10 iznenađujućih namirnica koje su bogate vitaminom C!

By  |  0 Comments

S dolaskom jeseni, svi se okrećemo načinima kako da ojačamo imunitet i zaštitimo se od prehlada. U tome najviše posežemo za vitaminom C! A da li ste se ikada zapitale koliko imate vitamina C u limunu, brokoliju i drugim namirnicama. Iako su agrumi osnovna namirnica za koju smatramo da je prepuna vitamina C – postoje i razne druge opcije! Ovo je lista 10 namirnica koje su pune vitamina C za nadolazeće hladne dane!

Za vaš jači imunitet – Namirnice bogate vitaminom C

#1: Zimska tikva

Kremasta, oraštasta aroma ovih tikvi, kao i mesnata tekstura koja odoleva visokoj temperaturi, čini ovo povrće nezamenljivim u jesen! Zimska tikva je sjajan izvor vitamina C, koji ojačava imuni sistem tokom hladnog vremena. Zato obavezno uvrstite ovu povrćku na jesenji meni!

zimske tikve

#2: Kivi

Dobro poznato egzotično voće, izuzetno se lako kombinuje, a može se jesti i sam. To je kivi – sa karakterističnom „krznenom“ opnom. Izuzetno ukusno voće, koje možete jesti u vidu voćne salate, kivi-limunade ili u salati!

#3: Paradajz

U svim svojim oblicima, paradajz je osnovna namirnica svakog domaćinstva, a sadrži pristojan nivo vitamina C. Najviše vitamina se nalazi u svežem zelenom paradajzu, kao i onom sušenom na suncu, ali čak i sok od paradajza ima u sebi znajačnu dozu vitamina C.

Povezano: Kašika zdravlja – napravite same dodatak vitamina C kod kuće!

#4: Paprike babure

Samo jedna šolja zelene babure sadrži više nego duplu preporučenu dozu vitamina C. Zrela crvena paprika sadrži još više vitamina C, zajedno sa vitaminom A. Napravite salatu od ljubičastog luka i crvene paprike, i ubacite je uz svaki obrok – za dnevnu dozu vitamina!

#5: Prokelj

Kada se jede sirov, svega jedna šolja prokelja sadrži čitavu dnevnu dozu vitamina C koja je potrebna našem organizmu. Tokom procesa kuvanja, prokelj izgubi malu dozu vitamina, ali zato ga možete tek malo propeći, ili jesti sirovog u salati.

prokelj

#6: Kelj

Ovo lisnato zeleno povrće je must-have, što se tiče trenutnih trendove zdrave ishrane. Nije ni čudo – kada je prebogat vitaminom C. Možete ga spremati u hranljivim supama, ili kao čips od kelja.

Povezano: Jutarnji wellness shot – vitaminska bomba u čašici

#7: Peršun

Peršun sadrži visok nivo vitamina C, ali i gvožđa! Osim što dekoriše vaše jelo ili salatu, ujedno vas snabdeva vitaminima. Njegov blag ukus se slaže uz skoro sve, od krompira, pa sve do salata.

#8: Ljute papričice

Osim toga što jelima daju ljuti „kick“, čili papričice (crvene i zelene) su prepune vitamina C. Ne koriste se samo u meksičkoj kuhinji, već ih možete dodati u salatu, ili jesti sa roštiljem i raznim vrstama mesa.

#9: Mango

Od preukusni mango salsi, pa sve to mesnatog čatnija za pileći kari, ovo tropsko voće daje ostrvski ukus raznim jelima. Mango je bogat vitaminom C, a njegova kora je tvrda i nezgodna za ljuštenje, zato što pre naučite kako se ljušti mango!

mango

#10: Jagode

Male, slatke i sočne – jagode možete dodati u smutije i salate ili ih jeste sveže, za dnevnu dozu vitamina C, bez ikakvog truda. Postoji mnogo načina da ih dodate u ishranu, a slažemo se da je najlepše kada ih jedete same, kao voćnu užinu.

Pročitajte još i: Znakovi koji ukazuju na nedostatak vitamina i minerala

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!