Dijetalna hrana tokom leta – Manja kilaža, veći osmeh!

By  |  0 Comments

Letnja dijetalna hrana će vam smanjiti kilažu, a povećati osmeh. Postoji mnogo dokaza da određene namirnice ubrzavaju metabolizam i doprinose gubitku težine i vođenju aktivnijeg načina života. Ukoliko želite da smanjite unos kalorija, jedite ove letnje poslastice koje smo izdvojili.

12 dijetalnih namirnica koje utiču na skidanje kilograma

Hladne supe

Hladne supe sadrže puno vlakana koji dokazano smanjuju apetit i ukupan unos kalorija, te vremenom podstiču gubitak težine. Ova dijetna hrana je uglavnom sastavljena od vode bez kalorija te možete sebi priuštiti veliku porciju. U zavisnosti od recepta, dve šolje supe od paradajza sadrže manje od 100 kalorija.

Lubenica

Obeležje svakog leta, lubenica sadrži vrstu vlakana koji se vezuju sa mastima i izbacuju ih iz vašeg sistema. Takođe, lubenica sadrži visok procenat vode koji pomaže da ostanete hidrirani i na taj način vam povećava ukupnu kalorijsku potrošnju. Jedna šolja sadrži manje kalorija (46 kcal) nego bilo koje drugo letnje voće.

Povezano: Kako da napravite osvežavajući smoothie od lubenice!

Jagode

Bogate moćnim antioksidantima, jagode mogu da pokrenu hormon sagorevanja masti (adiponektin). Takođe, sočne jagode smanjuju upalu i utiču na rad hormona leptina koji reguliše osećaj gladi i metabolizam. Jedna šolja narezanih jagoda sadrži 53 kalorije.

Tikvice

Ova niskokalorična zelena namirnica najbolja je zamena za kaloričnu testeninu. Umesto makaraona, špageta ili nudla, samo naseckajte tikvice na tanke dugačke štapiće, dinastajte malo na puteru, začinite i uživajte.

Kelj

Kelj bi svakako trebao da bude glavni sastojak letnjih zdravih salata. Salate od kelja mogu biti sveže i po nekoliko dana ukoliko ih držite u frižideru, a jedna šolja kelja obezbediće vam 2 puta veći iznost vitamina A koji vam je potreban tokom dana.

Grilovano povrće

Grilovano povrće ima manje kalorija i masti, a više vlakana nego burger, giros ili pljeskavica. Napunite tanjir sa povrćem poput plavog patlidžana, paprika, tikvica, luka – sve što volite. Dovoljno je da različito povrće prelijete maslinovim uljem i bacite na roštilj.

Grilovana riba

Ukoliko želite da uživate u hrani, ali i kontrolišete težinu, vaš obrok treba da sadrži čiste proteine koje možete pronaći u grilovanoj ribi. Najmanje nezasićenih masti ima bela riba kao na primer svež bakalar (100 grama sadrži oko 80 kcal). Riba sadrži omega-3 masne kiseline, koje smanjuju abdominalne masti kada se kombinuju sa programom mršavljenja.

Krastavci

Glavni razlog zašto ukus krastavaca osvežava jeste njihov visok sadržaj vode, koji pomaže telu da ostane hidrirano i ograničava vaš apetit. Nabolji je neoljušten krastavac jer njegova kora sadrži velike količine vitamina C.

Začinjena hrana

Male količine začinjene hrane prirodno dovode do smanjenja telesne težine jer sadrže kapsaicin koji pomaže telu da sagori više kalorija.

Ledeni čaj od hibiskusa

Iako nema mnogo dokaza da čaj utiče na gubitak težine, ovo je ipak odlična letnja poslastica koja hidrira, raslađuje i snabdeva vas zdravim šećerima. Ukusni ledeni čaj od hibiskusa (bez šećera) možete piti iz čaše za vino – odolećete nagonu za alkohol koji sadrži mnogo kalorija i podstiče apetit.

Ananas

Ananas sadrži enzim bromelain koji podstiče rad metabolizma i razgradnju masti. Ovo tropsko voće dostupno je tokom cele godine, a možete ga pripremiti na različite načine – odličan je dodatak smoothie-jima i zamena za desert.

Zaleđeno voće

Zaleđeno voće, za razliku od svežeg, poseduje viši nivo vitamina i antioksidanata, poput vitamina C i beta- karotena. Dostupno je tokom cele godine, a u većini slučajeva je jeftinije nego sveže.

 

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!