Wellness tela i uma: 5 benefita korišćenja saune

By  |  0 Comments

Ako redovno brinete o svom telu i sveopštem wellness-u organizma, onda vam poseta sauni nije strana. Saunu možete naći kao deo ponude SPA centara ili nekih opremljenijih teretana. Znajte da je korišćenje saune posle intenzivnog vežbanja u teretani posebno korisno za organizam. Zato vam u nastavku donosimo 5 benefita korišćenja saune, koji će zauvek promeniti vaše mišljenje o njoj (na bolje)!

Šta je sauna?

Za one koji ne posećuju često SPA centre i nisu sigurni kako sauna „radi“ – u nastavku objašnjavamo sve! Tradicionalna sauna podrazumeva sobu napravljenu od mekog drveta, u kojoj se nalazi sistem zagrevanja, koji podiže temperaturu prostorije, a samim tim i vašeg tela u procesu. Tipične temperature u saunama počinju na oko 80 C. Postoje i „suve“ saune, u kojima je vlažnost vazduha niska.

kako izgleda sauna

Kako sauna „radi“?

Saune zagrevaju vaše telo, kako bi se ono pojačano znojilo. Stručnjaci sa Mayo klinike objašnjavaju da sauna ima tu prednost da rekreira sličan odgovor tela, poput onog kada umereno treniramo. To su: jako znojenje i pojačan rad srca.

Povezano: Kako na vas deluje sauna?

Sauna: benefiti za telo

#1: Leči psorijazu

U jednoj studiji, rađenoj na Harvardu, donet je zaključak da sauna izuzetno pomaže pacijentima sa psorijazom. Posle provođenja vremena u suvoj sauni, pacijenti su prijavili smanjeni svrab i olakšanje. Ipak, pacijenti koji pate od atopijskog dermatitisa, trebalo bi da se klone sauna, jer ona može povećati osećaj svraba.

#2: Vlažnost kože

Odlazak u saunu poboljšava prirodnu zaštitnu barijeru kože i njenu vlažnost, što je izuzetno važno za njeno zdravlje i lep izgled.

#3: Poboljšava sportski učinak

Saune takođe poboljšavaju atletski učinak kod profesionalnih sportista. Zapravo, mnogi sportisti posećuju saune, kako bi ubrzali svoj oporavak i opustili mišiće.

korišćenje saune

#4: Pomaže kod glavobolja

Ako često patite od jakih glavobolja, posećivanje saune bi mogli da vam pomogne. U jednoj studiji – osobe koje pate od jakih hroničnih tenzionih glavobolja, prijavile su smanjenje intenziteta glavobolja od 44%, nakon 6 nedelja korišćenja saune.

#5: Umanjuje stres

Ovo sigurno razumete – saune pomažu da se ublaži stres. Ovo je rezultat više faktora koji deluju istovremeno: fokus na razmišljanje i relaksaciju, psihološka redukcija stresa, placebo efekat i odvajanje „vremena za sebe“

Šta treba da obučete u sauni?

Tipično, sauna se posećuje u kupaćem kostimu ili bademantilu. Ne želite da se pojačano znojite u slojevima odeće.

Koliko dugo treba da ostanete u sauni?

Dužina boravka u sauni zavisi od svake osobe pojedinačno: njenog zdravlja i tolerancije na vrućinu. Generalno, možete ostati u sauni oko 15-20 minuta. Ako koristite saunu, i počnete da osećate blagu nesvesticu, odmah je napustite.

Pročitajte još i: Beauty tajne skandinavskih žena za mladoliku i blistavu kožu

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!