10 prolećnih namirnica koje će vam pomoći da izgubite zimsku kilažu

prolećne namirnice

Kako proleće uzima svoj zamah, neke od nas nose sa sobom “suvenir” zimskog godišnje doba, u vidu malenog viška kilograma. Ovaj zimski sloj nas je možda grejao tokom duge i hladne zime, ali s dolaskom proleća – vreme je da ga se rešimo! Dobre vesti su što, uz lepše vreme, može da da više boravimo na otvorenom i prionemo na lagano vežbanje. Uz to, određene prolećne namirnice promovišu prirodan gubitak kilograma. U nastavku pogledajte izbor od 10 prolečnih top namirnica koje će vam pomoći da izgubite zimski višak!

Prolećne namirnice koje tope kilograme:

#1: Jagode

Visok sadržaja vlaka u jagodama čini ih odličnim izborom za gubitak kilograma. Studije su pokazale da su osobe, koje su unosile 8 grama vlakana više, gubile oko 1.5 kilogram na dijeti. Žene koje su smanjile unos vlakana su zapravo dobijale kilažu. Jedna šolja jagoda sadrži 3 grama vlakana i to je više nego dovoljna preporučne doza vitamina C, koji kožu čini lepšom.

#2: Zelena salata

Namirnice bogate vlaknima i vodom vas mogu sprečiti da unesete obroke prepune kalorija. Istraživanja su pokazala da ako, kao prvi obrok pojedete salatu, smanjićete ukupan unos kalorija po obroku za 12%. Ako niste fan salate, supe od povrća postižu isti rezultat, jer ćete pojoesi oko 20% manje hrane nego ako preskočite supu.

zelena salata

#3: Pečurke

Pečurke imaju mesnati ukus, ali sadrže samo delić kalorija koje donosi crveno meso. Istraživanja su pokazala da su osobe koje su jele predjela na bazi pečuraka, osećale podjednako zadovoljstvo kao i osobe koje su jele ista jela, ali sa govedinom.

#4: Grašak

Grašak nije povrće, već je mahunarka, i pripada istoj porodici kao sočivo, leblebije i pasulj. Prepun je proteina, a može uticati na gubitak kilograma, zbog visokog sadržaja proteina i vlakana.  Prema studijama, gubitak kilaže sa obrocima na bazi mahunarki, dao je bolje rezultate nego dijete bez ove namirnice. Skuvani grašak možete pomešati sa malo soli, bibera i maslinovog ulja i jesti između obroka kao grickalicu.

#5: Karfiol

Karfiol je jedna od najzdravijih povrćki, jer sadrži jako nizak procenat ugljenih hidrata, a visok procenat vlakana. Obilje mikronutrijenata, poput vitamina B, C, K, folata, mangana i kalijuma ga čini izuzetno zdravom namirnicom. Karfiol hidrira organizam i jača imunitet, a ujedno kontroliše visok krvni pritisak. Osim toga, sjajan je kao katalizator gubitka kilograma.

Povezano: Ishrana prema duginim bojama – šta boja namirnice znači za vaše zdravlje?

karfiol

#6: Rotkvice

Rotkvice su poznate po visokom sadržaju vode, niskom broju kalorija i zasitnosti. Možete ih jesti sirove u salatama, pa čak i kuvati. Pola šolje rotkvica sadrži oko 1 grama vlakana, što je odlično za gubitak kilograma. Rotkvice ujedno snižavaju holesterol. Ispecite ih u rerni ili ih jedite uz humus, kao grickalicu.

#7: Vlašac

Vlašac je jedan od omiljenih vrsta luka iz “allium” porodice: sigurno ste ga jeli pomešanog sa krem-sirom preko tosta ili sendvica. Vlašac ima samo 1 kaloriju po kašici, a daje fenomenalan ukus svakoj supi, čorbi ili sendviču, bez sabotiranja kilaže. Vlašac sadrži i moćnu komponentu koja se naziva alicin, a ona smanjuje štetan LDL holesterol i snižava krvni pritisak.

#8: Kajsije

U sezoni od kasnog aprila do sredine jula, ovo omiljeno voće je savršena za zamena za “grešnije” polastice. Kajsije su prepune kalijuma, vitamina C i A – koji promovišu zdrav vid, jak imunitet i dobro reproduktivno zdravlje. Kajsije imaju 3 grama vlakana i samo 79 kalorija po šolji. Ako želite da smršate, posle obroka pojedite dve kasije kao desert.

kajsije

#9: Špargle

Špargle su bogate kalcijumu, bakrom, folatima i gvožđem, uz dodatak vitaminima A, E, C i K. Diuretičko svojstvo špargli čisti organizam od toksina. Ovo povrće sadrži vlakna, koje daju osećaj sitosti posle obroka. Sa samo 27 kalorija po šolji i 3 grama proteina, ovo je povrće koje će vam sigurno pomoći u procesu gubitka suvišne kilaže.

#10: Spanać

Bogat proteinima koji izgrađuju mišiće, zasitnim vlaknima i vitaminima A, C i K, spanać je jedno od najzdravijih povrća. On sadrži i moćne komponente koje smanjuju apetit – tzv. tilakoide. Ubacite ovo zeleno lisnato povrće u obroke tokom celog dana, i videćete da neće imati napade gladi!

Pročitajte još i: Nežni prolećni detox – 7 načina da “očistite” vaše telo

error: Content is protected !!