Neverovatno: Kako konzumiranje obične vode utiče na gubitak kilograma?

By  |  0 Comments

Mnoga istraživanja podržavaju teoriju da povećano konzumiranje vode deluje benefitno na gubitak viška kilograma. Osim toga, hidratacija je ključ za mnoge faktore koji igraju ulogu u gubitku težine, uključujući digestivni trakt i funkciju mišića. U nastavku pročitajte 6 razloga zbog kojih treba da pojačano konzumirate vodu, ako ste na dijeti ili želite da izgubite par kilograma viška.

6 načina kako voda pomaže da smanjite kilažu

#1: Voda prirodno smanjuje apetit

Kada stomak oseti da je pun, šalje signale mozgu kako bismo prestali da jedemo. Voda pomaže da se „zauzme“ prostor u stomaku, što vodi do osećaja najedenosti i prestanka osećaja gladi. Osoba takođe može da oseća glad, a da je zapravo žedna! Ako popijete čašu vode pre jela, to će smanjiti potrebu za nepotrebnim grickanjem.

U studiji iz 2014. godine, 50 gojaznih žena je pilo po 500 ml vode pola sata pre doručka, ručka i večere, tokom 8 nedelja. Ispitanice su primetile smanjenje težine, masnoće i indeksa telesne mase, kao i smanjeni apetit.

voda i mršavljenje

#2: Voda sagoreva kalorije

Neka istraživanja su pokazala da voda pomaže sagorevanju kalorija. Naime, 12 ljudi u studiji iz 2014.godine su pili 500 ml vode na sobnoj tempetarutu i imali povećanje u količini potrošene energije. Sagorevali su 2-3% više kalorija nego inače, posle sat i po od konzumacije vode. Unošenje hladne vode dodatno povećava benefit sagorevanja kalorija, jer telo troši energiju kako bi zagrejalo vodu za varenje.

Povezano: „Sassy“ voda – prirodan i efikasan preparat za mršavljenje

#3: Voda ispira toksine iz organizma

Kada je telo dehidrirano, ne može pravilno da uklanja toksine kroz urin ili stolicu. Voda pomaže bubrezima da filtriraju toksien i otpad, dok organ zadržava nutrijente i elektrolite. Kada je telo dehidrirano, bubrezi zadržavaju vodu. Voda pomaže da se otpad iz tela izbacuje time što omekšava tvrdu stolicu.

Osim toga, voda pomaže telu da se oporavi od digestivnih problema. Ne zaboravite da, kada se toksini nagomilaju u telu, osećamo se naduveno i otečeno, a upravo nam to dodaje par centimentra u obimu.

voda i mršavljenje

#4: Pijenje vode smanjuje unete kalorije

Lako je da akumulirate bespotrebne kalorije pijući sok, zaslađenu kafu ili čaj. Ljudi često zanemare koliko kalorija unesu kroz sportska pića ili alkohol. Zamenite ove napitke sa vodom ili biljnim čajem, koji daju benefit gubitka kilograma.

Studija iz 2012. godine je pokazala da ako zameneite dva ili više kalorična napitka vodom tokom 6 meseci,m izgubićete između 2 i 2.4% telesne mase.

#5: Voda je neophodna za sagorevanje masti

Bez vode, telo ne može da pravilno metaboliše naslage masnoće ili ugljene hidrate. Proces razlaganja masti se naziva lipoliza. Prvi korak u ovom procesu je hidroliza, koja se dešava kada vode reaguje sa trigliceridima kako bi nastao glicerol i masne kiseline. Konzumiranje vode je esencijalno za sagorevanje masnoće iz hrane i pića, kao i za naslage masti.

voda i mršavljenje

#6: Voda pomaže kod fizičke aktivnosti

Jedna od najvažnijih komponenti gubitka kilograma je fizička aktivnost. Voda pomaže da mišići, vezivna tkiva i zglobovi rade pravilno. Takođe pomaže plućima, srcu i drugim organima da rade efikasno uz fizičku aktivnost. Hidriranost organizma smanjuje rizik od problema koji se mogu desiti tokom fizičke aktivnosti, poput grča u mišićima i zamora. Uvek pijte vodu pre, tokom i posle fizičke aktivnosti da biste izbegli dehidrataciju.

Povezano: Top 4 letnja pića za mršavljenje

Koliko vode treba da unesete?

Ne postoji standardna količina koliko vode treba da konzumirate na dnevnoj bazi. Nekim ljudima treba manje, a nekima više, vode u zavinosti od faktora kao što su:

  • nivo aktivnosti
  • uzrast
  • veličina tela
  • vlaga
  • izlaganje suncu
  • zdravstveni status

voda i mršavljenje

  • pijte najmanje 8 čaša vode tokom dana, i uz obroke
  • nosite vodu u staklenoj flašici sa sobom
  • pije dodatnu vodu dok trenirate
  • pijte dodatnu vodu kada je toplo, vlažno ili jako sunčano
  • držite čašu vode pored kreveta
  • konzumirajte obroke na bazi vode: supe, gulaše, smutije
  • jedite voće i povrće koji su bogati vodom: bobice, grožđe, dinje, paradajz, lubenicu, celer, krastavce, zelenu salatu.

Pročitajte još i: Letnje osveženje bez kalorija – 7 recepata za „infused“ water

 

PodeliShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *