7 prolećnih namirnica koje daju energiju organizmu

prolećne namirnice

April je, sunce je u punom sjajnu, a trava je svakako zelenija – to sve znači da je proleće i zvanično stiglo! Za mnoge ljude, odbacivanje zimskog bluza znači bolje raspoloženje i više energije, ali malo boost-a sa strane nikome neće škoditi! Ako želite da ishranom poboljšate nivo energije, u nastavku vam donosimo spisak od 7 namirnica koje daju neverovatnu dozu energije!

Ove namirnice daju boost energije za proleće!

#1: Žitarice od celog zrna

Integralne žitarice su odličan izvor dugotrajne energije, koja vas snabdeva tokom čitavog dana. Rafinisane žitarice, poput belog brašna i belog pirinč, gube oko 25% proteina koje sadrže integralne žitarice. Osim toga, rafinisane žitarice sadrže mnogo manje nutrijenata. Ujutru pojedite tost od integralnih žitarica, a za ručak salatu od kinoe. Ugljeni hidrati iz integralnih žitarica telu pružaju izvor za sporo sagorovanje energije, što ne uzrokuje skok šećera u krvi.

#2: Špargla

Ukusna, sočna špargla je prolećni favorit, a ona sama je puna sastojaka koji daju energiju i zdravlje. Špargle su pune vlakana, koja snižavaju holesterol, potom, vitamina K, koji daje sangu kostima i folata, vitamina koji podižu raspoloženje i nivo energije. Takođe su veoma versatilan sastojak: možete ih grilovati, peći, kuvati u sosu ili servirati uz proteine ili pastu.

prolećne namirnice

#3: Tamna čokolada

Uskrs se približava, a rafovi prodavnicu su puni različitih pastelnih slatkiša i čokolada. Iako su čokoladni zečići od mlečne čokolade primamljivi – radije se odlučite za tamnu čokoladu, kao desert ili užinu. Kockica ili dve tamne čokolade sadrži malu količinu koefina, koji će pokrenuti vaše telo. Osim toga, tamna čokolada sadrži flavanole, vrstu flavonoida koji su dobri za srce, jer snižavaju krvni pritisak i povećavaju protok krvi ka mozgu.

Povezano: 9 saveta kako da pređete sa zimske na prolećnu ishranu

#4: Riba iz hladnih voda

Masna riba iz hladnih voda je jako zdrava namirnica za proleće, posebno kada govorimo o nivou energije. Osim što su pune proteina, koji će vas zasititi, ribe su pune omega-3 masnih kiselina koje snižavaju holesterol, a uz to i riboflavina i niacina, koji pomažu telu da hranu efikasnije preradi u energiju. Isprobajte grilovanu ili pečenu ribu u rerni, kao zdraviju opciju, u odnosu na prženu u tiganju.

#5: Pečurke

Pečurke sadrže visok nivo gvožđa i vlakana, a često imaju više proteina nego većina pvorća. Postoji mnogo različličitih vrsta pečuaraka, koje se mogu koristiti kao deo različitih kuhinja i jela. Dodajte u ishranu više šampinjona, bukovača, lisičarki – ubacite ih u soseve, omlete, supe, pecite ih u rerni, punite ili napravite prilog od njih.

prolećne namirnice

#6: Jaja

Jaja su takođe šampionski sastojak za dodatni boost energije. Iako ih prati loša reputacija, jer doprinose višem holeterolu tvrdo kuvana jaja mogu biti dobra užina, ili kao toping na salati ili u sendviču. Jedite ih uz tost od integralnih žitarica, kao savršen način da započnete dan bogat proteinima.

#7: Voda

Da, voda nije namirnxica, ali hidratacija i dovoljno unošenje vode tokom dana je ključno za optimalan nivo energije. Staro 8×8 pravilo znači 8 čaša voda, 8 puta na dan je solidno, ali količina potrebne vode varira u zavisnosti od težine, godina, pola i nivoa aktivnosti. Čista voda je najbolja opcija, a svkaako se klonite voćnih sokova, gaziranih napitaka, alkohola ili aromatizovanih voda.

Pročitajte još i: 10 prolećnih namirnica za gubitak kilaže

error: Content is protected !!