavajte dovoljno

Adekvatna dužina spavanja je veoma važno ako ste bili izloženi virusu, prema medicinskim studijama. Zdravi odrasli učesnici studije koji su spavali minimum 8 sati svake noći su tokom perioda od dve nedelje pokazali veću otpornost na viruse. Oni koji su spavali 7 sati ili manje imaju 3% veću šansu da razviju virus.

grip

4. Umirite se

Godinama doktori sumnjaju o postojanju veze između hroničnog mentalnog stresa i fizičke bolesti – morate pronaći efikasan način da eliminišete stres iz života, kao prvi korak ka opštem zdravlju. Pokušajte da praktikujete jogu ili meditaciju kao sredstvo oslobađanja od stresa

5. Socijalizujte se s ljudima

Doktori su doveli u vezu hronične bolesti i usamljenost. Neke zdravstvene organizacije upozoravaju na rizik od izolacije kada je reč o bolestima. Društvena izolacija povećava nivo stresa, koji usporava imuni odgovor našeg organizma. U studiji, muškarci su mnogo podložniji društvenoj izolaciji od žena.

6. Pijte zeleni čaj

Vekovima je zeleni čaj povezivan sa dobrim zdravljem. Benefita zelenog čaja za zdravlje dolazi od visokog nivoa antioksidanata, poznatijih kao flavonoidi. Prema studiji objavljenog u časopisu američkog koledža za nutricionizam, nekoliko šolja sveže skuvanog zelenog čaja ima mnogo benefita za zdravlje, izmedju ostalih i niži krvni pritisak i prevenciju protiv prehlada.

Povezano: Zdrav napitak za mršavljenje – limunada od zelenog čaja

grip

7. Praktikujte dobru higijenu

Ograničite izloženost bolestima tako što ćete izbegavati bacile – to je ključ da ostanete zdravi. Evo nekoliko savete kako da praktikujete dobru higijenu u cilju prevencije:

  • tuširajte se svakog dana
  • perite ruke pre jela ili pripreme hrane
  • perite ruke pre stavljanja kontaknih sočiva ili drugih aktivnosti koje su vezane za oči ili usta
  • perite ruke 20 sekukndi i istrljajte i deo ispod noktiju
  • pokrijte usta i nos maramicom dok kašljete ili kijate
  • nosite gel za suvo pranje ruku.
  • redovno dezinfikujte zajedničke površine, poput tastatura, telefona, kvaki, ručki i daljinskih upravljača od uređaja

8. Izbacite alkohol

Nova istraživanja pokazuju da konzumiranje alkohola oštećuje dendrijske ćelije, koje su vitalna komponenta imunog sistema. U tom smislu, pojačana konzumacija alkohola, može da poveća podložnost organizma bakterijskim i virusnim infekcijama. Tako su i vakcine protiv gripa manje efikasne kod ljudi koji često konzumiraju alkohol.

9. Ubacite boje u ishranu

Verovatno često zaboravljate da ubacite voće u povrće u svaki obrok. Spremanje hrane u svim bojama duge znači da ćete uneti sve potrebne nutrijente i vitamine, jer se boja namirnice vezuje sa određenu vrstu nutrijenata. Tako crveni plodovi sadrže likopen, narandžasti karotenoide, zeleni lutein i folate, plavi antioksidante, a beli kalijum.

Povezano: 9 super namirnica koje su booster-i imuniteta!

grip

10. Ne delite lične predmete sa drugima

Virus gripa može da preživi do 24h na površini, mimo organizma. To ostavlja dosta prostora da se oni rašire među članovima porodice. Zato se dešava da bolesno dete zarazi celu porodicu odjednom. Kako biste sprečili širenje bacila, lične stvari ne delite sa drugima. To uključuje:

  • četkice za zube
  • peškire
  • escajg
  • čaše i šolje

Redovno perite kontaminirane predmete, naročite igračke kojima se deca igraju, u vreloj vodi sa sapunicom.

Pročitajte još i: Ojačajte imunitet – napravite zimski tonik

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

1 Comment

  1. Igor

    23.10.2018. at 02:35

    Sad je kasno, ja se razbolio. Po celi dan sam na FB, Instagram, CAsino Guru igre, PUBG… Da li ovo ne treba da radim kad sam prehladjen, da odmaram samo?

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!