Nežni prolećni detox: 7 načina da „očistite“ vaše telo

By  |  0 Comments

Zimu smo proveli u društvu utešne hrane, uz ušuškane večeri i slabo kretanje. Ovaj zimski životni stil nas je malo usporio i ostavio sa kojim viškom kilograma. Sa prolećem koje je već uveliko počelo, vreme je da osvežite svoju ishranu. Ove male detox promene će učiniti da izgledate i osećate se sjajno.

7 načina da „nežno“ očistite vaše telo od toksina

#1: „Začinite“ stvari

Kurkuma je začin za koji je medicinski utvrđeno da smiruje upale. Najveći broj zdravstvenih stanja kao osnovu ima upalu. Upale mogu uzrokovati probelma sa lučenjem insulina, koje dovode do preterane težine koja usporava metabolizam. Kurkuma takodje štiti jedru od toksina, a čak pomaže da se jetrene ćelije regenerišu. Dodajte kurkumu u supe, čorbice, obroke koji se sporo kuvaju i smutije od povrća. Savršen začin za prolećni detox.

#2: Zeleno, volim te zeleno

Zeleni čaj je termogeničan, i njegovo redovno konzumiranje ubrzava metabolizam na prirodan način. Smanjite kafe i uvedite naviku ispijanja zelenog čaja. Prepun je antioksidanata i katehina – vrste antioksidanata koji eliminiše akumulaciju masnoća i pomaže zdravom radu jetre.

Povezano: Matcha zeleni čaj – ultimativni anti-age napitak

prolećni detox

#3: Sprijateljite se sa lukom

Hrana bogata sumporom je najbolja vrsta namirnice za prolećni detox, jer pomaže jetri da se „očisti“ od raznih vrsta toksina. Hrana poput belog i crnog luka i žumanceta je u ovoj katerogiji. Beli luk sadrži alicin i selen koji dokazano štite jedru od previše toksina. Kada jetra nije opterećena preradom toksina, naši hormoni, metabolizam i jetra su srećni.

Povezano: 8 načina da ubrzate metabolizam bez vežbanja

#4: Zakiselite se citrusima

Žuta i rozikasta hrana je bogata vitaminom C i antioksidantima koji su sjajni za čišćenje jetre. Jedan od tipova flavonoida koji se nalazi u grejpfrutu je naringenin: on sadrži supstancu koja stimuliše jetru da mnogo brže sagoreva mast, nego da je taloži. Zato svakog dana konzumirajte sveže naceđene citruse!

prolećni detox

#5: Smanjite unos šećera

Fruktoza je ozbiljan atak na jetru, na isti način kao što je alkohol. Fruktoza se pretvara u mast koja se taloži u jetri i drugim tkivima. Ako se previše konzumira, može dovesti do ne-alkoholne masne jetre. A kada jetra postane disfukncionalne, mi gubimo naš metabolički „power-house“.

#6: Uvedite orašaste plodove

Svi orašasti plodovi su puni aminokiselina i proteina, za sve one koji žele više mišićne masne, a manje masti. Ne sadrže šećer, i veoma su zasitni. Orašasti plodovi su puni masnih esencijalnih kiselina, ali orasi su posebno bogati l-argininom i glutationom koji pomažu u procesu detoksikacije jetre i oksigenaciji krvi. Idelna grickalica za prolećni detox!

prolećni detox

#7: Priglite hranu bogatu vlaknima

Vlakna čine da naš digestivni sistem radi mnogo bolje. Zatvor čini da smo naduveni, da imamo grčeve i toksine. Trebalo bi da unosimo 25-35 grama vlakana na dan, jer ona predstavljaju naše gorivo, i hrane dobre bakterije u utrobi. Dnevna doza chia semenki i mlevenih semenki lana su sjajan izbor za prolećni detox. Lako ih je pousti po salati, jogurtu ili dodati u supu, smuti ili puding.

Pročitajte još i: 21-dnevna detox prolećna dijeta uz suplemente

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *