9 saveta kako da pređete sa zimske na prolećnu ishranu!

prolećna ishrana

Proleće nam stiže zvanično za svega par dana, a promene vremena kojima smo stalno izloženi mogu predstavljati izazov da sačuvamo zdravi. Proleće je sezona novih početka i transformacija, od zimske hibernacije, kao buđenju prirode. Sa pojavom toplijeg vremena, vaš apetit će se prirodno smanjivati, jer je to prirodna potreba tela, da se pročisti posle zime. Posle duge zime i nekoliko meseci konzumiranja hrane bogate mastima i proteinima, naše telo se okreće lakšoj prolećnoj hrani. Ove namirnice uklanjaju sluz u masnoću iz creva i jetre, kako bi mogli bolje pročistiti sve toksine. U nastavku saznajte kako da lagano pređete sa zimske na prolećnu ishranu!

Od zime ka proleću: Šta treba promeniti u ishrani?

#1: Jedite u skladu sa vremenom

Hladnijim danima treba da pratite prirodnu želju da jedete toplija kuvana jela, piletinu i jela na bazi korenastog povrća (šargarepe, slatki krompir itd). Toplijim danima, slobodno pređite na lakše obroke, poput salata i kuvanog zelenog povrća, ili laganih čorbica.

#2: Ubacite u ishranu mikro-bilje

Ovo uključuje klice, pšeničnu travu i drugo mikro-bilje. Naučna istraživanja su pokazala da konzumiranje ovog mikro-zeleniša predstavlja pravu antioksidantnu bombu za organizam, a najbolje je da ih jedete sirove. Najbolji ukus imaju klice graška, brokolija i suncokreta.

prolećna ishrana

#3: Ne štedite na zelenišu

Spanać, zelena salata, špargle, grašak, kelj, brokoli – zeleniš je prepun nutrijenata koji su važni za zdravlje i balans celog organizma. Sadrže mnogo vitamina, minerala, vlakana i moćnih bioflavonoida. Osim toga, imaju veoma malo kalorija.

#4: Jedite dosta kuvanog povrća

Pošto se vreme tek polako zagreva, i dalje je sezona kuvanog povrća. Kelj, spanać, karfiol, brokoli i kupus imaju vusokou sposobnost vezivanja kiselina iz tela, ali se ovaj kapacitet značajno povećava kada se povrće obari na pari. Zato ubacite u ishranu što više povrća kuvanog na pari.

Povezano: Prolećni detox – 7 načina da “očistite” vaše telo

#5: Jedite manje porcije

Osluškujte prirodnu potrebu tela da se očisti, tako što će pojesti manje. Prirodni sistem metabolisanja masti koji se dešava na proleće smanjuje nagle napade gladi i apetit, kako bi se pokrenulo sagorevanje masti i detoks. Ovo je jako korisno, s obzirom na to da svi tokom zima nataložimo koji višak kilograma.

Bonus savet: Pojedite laganu večeru: samo supu ili bareno povrće dva puta nedeljno, kako biste telu dozvolili da izvrši detoks.

prolećna ishrana

#6: Dodajte korenaste začine za imunitet

Korenaste biljke poput đumbira, kurkume, korena čička i maslačka čiste digestivni trakt od sluzi i toksina. Sluz unutar creva je odgovorna za 80% imuniteta organizma. Dodajte svež đumbir i kurkumu u jela, pijte čaj od korena maslačka, kako biste pročistili jetru.

#7: Povećajte unos vlakana uz laneno seme

Kako biste pomogli telu da se očisti u proleće, jako je važno da unosite dovoljnu količinu vlakana. Lan je jedna od najstarijih vlaknastih žitarica na svetu. Prebogat je masnim kisleinama i ima prirodna laksativna svojstva. Dodajte sveže mleveno laneno seme u smuti ili jogurt. Pijte velike količine vode, kada jedete laneno seme.

Povezano: 4 napitka za brzi detox posle praznika

#8: Smanjite unos glutena i mlečnog

Ove namirnice su teže za varenje, a to proizilazi iz prirodnog toka: pšenica se tradicionalno ne žanje u proleće, a kravama i kozama je sada mleko potreno da hrane svoje mladunce. Stoga, i vi smanjite u ishrani mlečno i gluten.

prolećna ishrana

#9: Krećite se da pročistite limfni sistem

Zdrav limfni sistem je jako važan za sveukupno zdravlje. Zamislite ga kao kanalizaciju vašeg organizma. Vaše srce pumpa krv, ali je limfnom sistemu potreban mišićni pokret kako bi se tečnosti pomerale i čistile iz tela. Izađite vani, igrajte, vežbajte, vozite bicikl ili radite bilo koju drugu aktivnost u kojoj uživate.

Pročitajte još i: Zdrava ishrana za sve – “Clean eating” dijeta

error: Content is protected !!