Kako da zaspite za samo jedan minut + DIY sprej za bolji san

By  |  0 Comments

Nesanica je jedan od najčešćih poremećaja spavanja, i povezana je sa stresom. Svima nam se događa da ne možemo da zaspimo ponekad i po celu noć, a ujutru nas čeka posao ili važne obaveze. Znamo koliko to može biti isrcrpljujuće, zato vam donosino proveren trik majstora meditacije, kao i „uradi sama“ sprej za posteljinu, koji će vam zajedno pomoći da zaspite za samo jedan minut!

Kada ste pod stresom ili ste anksiozni, mozak radi celu noć, i ne možete da se opustite dovoljno. Adrenalin kulja vašim venama, otkucaji srca su brzi, a disanje postaje brzo i plitko. Zato vam donosimo ovu super tehniku koju praktikuju majstori meditacije, koja se zasniva na disanju, a uspavaće vas za minut!

nesanica

Disanjem do uspavljivanja: 4-7-8

Naime, specijalnom tehnikom disanja usporićete otkucaje srca. Ova tehnika disanja se naziva 4-7-8: naime, udišete kroz nos tokom 4 sekunde, zadržavate dah tokom 7 sekundi i izdišete na usta tokom 8 sekundi. Majstori meditacije i wellness-a su proučavali kombinaciju različitih trajanja, i došli do ove idealne, koja ima efekat na mozak sličan hemijskom, usporavajući puls.

Dakle:

  • udišete kroz nos tokom 4 sekunde
  • zadržavate dah tokom 7 sekundi
  • izdišete na usta tokom 8 sekundi

Šta se događa kada dišete 4-7-8?

Ljudi koji su pod stresom, hronično dišu plitko i brzo, a često nesvesno zadržavaju dah. Produžavanjem udisaja do 4, vi primoravate sebe da uzmete više kiseonika, o dozvoljavate mu da uđe u vaš krvotok, držeći dah 7 sekundi. Potom, emitujete ugljen-dioksid iz pluća dok izdišete 7 sekundi.

Povezano: 8 načina da se opustite pre spavanja

disanje

Pošto ste ovim usporili otkucaje srca i povećali nivo kiseonika osetićete se kao da lelujate. Tehnika 4-7-8 deluje sedativno na organizam. Ovo instantno opušta vaše srce, um i centralni nervni sistem, zato što vi kontrolišete vaše disanje umesto da dišete plitko.

Ovu tehniku možete koristiti da zaspite uveče, ali i ako se probudute tokom noći kako biste opet utonuli u san, čak i ako ste nervozni pred neki važan događaj. Takođe deluje ako ste ljuti pa želite da se umirite, pre leta avionom i drugih stresnih situacija.

Povezano: Kako da se izborite sa manjkom sna?

DIY sprej za bolji san

Osim tehnike disanja, koristan trik je da iskoristite umirujuće dejstvo lavande u vidu spreja kojim ćete poprskati jastučnicu. Tako ćete kada naslonite glavu na jastuk, instantno osetiti ovaj umirujući i uspavljujući miris.

lavanda

Trebaće vam:

  • mala teglica sa čvrsto prijanjajućim poklopcem
  • 2 supene kašike hamamelisa ili vodke
  • 10 kapi eteričnog ulja lavande
  • 3 supene kašike vode
  • levak
  • bočica sa raspršivačem

Mi vam predlažemo Prima Essentials Eterično ulje lavande.

Priprema:

Naspite u teglu hamamelis, odnosno vodku, i eterično ulje. Čvrsto zatvorite i mućkajte teglicu oko 15-20 sekundi kako bise sjedinili sastojci. Zašto koristimo destilat hamamelisa ili vodku? Zato što se eterično ulje neće dobro rastvoriti u vodi, ali pomešan sa alkoholom ili hamamelisom – hoće. Potom uspite vodu, i ponovo promućkajte dobro teglu. Uspite mešavinu uz pomoć levka u bočicu – vaš sprej za bolji san je gotov!

Njim prskajte posteljinu i jastučnice, kako biste lakše zaspali.

Pročitajte još i: Muči vas nesanica? Ovi čajevi će vam pomoći da zaspite!

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!