10 saveta kako da se POKRENETE na prolećno vežbanje

By  |  0 Comments

Kako smo ušli u prolećnu sezonu, većina nas je fokusirana na osvežavanje frizure, obnavljanje garderobe, organizovanje prolećnog čišćenja ormana. Ipak, svesni smo usporenosti nakon duge zime i ponekog viška kilograma. Zato je neophodno da se posvetimo fizičkoj aktivnosti i fitnesu što više. Stoga pročitajte naše TOP savete kako da se pokrenete na prolećno vežbanje.

Proleće je period kada se priroda ponovo budi, dan traje duže, temperature se penju, što znači mnogo više elana za aktivan zdrav život.

Pokrenite se na prolećno vežbanje

1. Počnite od fitnes opreme

Istraživanja su pokazala da određeni stil odevanja motiviše ljude da se ponašaju i misle drugačije nego inače. Investirajući u lepu, modernu, kvalitetnu i funkcionalnu sportsku garderobu, rado ćete pristupiti vežbanju i teraćete sebe još više. Proberite stare fitnes stvari iz ormana i zamenite ih sa nekoliko svežih i novih. Isto važi i za obuću – dobre sportske ili trkačke patike su ključne za svakog fitnes entuzijastu. Zato nabavite jedan dobar kvalitetan par koji će vam služiti isključivo za vežbanje.

sportska oprema

2. Dan započnite rano i zdravo

Kako da se pokrenete na aktivnost, ako ustajete u podne, a doručkujete kafu, cigaretu i eventualno pecivo? Motivišite se tako što ćete ustajati sve ranije i ranije (pustite da vas sunce probudi). Dan započnite sveže isceđenom limunadom i zdravim doručkom koji će vam dati energiju. Kafu smanjite na minimum, a ubacite više smutija i ceđenog voća ujutru. Takav organizam će dobiti jutarnji boost energije koji će vas pratiti celog dana.

Povezano: Voda sa limunom – Zašto je treba piti svako jutro?

3. Postavite raspored

Sporadična vežbanja tu i tamo vas neće dovesti do cilja. Doslednost je ključna za uspeh prolećnog vežbanja, bilo da planirate mršavljenje, zatezanje tela ili samo ostanak u dobroj formi. Kreirajte raspored vežbanja i okačite ga tamo gde ćete ga često viđati – na frižider, ogledalo u kupatilu ili ga ukucajte u kalendar na telefonu. Tretirajte vežbanje kao obavezu pre nego kao opciju – bićete dosledniji.

Raspored vežbanja

4. Napravite plej-listu za vežbanje

Neka vas dobra energična muzika koju volite motiviše da budete istrajni u vašem treningu. Zamenite melanholiičnu zimsku muziku sa svežim živim pesmama, punim energije. Efektivna muzika za vežbanje može značajno povećati motivaciju i rezultate.

5. Budite u dobrom društvu

Pronalazak fitnes buddy-ja značajno povećava uspešnost u vežbanju i mršavljenju. Ali vaša kompatibilnost je ključ. Nađite partnera za vežbanje čiji su fitnes ciljevi bliski vašima. To može biti sestra, mama, drugarica, drug, partner. Zajednička fizička aktivnost će vas dodatno zbližiti, neće vam biti dosadno, a motivacija i elan će biti veći.

Vežbanje u paru

6. Vežbajte napolju

Ako vam je teško da se zamislite u zagušljivoj teretani – počnite od vežbanja na otvorenom. Kada vežbate u prirodi vaše telo i um moraju da se prilagođavaju promenama terena, nadmorske visine i različitim površinama – travi, pesku, kamenu. Ovo povećava budnost organizma, balans, reakciju na reflekse i koordinaciju. Vežbanje napolju takođe podstiče dobro raspoloženje i energiju. Za početak, svaki dan istrčavajte psa, šetajte, ili radite vežbe u parku.

Povezano: 5-minute vežbe za podizanje zadnjice i zatezanje butina – VIDEO

7. Prijavite se za trku

Pronađite neku trku ili maraton koji se održava krajem proleća ili na leto, i prijavite se sa vašim fitnes buddy-jem. Postavljanje konkretnog cilja će povećati vašu motivaciju, a ovo je takođe dobar način da upoznate druge ljude sa istim ciljem.

Maraton

8. Isplanirajte nedeljni meni

Vežbanje ne ide ruku pod ruku sa nezdravom ishranom. Zato izbacite slatkiše, prerađenu hranu, testo i kupovne sokove iz ishrane i bacite se na planiranje zdravog menija za celu nedelju. Počnite popisujući sve zdrave namirnice koje imate u frižideru, praveći spisak za kupovinu od onog šta vam fali.

9. Motivišite se na društvenim mrežama

Društvene mreže poput Facebook-a, Instagram-a, Pinterest-a i Youtube-a mogu biti veliki izvor motivacije i inspiracije. Pronađite najbolje savete, preporuke, ili motivišuće citate iz oblasti fitnesa i zdravlja. Zapratite poznate fitness gurue i sledite njihove savete i trikove za najbolje vežbanje.

10. Generalno se krećite više

Ako mislite da to što ste vežbali sat, sat i po znači da ostatak dana možete provesti na kauču ispred TV-a, varate se. Kako biste bii zdravi i vitalni celog proleća, krećite se više tokom celog dana. To znači da treba da prošetate do radnje ili pijace umesto da idete kolima ili autobusom. Idite stepenicama umesto liftom. Trudite se da što manje sedite. Vozite bicikl. Vodite psa češće u šetnje.

Pročitajte još i: Vežbanje za one koji ne vole klasične treninge – 3 predloga

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!